Уряд пропонує автомобілістам дешеве розмитнення в обмін на техогляд

Правительство предлагает автомобилистам дешевую растаможку в обмен на техосмотр

19 вересня в Міністерстві інфраструктури відбулася робоча зустріч, головною темою якої було доступне розмитнення авто. І хоча на перший погляд ця тема стосується тільки “євроблях”, в реальності вона торкнеться всіх автомобілістів країни.

Схоже, нові чиновники сильно прагнуть повернути скасовану вісім років тому схему обов’язкового техогляду для всіх транспортних засобів, тому готові навіть піти на поступки “євробляхерам” і дозволити доступне розмитнення.

Сьогодні новий глава митниці Максим Нефьодов озвучив бажані умови, запропонувавши розділити автомобілі на дві категорії: – до 2009 року випуску і старше. На його думку, у випадку з автомобілями дуже важко визначити їх реальну вартість, а інвойсам новий митник довіряти не схильний.

Тому Нефьодов пропонує розмитнювати старі автомобілі за фіксованою ставкою (наприклад, 500 євро з автомобіля), або за формулою, в якій фігурує якийсь один параметр (наприклад, об’єм двигуна або потужність). Але найголовніше, що і Нефедов, й інші представники державних органів, які були присутні на цій зустрічі, одностайно наголошують на необхідності введення обов’язкового технічного контролю (техогляду) для всіх транспортних засобів.

  Наявність вільних "блатних" номерів на авто тепер можна перевірити онлайн

Державники відзначають негативний вплив на екологію і поганий технічний стан автомобілів, які ввозилися з Євросоюзу. На їхню думку, ті автомобілі, які вже ввезені в Україну, слід легалізувати за якомога більш простою схемою (можливо, навіть скасувати акциз), але одразу після цього слід ввести обов’язковий техогляд для всіх транспортних засобів.

Нагадаємо, що зараз обов’язковий техогляд проходять тільки комерційні транспортні засоби. Ефективність цієї процедури вкрай низька – іржаві маршрутки, що розвалюються на ходу, і КамАЗи, які випускають в повітря клуби густого диму, занадто часто зустрічаються на наших дорогах. І всі вони мають талон про проходження техогляду.

Техогляд для легкових автомобілів був скасований в 2011 році. Тоді це не привело до зростання аварійності. Радше навпаки – загальна кількість ДТП зменшилася. Крім того, згідно з офіційними даними, кількість ДТП, які сталися через поганий технічний стан транспортного засобу, ніколи не перевищувала 1%. Як показує досвід останніх восьми років, обов’язковий техогляд не має майже ніякого відношення до безпеки на дорогах.

  МВС пояснило "євробляхерам", як уникнути штрафу

Щодо екології теж не все однозначно. Згідно з дослідженнями, частка автомобільних викидів в загальному забрудненні атмосфери – 9%. Це в світовому масштабі. По Україні подібних даних немає, але будь-який житель Запоріжжя, Маріуполя або іншого міста з розвинутою промисловістю, підтвердить, що в переповненому автомобілями Київі дихається набагато легше.