Підводні камені ОСЦПВ. Як уникнути неприємностей?

Подводные камни ОСАГО. Как избежать неприятностей?

З 21-го вересня 2019-го Нацкомфінпослуг переглянув ліміти по «автоцивілці», і змінив вартість договорів для власників електромобілів та авто на іноземній реєстрації. Звучить, мабуть, досить абстрактно: а які суми все це виллється в гривнях? Починаючи з цього дня, страхові компанії повинні компенсувати до 130 тисяч гривень за шкоду, заподіяну майну. А за шкоду здоров’ю – до 260 тисяч гривень. Але тут, як завжди, є нюанси, з якими варто розібратися.

Зараз в разі настання ДТП є два способи його «оформити» законно, — звичайно, якщо водії розраховують на компенсацію від страхової. Перший — по-старому, з залученням правоохоронців, які складають всі необхідні документи, що описують схему аварії та встановлюють її винуватця.

Друга схема застосовується в тих випадках, якщо в результаті ДТП ніхто не отримав тілесних ушкоджень, а його учасники можуть самостійно визначити, хто з них жертва ситуації, а хто її винуватець — і, прийти до спільної згоди щодо цього питання. В такому випадку можна обійтися без присутності співробітників правоохоронних органів і скласти «Європротокол». Головне — не забути ще одного нюансу, який може стати визначальним.

50 тисяч — максимум

Річ у тім, що за новими правилами компенсація у 130 тисяч гривень надається тільки в тому випадку, якщо ДТП було оформлено із залученням Поліції. У разі ж, якщо водії подали в страхову «Європротокол», максимальна сума виплат, як і раніше, складе максимум 50 тисяч гривень. Тут, як бачимо, нічого не змінилося.

  Скільки буде коштувати техогляд легкового автомобіля

У ситуації, якщо фактична сума збитків перевищила позначені вище 50 тисяч гривень, єдиним виходом буде безпосередньо звернутися за компенсацією до винуватця ДТП, покладаючись на його добру волю. Через те, що без довідки з Нацполіції довести щось в суді буде практично неможливо.

Звертатися до винуватця?

Крім цього, при відшкодуванні шкоди існує висока ймовірність натрапити ще на кілька підводних каменів, — і тут немає різниці як саме оформлялося ДТП. Наприклад, не варто забувати, що договори ОСЦПВ зараз за замовчуванням укладаються з франшизою – сумою, яка не компенсується страховою. Вона, до речі може становити до 2% від страхової суми по збитку майну, а отже з набуттям чинності нових правил її розмір страхові можуть збільшити до 2600 грн.

У новому законі про ОСЦПВ франшизу пропонують прибрати з договорів, а поки єдиний варіант отримати ці гроші «на руки» – знову ж таки, звернутися до винуватця ДТП за компенсацією.

Також можна недорахуватися грошей, якщо в страховій компанії нарахують вашому транспортному засобу «амортизацію» – простіше кажучи, зношеність. Тут причиною для зменшення фактичної суми виплат може бути вік автомобіля, візуальні пошкодження до ДТП, корозія або сліди неякісного ремонту на його кузові. Також суму виплат можуть занизити, якщо фактичний пробіг у кілька разів перевищує нормативний з урахуванням віку авто, або якщо машина використовувалася в таксі та деяких інших випадках.

  В Україні відбувся зоряний тест-драйв Mercedes-Benz Star Experience

Як і у випадку з франшизою, цю норму із закону про ОСЦПВ запропоновано прибрати. А до тих пір єдиний спосіб отримати недоотримані «через зношеність» гроші, — ну, ви вже в курсі…

Найгірший варіант, при якому можна недоотримати частину компенсації за ремонт авто, це групове ДТП за участю великої кількості автомобілів. Згідно з чинним законом, максимальна сума компенсації за один страховий випадок не може перевищувати максимальної виплати у п’ятикратному розмірі. Простими підрахунками можна визначити, що тепер ця сума становить 650 тисяч грн (5*150 000).

Якщо ж загальний розмір шкоди виявиться вище означеної суми, відшкодування кожному учаснику зменшується пропорційно. Як і у всіх описаних вище випадках отримати залишок компенсації за ремонт можна буде тільки від винуватця ДТП, — запропонувавши йому зробити це добровільно, або ж подавши на нього до суду.