Як інновації впливають на зовнішність автомобіля

Как инновации влияют на дизайн автомобилей

Нововведення, які незабаром змінять концепцію автомобіля, неодмінно вплинуть і на його зовнішність. Дилема між пріоритетом форми і функції, здається, знову набирає актуальності.

У 1929 році авіаційний інженер і дизайнер Пол Джаран, який працював на графа Цепеліна, взяв за зразок подовжній перетин дирижабля і використовував його для створення мініатюрної моделі, що стала ідеальним прикладом кузова автомобіля з низьким опором потоку повітря. Маестро ще не уявляв, який вплив наука аеродинаміка всього через кілька років матиме на зовнішній вигляд транспортних засобів.

Інтер’єр останніх моделей Mercedes відрізняє контраст між ретромотивами – тільки подивіться на авіаційні дефлектори – і сучасністю, представленою здвоєними екранами, які за фактом повністю замінюють панель приладів.

Якщо прислухатися до Джорджетто Джуджаро, живій легенді дизайну, то вийде, що така проста операція, як посадка навіть в звичайний хетчбек, до сих пір не змогла стати природною. Згорблена в три погибелі людина навряд чи погодиться, що естетика і функціональність знайшли ідеальний баланс. Для нього це стане радше підтвердженням, що форма слідує за функцією. Однак цю формулу – трохи схоластичну, на наш погляд – золотим правилом зрілого дизайну визнавали далеко не всі.

  6 міфів про безступінчату коробку передач

Коли мова заходить про об’єкт практичний, яким автомобіль є за визначенням, відношення між функціональністю і зовнішнім виглядом, між технікою і її візуальним проявом, завжди було особливо важливим. І головні зміни форми були спровоковані технічним прогресом – досить згадати появу великих рядних моторів, вже згаданої аеродинаміки, середньомоторного компонування у дорожніх GT і так далі. А сьогодні? Ми стоїмо на порозі технологічної революції, тотальної цифровізації, підключеності, електрифікації та автономного водіння – призведе все це до чергової революції естетики?

У концепту smart Vision EQ fortwo, створеного з прицілом на безпілотний каршерінг, двері сферичної форми типу гільйотини. Всередині – двомісне сидіння, ніяких педалей і керма, а на панелі – 24-дюймовий сенсорний екран, який можна використовувати як зовнішній монітор для гаджетів пасажирів.

Відповідь не така очевидна. На думку Кріса Бенгла, колишнього шеф-дизайнера BMW, у впливі на форми перемагає не техніка, а пріоритетна і незмінна необхідність перевозити людей і речі. Міхаель Мауер, нинішній шеф-дизайнер концерну Volkswagen, в свою чергу впевнений, що спрощена компоновка електрокарів сильно знизить кількість обмежень і дасть додаткову свободу стилістам, які зможуть пропонувати набагато більш оригінальні і різноманітні форми, ніж ми звикли бачити. Все більш досконалі технології штампування, традиційного та тривимірного, дозволять перевести такі форми з фантазій в реальність. І поступовий перехід уявлень про автомобіль, від динамічного об’єкта до зручного, вже дає життя облагородженим формам.

  Які системи безпеки дратують автомобілістів?

Але найочевидніші результати революції – в інтер’єрі. Він не тільки став більш мінімалістським завдяки цифровізації, а й майже готовий до майбутньої відмови від керма. Тут дизайну доведеться виконувати складну задачу. Наприклад, потрібно вирішити: чи повинен салон бути вітальнею на колесах або мобільним офісом? Вибір непростий, він залежить від людини: чи хоче останній насолоджуватися часом, який вивільнився,  або остаточно підпорядкувати себе праці, продовжуючи працювати навіть по дорозі додому?