Lamborghini Countach, який ніхто не бачив

Lamborghini Countach

Він першим отримав карбоновий кузов і важив менше тонни. А ще Countach Evoluzione знищили в краш-тесті, так і не показавши на публіці.

Якщо ви думаєте, ніби концепт-кари і прототипи створюються тільки для того, щоб сяяти на подіумах міжнародних автосалонів, то помиляєтеся. Іноді їх будують і для інших цілей. Наприклад, заради експерименту – випробувати якусь нову технологію або рішення, яке потім можливо з’явиться на серійних моделях.

Lamborghini Countach Evoluzione – якраз яскравий приклад того самого прототипу, який ніколи не представляли пресі, не кажучи вже про показ широкому загалу. Він був побудований в 1987 році для вивчення можливості застосування композитних матеріалів на основі вуглецевого волокна в масовому виробництві. І основою для нього послужила найостанніша на той момент версія Countach, а саме 5000 S Quattrovalvole.

Тільки під його кузовом не було сталевої рами, а монокок з підлогою, дахом, стійками, а також передню і задню панелі виконали з вуглецевого волокна. Більш того, спереду монокок подовжили, щоб кріпити прямо до нього передню підвіску, не використовуючи для цього додаткових підрамників.

Звична рама в задній частині машини служила основою для великого і потужного двигуна, а також опорою для підвіски. А от в основі монокока її замінили стільниковою структурою з алюмінію і кевлара, армованими вуглецевим волокном.

Також композитні матеріали широко застосовувалися для виготовлення кузовних панелей Lamborghini Countach Evoluzione. Причому не тільки для дверей і крил, які були зроблені з алюмінію, але навіть для бамперів, повітрязабірників, спойлерів, капота і кришки моторного відсіку, порогів і розширювачів колісних арок.

Дивлячись на прототип, легко зрозуміти, де які матеріали використовували, оскільки кузов не був пофарбований. З карбону виготовили навіть плоскі колісні ковпаки, через які у концепту потім виявилися проблеми з охолодженням гальмівних механізмів. За розробку машини відповідав відомий Гораціо Пагані, який в той час працював в Lamborghini головним інженером.

Інтер’єру у прототипу, можна сказати, не було. Крім керма і педалей поставили хіба що контрольні прилади на щитку перед очима водія, та пару обтягнутих білою шкірою сидінь з серійного спорткара. Але для автомобіля-лабораторії це цілком прийнятно.

Набагато важливіше те, що прототип важив всього 980 кг, тобто вийшов приблизно на півтонни легше серійного Countach, на основі якого зроблений. А ще він зміг розвинути на автодромі Нардо максимальну швидкість 330 км/год. Для розгону до сотні Countach Evoluzione потрібно всього 4,1 с.

Встановлений на прототип 5,2-літровий V-подібний двигун від 5000 S Quattrovalvole розвивав 490 к.с., а сам автомобіль крім експериментів з композитними матеріалами також брав участь у випробуваннях повноприводної трансмісії та активної підвіски, які згодом були схвалені до виробництва.

У той же час Countach Evoluzione не отримав «зелене світло», оскільки його випуск визнали економічно недоцільним. Зокрема, через великі витрати на переробку вуглецевого волокна, а також тому, що після ДТП автомобіль не підлягав ремонту. Ну і доля концепту була незавидною. Його повністю знищили в краш-тесті з перевірки міцності карбонової силової структури.