Дуже неприємно, коли автоматична коробка або «робот» замість того щоб взагалі не нагадуватиме водію про свою присутність, раптом змушує автомобіль посмикуватися. Подвійно прикро, якщо йдеться про нову машину. Спробуємо збагнути, що може бути причиною такої поганої поведінки.
На новій машині деяку «нервовість» може викликати адаптивний характер коробки, яка «звикає» до манери водіння власника. Іноді нічого такого не спостерігається, а часом проходить декілька днів, перш ніж автомат звикне до поводження з водія педалями.
Деколи ривки спостерігаються, коли за вікном мороз. У цьому випадку, як правило, винна непрогріта трансмісійна рідина, адже коробка фактично гріє сама себе. Після кількох хвилин руху на невисокій швидкості зазвичай все проходить.
На вживаних автомобілях винна може бути та сама трансмісійна рідина, яка нібито розрахована на весь термін служби машини, але насправді нічого вічного немає. Навіть якщо жодних ривків не спостерігається, рідину згодом все одно потрібно замінювати, оскільки свої властивості вона вже частково втратила, а це може позначитися на підвищеному зносі деталей коробки.
Слід зауважити, що при заміні або доливанні рідини потрібно суворо дотримуватися її необхідного рівня. Менше, звісно ж, не можна, але й переливання також неприпустиме. Коробка може смикатися, почне перемикатися повільніше тощо.
Автоматичні коробки дуже не люблять перегрівання. Соленоїди внаслідок цього можуть почати капризувати або зовсім вийдуть з ладу. Відразу з’являться загальмованість, ривки, а то й повна відмова. Зазначимо, що до перегріву можуть призвести несправна система охолодження трансмісії, хай то клапан термостата або забитий брудом теплообмінник, а не тільки їзда бездоріжжям.
Причиною незвичної роботи коробки може бути несправність проводки, шлейф, що випав або закис, відмова датчика. Але тут вже потрібна комп’ютерна діагностика, яка допоможе перевірити роботу електронного блоку управління. До речі, блок управління може змусити автоматичну коробку передач «штовхатися» через брудні форсунки або несправний датчик масової витрати повітря.
З зовсім несподіваних причин відзначимо знос опори двигуна. Досвідчені механіки кажуть, що в цьому випадку мотор дає крен, а агрегати трошки «сходять з розуму»
Загальна порада власникам автомобілів з АКП або «роботами» проста. При найменших ознаках – від шумів до ривків – не соромтеся звертатися до сервісу. Саме собою це може і не пройти.