6 найпоширеніших питань про перевзування автомобіля на зиму

Календарна середина осені – правильний час для заміни літніх шин на зимові. Відповідаємо на найпоширеніші питання з цього приводу та розповідаємо, як уникнути зайвих витрат і проблем.

Балансувати чи ні?

Якщо за минулий сезон на зимових шинах ви проїхали небагато і навесні не відчували биття коліс, на балансуванні можна заощадити. Перші дні після перевзування поспостерігайте за поведінкою автомобіля на різних швидкостях. Якщо биття не відчувається – балансувати колеса не потрібно.

Куди ставити менш зношені шини?

Більшість гальмівних сил реалізується на передніх колесах. Та й більшість автомобілів зараз передньопривідні. Тому шини з більшою висотою протектора треба ставити вперед. До того ж зношування передніх шин на всіх автомобілях (незалежно від типу приводу) вище, тому через деякий час вони зрівняються по висоті протектора з більш стертими задніми шинами.

Чи змащувати болти?

Деякі автовиробники забороняють змащувати колісне кріплення. Мабуть, не знають про наші зимові дороги, рясно залиті реагентами. Втім, щоб навесні кріплення відвернулося, все ж варто нанести тонкий шар мастила, але тільки на різьблення, а не на конічну чи напівсферичну частину болта або гайки.

Як правильно затягувати кріплення?

При затягуванні гайковертами болти та гайки кріплення колеса треба спочатку наживити вручну, а потім братися за інструмент, інакше є ризик пошкодити різьблення. І не можна закручувати гайки «до упору» – тільки рекомендованим моментом (зазвичай трохи більше ніж 100-120 Нм) з допомогою динамометричного ключа. Тоді не доведеться займатися відновленням різьблення в маточині або заміною колісних шпильок.

Як накачувати?

Встановлюємо зимові шини зазвичай, коли температура повітря ще позитивна. Потім лише холодатиме. Отже, тиск у шинах падатиме приблизно на 0,1 бара на кожні 10 °C. Тому при перевзуванні шини краще трохи перекачати приблизно на 0,2 бара. Ще більше має бути запас по тиску, коли ви перевзуєте автомобіль у шиномонтажі в пікові години. Там компресор працює безперервно і жене гаряче повітря. У шині він остигає, і тиск падає.

Що ще зробити?

При заміні коліс корисно оглянути стан гальмівних механізмів, рульових тяг, кульових опор, стійок стабілізатора поперечної стійкості, пильовиків ШРКШ, якщо ви розумієте, на що дивитися. Якщо ні, можливо, краще перевзуватися в автосервісі, де окрім шиномонтажу можуть зробити ще й діагностику ходової частини. Зайвим точно не буде.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.