Тест шин Nokian WR Snowproof

Тест шин Nokian WR Snowproof

Фінське містечко Івало за Північним полярним колом став уже своєрідною Меккою для автомобільних журналістів. Саме тут чи не щороку компанія Nokian Tyres – найпівнічніший виробник шин – презентує свої новинки. Є така і на майбутню зиму. І це зовсім не модель скандинавського типу для суворих зим, як можна було б припустити. Nokian WR Snowproof (так назвали новинку) розроблена для Центральної Європи, де холодна пора року – це не завжди лютий мороз, сніг по коліно і нечищені дороги. Те ж актуально, наприклад, для південної і центральної частини України. Так давайте розберемося, чим фрикційна Nokian WR Snowproof може бути корисна нам з вами.

Перше і найважливіше – це баланс характеристик. Інженери Nokian Tyres запевняють, що їм вдалося домогтися однаково високого рівня зчеплення на різних типах покриття – від сухого асфальту до снігового покриву. Не в останню чергу завдяки гумової суміші Alpine Grip. Вона адаптована до роботи як при низьких температурах, так і в більш м’яку погоду. Більше чотирьох років інженери і тест-пілоти Nokian Tyres обкатував її в пошуку оптимального поєднання натурального каучуку, силіки і функціональних полімерів не тільки в Фінляндії, але і по дорогах Іспанії та Німеччини.

Nokian WR Snowproof

І, звичайно ж, ретельно працювали над стріловидним малюнком протектора, де кожна шашка і ламель філігранно відіграє відведену їй роль. Протектор вийшов помірно-агресивним і багато в чому нагадує малюнок, знайомий по шинам лінійки Hakkapeliitta. Значить це лише те, що з відведенням снігу і сльоти з-під плями контакту Nokian WR Snowproof справляється з передбачуваною легкістю.

  Чим небезпечний для водія чорний лід і як з ним боротися
Nokian WR Snowproof
Протектор шини Nokian WR Snowproof ефективно видаляє сніг і сльоту з плями контакту шини з дорогою, забезпечуючи впевнене бічне і поздовжнє зчеплення навіть в глибокому снігу. Гумова суміш Alpine Grip працює в широкому діапазоні температур – від лютих північних морозів до м’яких європейських зим.

Але одна річ впевнений прямолінійний рух і стабільність в поворотах на асфальті, будь він хоч сухим, хоч мокрим, а зовсім інша – сніжний і крижаний покрив. Тут важливий “зачіп” іншого роду, особливо при розгоні та гальмуванні. Але і на це у Nokian WR Snowproof є вагомий аргумент: багатогранні “снігові кігті” між блоками протектора і в плечовій зоні забезпечують той самий “держак”, який настільки необхідний на слизькому покритті.

Ну і остання примітка: в Європі шини цінують не тільки за високий рівень зчеплення, але і за низький рівень шуму. Щоб всі були задоволені, в Nokian Tyres розробили для WR Snowproof технологію Silent Sidewall. Суть її в тому, що між боковиною і проектором, а також в бортах шини, використовуються спеціальні склади гумової суміші, які гасять звуки і вібрації, які генеруються дорогою і самою конструкцією шини.

Nokian WR Snowproof
Зубці особливої форми “вгризаються” в сніг та інші м’які покриття, забезпечуючи оптимальне зчеплення при гальмуванні та прискоренні.

Перший контакт

Озброївшись всією повнотою теоретичної інформації, вирушаємо аипробовувати Nokian WR Snowproof в справі. Спеціально для нас в околицях Івало розчистили до асфальту кілька доріг, що на півночі Фінляндії зазвичай не практикують. Пробуємо пару раз активно прискоритися, інтенсивно гальмувати, на відносно високій швидкості пройти декілька поворотів. В межах допустимої місцевими правилами швидкості. Ну, добре, трохи порушуючи, але ж для благої справи! Просто, щоб переконатися, що злегка припорошений снігом асфальт для Nokian WR Snowproof, як рейки для трамвая – рідна стихія. І, що цікаво було перевірити, шини дійсно вийшли на рідкість тихими. Щоб почути їх шелест, потрібно в буквальному сенсі нагострити вухо.

  5 важливих питань про зимові шини

Nokian WR Snowproof

З укоченим снігом приблизно та ж історія. Зрозуміло, що таких агресивних дій, як на асфальті, Nokian WR Snowproof не дозволяє, але робить все можливе, щоб автомобіль залишався під контролем водія. На швидкісній сніжної дузі добре помітна ефективність протектора, який генерує поперечне зчеплення. На зимовій дорозі немає нічого важливішого відчуття спокою і безпеки за кермом. Так от, нова фінська “липучка” ці відчуття дає, нівелюючи різницю в поведінці автомобіля при зміні покриття з асфальтового на снігове. Що в черговий раз підтверджує експертизу і креативність інженерів Nokian Tyres.

Несподіваний вердикт

Вишенькою на торті насиченого шинного дня в Лапландії стала можливість порівняти центрально-європейську Nokian WR Snowproof зі скандинавською Hakkapeliitta R3 і … літньою шиною. І все це на відполірованому до ідеальної рівності крижаному покритті замерзлого озера в “Білому пеклі” – знаменитому випробувальному полігоні Nokian Tyres.

Літня шина, ясна річ, нікуди не поїхала. “Липучкам” теж довелося непросто: обидві більш-менш впевнено впоралися з плавним розгоном, а от на гальмуванні приблизно з 40 км/год WR Snowproof суб’єктивно показала себе навіть краще Hakkapeliitta R3. У трьох спробах поспіль!

На прилавках українських шинних центрів Nokian WR Snowproof можна буде відшукати в широкому асортименті типорозмірів – від 14 до 20 дюймів. У ряді регіонів нашої прекрасної країни ця шина безумовно зможе проявити свої найкращі якості.