5 важливих питань про зимові шини

5 важных вопросов о зимних шинах

Коли міняти літні шини на зимові, як правильно їх зберігати, які ушкодження шин піддаються ремонту? На ці та інші запитання читачів АвтоМир UA відповідає Ігор Перепьолкін – керівник відділу легкових шин Goodyear Dunlop Tires Ukraine.

Який період вважається оптимальним для зміни літніх шин на зимові?

Оптимальним вважається період, коли середньодобова температура повітря досягає + 7С градусів і тримається протягом 7 днів. Зі зниженням цього значення літня шина твердне, протектор втрачає еластичність, що в свою чергу погіршує зчеплення з дорогою і збільшує гальмівний шлях.

Також важливо відзначити, що в деяких країнах Європи (наприклад, Австрія, Чехія, Естонія, Латвія, Фінляндія, Німеччина, Словенія, Швеція, Румунія) заміна літніх шин на зимові прописана законодавчо, тому, якщо ви плануєте поїздку в Європу – шини необхідно буде замінити відповідно до законів країни, в яку ви в’їжджаєте або проїжджаєте транзитом.

Які основні критерії вибору якісних шин? На які характеристики треба звернути особливу увагу?

На сьогодні ринок пропонує широкий вибір шин, різних виробників і країн. Однак далеко не всі шини є якісним продуктом. Залишитися максимально задоволеним від обраної шини можливо лише в разі її коректного підбору:

  • По-перше, при виборі шин варто зупинитися на шинах топ-виробників. Тільки такі виробники пропонують якісні, інноваційні продукти. Саме такою компанією є Goodyear, яка вже понад 120 років задає високі стандарти в галузі, активно розвиває сектор інновацій, створюючи високотехнологічні шини та концепти шин, при цьому співпрацюючи з першопрохідцями, визначальними майбутнє транспортної сфери.
  • По-друге, важливо звернути увагу на такий критерій як безпека, тому що шина грає найважливішу роль в безпеці автомобіля, особливо в зимовий період. В процесі виробництва шини Goodyear проходять тестування і контроль якості, який складається з більш ніж 50 критеріїв. В результаті шина, яку отримує споживач, є збалансованим продуктом з найкращими характеристиками безпеки, керування і комфорту.
  • По-третє, не варто ігнорувати результати тестів провідних європейських автомобільних організацій і журналів, таких як “Auto bild allrad”, “Auto Motor und Sport”, “ÖAMTC», «Test World» та інші. Вони проводять незалежні випробування шин в середньому за 15 основними критеріями ефективності, серед яких: керованість і гальмування на сухій і мокрій дорозі; зчеплення в поворотах; паливна економічність та інші.
  • І в завершенні варто обов’язково враховувати тип автомобіля: швидкісний, стандартний або SUV, тому що це ключовий параметр для визначення відповідного індексу навантаження та індексу швидкості шини. Крім того, важливо брати до уваги ландшафт, місцевість і кліматичну зону, де буде експлуатуватися автомобіль. Для південних регіонів більше підійдуть європейські моделі, для міст і трас можна ставити як європейську шину, так і арктичну фрикційні (не шиповану), а для гірських районів і сільських доріг більше підійдуть арктичні шиповані і фрикційні.
  Kia запускає лінійку фірмових моторних олив

Як правильно зберігати шини, які в даний момент не використовуються – на дисках або без, і в якому положенні – вертикально або горизонтально?

На сьогодні у великих містах послуги з сезонного зберігання шин надають майже всі компанії, які займаються продажем та установкою шин. Це дуже зручний спосіб зберігання шин. Також при прийомі ваших шин ці компанії повинні проводити огляд та інспекцію шини, виміряти висоту протектора і давати рекомендації про заміну шин на нові.

Якщо подібна послуга недоступна в вашому місті, або у вас є вільне місце для зберігання вдома – рекомендуємо зберігати шини в темному місці, де на них не будуть потрапляти прямі сонячні промені і поруч з ними не будуть перебувати хімічні та нафтовмістовн речовини (бензин, розчинник та інші). Зберігати шини можна як на дисках, так і без дисків. Якщо шини зберігаються на дисках – вони повинні бути накачані і розташовані в стопці одна на одній (але не більше 4 шт), або повинні розміщуватися в підвішеному стані за диск. Шини без диска можна зберігати тільки вертикально, при цьому бажано провертати їх раз на місяць.

  «Теплий» автомобіль: робимо з зими літо

Які сучасні технології існують у виробництві шин?

Шина – це досить високотехнологічний та інноваційний продукт, але більшість інновацій споживачеві непомітні, так як вони знаходяться в конструкції та складі шини. Це може бути удосконалення конструкції, інноваційні складові та хімічні особливості гумової суміші або протектора. Наприклад, остання новинка від Goodyear – технологія Winter Grip, суть якої – новий склад гумової суміші, яка гарантує кращу еластичність шини при низьких температурах і, як наслідок, поліпшує зчеплення з поверхнею на снігу і на льоду. Також можна відзначити полегшені інноваційні матеріали шини, завдяки яким стало можливим зменшити вагу шини при цьому не втративши в міцності, завдяки чому шина стає більш економічною і екологічною.

З видимих інновацій можна відзначити кілька нових технологій, які вже застосовуються в шинах Goodyear на нашому ринку:

  1. SoundComfort – технологія, яка дозволяє знизити рівень шуму всередині автомобіля до 50%. Така технологія передбачає використання спеціального шару з удосконаленого пінополіуретану на внутрішній поверхні шини.
  2. SealTech – технологія, яка дозволяє автоматично усувати проколи протектора діаметром до 5 мм, навіть після того, як причина проколу витягнута з шини. Завдяки їй можна продовжувати поїздку без негайної потреби замінити шину на узбіччі дороги відразу після проколу.

Які ушкодження шин вважаються ремонтопридатними, а які – ні?

Придатними для ремонту ушкодженнями легкових шин вважаються тільки невеликі механічні пошкодження (прокол) в протекторній зоні шини й ці пошкодження повинні усуватися в спеціалізованому професійному сервісі. Всі інші пошкодження боковини бортового кільця Goodyear настійно не рекомендує усувати, а рекомендує замінити шину на нову, оскільки ремонт цих ушкоджень може призвести до небезпечних наслідків.