Як уникнути проблем із зимовими шинами

Как избежать проблем с зимними шинами

Тисячі років еволюції так і не зробили колесо ідеальним. Саме вони, круглі та пружні, підводять нас частіше за все, не дарма ж запаска – єдина запасна деталь, яку доводиться возити з собою навіть в новому автомобілі. Але попередити деякі відмови все ж можна.

Під колесом ми розуміємо перш за все шину. Саме вона – слабка ланка автомобільного рушія. Про те, що з шиною щось не так, ми іноді дізнаємося відразу, а іноді не дізнаємося вже ніколи. Але колесо влаштовано досить просто, і визначити назріваючу неприємність нескладно навіть пересічному водієві.

Що буває

Отже, що поганого може бути з нашими колесами? Перш за все відхиляється від норми тиск в шині, і найчастіше в бік зниження. Найпоширеніша проблема тягне за собою найбільший список проблем: порушується керованість, підвищується витрата палива, знижується ресурс шини. Особлива небезпека в тому, що при частковій втраті тиску порушення керованості може проявитися тільки в екстремальній ситуації, наприклад при різкому маневрі або аварійному гальмуванні. Шина з неприпустимо малим тиском постійно перегрівається, через що піддається нештатним навантаженням її внутрішня конструкція, що врешті-решт призводить до її руйнування. Через якийсь час така шина без видимих ​​причин втрачає правильну форму і виходить з ладу.

Не зовсім добре також, якщо колесо перекачано на 0,3-0,5 атм. Через це порушується комфорт руху, підвищується навантаження на шарніри підвіски. Якщо їздити так постійно, ремонт доведеться робити набагато раніше.

Другий фактор справності шини – її протектор. Власне, саме він і робить основну роботу – тримає машину на дорозі. І там, де протектора залишається мало, ця робота виконується погано. Якщо шина літня, то полисілий протектор стає небезпечним в дощову погоду. При стертої гумі виникає загроза аквапланування, коли автомобіль на швидкості буквально спливає на шарі води, не встигаючої відходити з плями контакту. І чим менше глибина протектора, тим нижче швидкість, при якій настає аквапланування і втрата контролю над машиною.

  Goodyear розширив лінійку зимових шин новинками з лінійки UltraGrip

Зимова шина в зношеному стані стає небезпечною в будь-яких умовах. Стерті кромки ламелей перестають чіплятися за лід і укочений сніг. А на сніговій каші і в м’якому снігу неглибокі канавки відразу забиваються, і колесо перетворюється в гладкий слік, який безпорадно обертається на місці. Якщо на старій зимовій шині швидко їхати по мокрому снігу або різко гальмувати на ньому, також виникає аквапланування (точніше, ковзання по сніговій каші – слешпленінг). В результаті машина знову-таки втрачає управління.

Третє, що може бути не в порядку в шині, – це її каркас. У більшості випадків це вид ушкодження, дуже типовий для наших умов, – здуття боковин, порізи і розриви. Дефект небезпечний, оскільки не відразу помітний візуально, але може привести до несподіваного руйнування шини на ходу і повної втрати контролю над машиною. Навіть якщо пошкодження каркаса несуттєве і загрози розриву немає, «грижа» на шині викликає вібрації при русі та прискорений знос підвіски відповідного колеса. У більшості випадків ця проблема має травматичне походження, тобто пошкодження каркаса виникає в результаті удару колесом об край ями, бордюр, великий камінь. Тому після такого інциденту потрібно уважно оглянути колеса, причому з обох сторін.

Вимірюйте глибину протектора

Відповідно до світових стандартів, мінімальний залишок глибини протектора – 1,6 мм. Однак для зимових шин цей показник значно вищий – 4 мм. Шини з такою глибиною протектора ще дозволяють забезпечити відносно комфортне та безпечне водіння.

Щоб дізнатися глибину протектора, можна використовувати спеціальний глибиномір. Це недорогий і простий в застосуванні прилад. Якщо такого немає під рукою, підійде звичайна українська 5-копійчана монета. З її допомогою можна легко дізнатися, чи знаходиться глибина протектора на допустимому рівні. Якщо, помістивши монету в канавку протектора, ви бачите, що глибина рівно на рівні нижньої частини літери «і» слова «копійок», це і буде мінімально допустимий показник в 4 мм. Чим вище протектор над цим рівнем, тим краще.

  «Теплий» автомобіль: робимо з зими літо

Перевіряйте шини на механічні пошкодження

Найбільшу небезпеку становлять «грижі». Вони сигналізують про те, що цілісність внутрішнього каркаса шини порушена, і вона небезпечна. Більшість «гриж» легко визначаються за допомогою візуального огляду, проте деякі з них розташовуються на внутрішній стороні, тому варто приділяти оцінці стану шини достатню кількість часу. Шина з таким дефектом може розірватися в будь-який момент, що може призвести до втрати керованості та попаданням в ДТП.

Аналогічна ситуація з тріщинами і порізами. Рекомендуємо при таких пошкодженнях уникати перевантажень, що викликаються рухом на високій швидкості, і як можна швидше провести заміну пошкодженої шини.

Регулярно перевіряйте тиск

Тиск в шинах рекомендується перевіряти як мінімум 1 раз на місяць, а також кожного разу перед тривалими поїздками. Для вимірювання використовують манометр – недорогий прилад, який можна знайти в будь-якому профільному магазині. Альтернатива – візит на СТО. Але пам’ятайте, що тиск правильніше міряти після того, як автомобіль пробуде в нерухомому стані кілька годин. Відразу після руху і нагрівання гуми прилад покаже неправильні цифри.

Рекомендовані для вашого автомобіля показники тиску в шинах можна знайти на боковині водійських дверей, кришці бензобака, а також в посібнику по експлуатації. Тиск, як правило, відрізняється в залежності від завантаження автомобіля. Слід розуміти, що на тривалість терміну служби шини негативно впливає як недостатній, так і надлишковий тиск.

Важливо! Після падіння температури повітря на 10 градусів тиск в шинах знижується на 0,1 бар. Отже, якщо ви поставили гуму в жовтні при +15, виміряйте тиск повторно після настання холодів.

Дотримання цих простих правил може зберегти життя вам та іншим учасникам дорожнього руху. Крім того, не забувайте купувати якісні шини від перевірених виробників. Рекомендуємо звернутися до Асканія-Авто: це офіційний імпортер продукції таких відомих брендів, як Toyo, Lassa, Sailun, Federal, Orium та ін.

Удачі на дорогах!