5 найнадійніших автоматичних коробок передач

Швидкі посилання згорнути

У силовому агрегаті коробка передач відіграє не менш важливу роль, ніж двигун. Сьогодні ми розглянемо п’ятірку найнадійніших гідромеханічних «автоматів» останнього десятиліття.

Jatco JF613E

6-ступенева автоматична коробка Jatco JF613E випускалася з 2006 року й встановлювалася на багато моделей Nissan, Mitsubishi та Renault. АКП призначена для поперечно розташованих двигунів об’ємом до 3,5 л і крутним моментом до 330 Нм. Причому для автомобілів Nissan цей «автомат» відомий як RE6F01A, для Renault під індексом AJ0 і для Mitsubishi – F6AJA або W6AJA. Компактний агрегат зарекомендував себе надійним, хоч і відрізнявся характерними болячками. Головна – передчасне зношування фрикціону гідротрансформатора, продукти зносу якого швидко розносяться оливою по системі та засмічують соленоїди гідроблоку. Тому з заміною тягнути не варто. Ця коробка не любить їзди по пробках та спритні старти зі світлофорів. Якщо її не «рвати», АКП без проблем виходжує до 250 000 км і більше за умови регулярної зміни оливи.

ZF 6HP26

Агрегат серії 6НР розроблявся ZF спільно з BMW, пішов у серію ще у 2001 році й вироблявся до 2017 року. Звичайно, першими її отримали моделі баварського концерну. Причому ZF випускав цю 6-ступеневу гідромеханічну коробку в декількох модифікаціях для передавання різного крутного моменту – це серії 19/21/28 та 32. Коробка ставилася й на автомобілі Audi, Ford та Jaguar, а також на великі задньоприводні Kia та Volkswagen. Всі «автомати» призначені для поздовжньо розташованих двигунів до 6 літрів робочого об’єму та крутного моменту від 250 до 750 Нм. Модифікація 6HP26 розрахована на передачу моменту до 600 Нм. Коробка вважається дуже надійною, хоча без несправностей все ж не обійшлося. На перших агрегатах часто виходив з ладу блок мехатроніки, особливо в спеку, під час руху в пробках. Надходили скарги на ривки та сіпання АКП через зношування втулок і забитих шламом соленоїдів. Коробка надмірно теплонавантажена, через що страждали блок її управління та електрична шина, а також корючився пластиковий піддон. До речі, при заміні трансмісійної рідини змінюється й недешевий піддон. Тому в обслуговуванні «автомат» досить накладний. Але якщо стежити за його технічним станом, ZF 6HP26 легко прослужить до 300 000 км.

Aisin TR-80 SD

Ця коробка прийшла на зміну 6-ступеневому «автомату» серії TR-60SN у 2009 році. Попередник приголомшив власників цілим букетом неприємних сюрпризів – від ламання гідроблоку та масляної помпи до проблем в електричній частині. Пам’ятається, на перших Touareg та Cayenne ці коробки змінювали по гарантії як рукавички. Лише після 2006 року більшість дефектів вдалося перемогти. Причому в інструкції з експлуатації з того часу приписана заміна оливи кожні 100 000 км, хоча раніше коробка вважалася необслуговуваною. Новий 8-ступеневий Aisin TR-80 SD теж призначався потужним кросоверам і позашляховикам з поздовжньо розташованим силовим агрегатом об’ємом до 6 літрів і передачі крутного моменту до 850 Нм. Коробка ставилася на Audi Q7, Volkswagen Touareg та Porsche Cayenne, а також найпотужніші кросовери Lexus та Cadillac. При розробці трансмісії були враховані всі болячки попередника, тому вона вийшла зразково надійною. Механіки стверджують, що навіть без заміни оливи вона може легко проїхати 200 000 км. З болячок, викликаних надмірно активним стилем їзди, можна назвати лише соленоїди, що забиваються продуктами зношування фрикціонів, а також течі сальника масляної помпи. Втім, все це успішно та не дорого лікується. Тим більше, що ресурс коробки сягає 350 000 км. Кажуть, що нерідко трапляються екземпляри з пробігом 500-700 тисяч км.

ZF 8HP 45/90

Автоматична 8-ступенева коробка від німецької компанії Zahnrad Fabrik прийшла на заміну 6НР й випускається з 2010 року. Вона ставилася на всі моделі BMW, а також на автомобілі Volkswagen та Audi, Land Rover та Jaguar, Bentley та Rolls-Royce, Alfa Romeo та Lamborghini, Chrysler та Dodge, Jeep та Aston Martin. Коробка призначена для машин з поздовжньо розташованим двигуном та заднім або повним приводом. Залежно від модифікації німецький «автомат» здатний передавати крутний момент від 500 до 1000 Нм – для 8HP 45 та 8НР 90 відповідно. Агрегат відрізняється не тільки блискавичними та плавними, перемиканнями передач, компактністю та економічністю, але й видатною надійністю. Щоправда, у цій версії коробки оливу рекомендовано міняти кожні 60-70 тисяч км пробігу. У 2014 році її модернізували й замість позначення «45» вона отримала індекс 8НР 50. З недоліків відзначимо слабкий блок сателітів і масляну помпу, яка передчасно виходить з ладу. Своєю чергою, нестача мастила негативно впливає на механічні елементи коробки. Різкі старти з пробуксовуванням провокують швидше стирання фрикціонів, а продукти їхнього зносу забивають соленоїди гідроблоку та мехатроніка. З віком від високої теплонавантаженості корючиться пластиковий піддон. Олива може підтікати з конектора електричної плати. Ресурс 8-ступеневої коробки не менший, ніж у попередниці, тому свої 350 000 км відпрацює чесно. Механіки взагалі визначають термін її служби на рівні півмільйона кілометрів і навіть більше.

Jatco JF414E

Ця коробка від Jatco з’явилася у 2010 році, але нехай вас не вводить в оману ця дата – насправді, JF414E є лише модернізацією 4 ступеневого «автомата» зразка 1989 року. Просто компанії Nissan потрібен був недорогий та компактний «автомат», який працює в парі з поперечно розташованим двигуном. Звичайно, спочатку в «автомата» були деякі проблеми, як то слабкі підшипники та збої блоку управління, який розташований над переднім підкрилком і страждає від вологи. Також відмовляв датчик педалі гальма, що призводить до блокування важеля перемикання передач. Проте за більш як 30 років виробництва майже всі болячки вдалося вилікувати. Навіть якщо коробка почне штовхатися і смикатися, механіки рекомендують лише замінити оливу зі зняттям піддону, а при великих пробігах встановити зовнішній фільтр – згодом в оливі накопичується шлам від зносу фрикціонів і може забити канали гідроблоку. Нехай цей «автомат» задумливий, флегматичний та не надто заощадливий, зате заявлений ресурс у 300 000 км, який насправді набагато більший, виправдовує все.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.