Чи можна довіряти системі екстреного гальмування

Коректність роботи активних систем безпеки й асистентів водія все ще залишає масу питань і не є абсолютно надійною. Через це дуже цікаво наочно подивитися та дізнатися, чи стався хоч якийсь прогрес у розвитку технології за останні кілька років. Така можливість тепер є завдяки проведеним Американською автомобільною асоціацією (AAA) порівняльним тестам, у яких на різних швидкостях випробовувалась система автоматичного екстреного гальмування (AEB) на різних автомобілях – 6-річних та нових.

У порівнянні з шістьма роками раніше нові автомобілі стали вдвічі частіше уникати лобового зіткнення в ситуації, коли це можливо зробити. Фактично, це таке покращення, що AAA повідомило про повний, 100-відсотковий «показник успіху» в усіх напрямках випробувань — для запобігання зіткненням на швидкостях до 35 миль на годину (56 км/год).

Американська асоціація зробила свої висновки на оцінках шести автомобілів — трьох старих та трьох нових. У вибірку увійшли моделі Nissan Rogue, Jeep Grand Cherokee та Subaru Outback 2024 року, які билися зі своїми попередниками 2018 року випуску (2017 для Jeep). Зазначається, що автомобілі були ретельно перевірені, щоб переконатися, що всі системи є повністю функціональними та працюють правильно.

Крім того (і це важливо), старі тестові автомобілі були оснащені новими шинами, гальмами, був проведений попередній схід-розвал, балансування, а потім пройдено 500 миль, щоб обкатати нові деталі. Були виконані й оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.

Жертвою був так званий «м’який автомобіль», випробувальний стенд у формі хетчбека в натуральну величину, зроблений з піни з вініловим екстер’єром. Випробування проводилися на різних швидкостях: 12 миль на годину, 25 миль на годину та 35 миль на годину (19/40/56 км/год). Випробування з пішоходами AAA не проводило.

Зі старих моделей тільки Jeep Grand Cherokee не зміг зупинитися на швидкості 12 миль на годину. А ось Subaru був єдиною старою моделлю, яка успішно зупинилася на всіх швидкостях. Nissan подолав тест на швидкості 12 миль на годину, але не зміг зупинитися на швидкості 25 миль на годину, коли можна було уникнути потенційного зіткнення. А що стосується швидкості 35 миль на годину, то і Grand Cherokee, і Rogue врізалися в ціль, почавши сповільнюватися перед самим контактом.

Усі три нові автомобілі, своєю чергою, зупинилися без зіткнення! Глибший аналіз, проведений експертами за допомогою спеціального обладнання, показав, що система AEB (автоматичне екстрене гальмування) спрацьовувала набагато раніше для кожного з автомобілів 2024 року випуску.

Водночас в AAA зазначають, що на швидкостях понад 35 миль на годину системи не настільки ефективні. В окремому тесті три з чотирьох автомобілів змогли уникнути фронтального зіткнення на швидкості 45 миль на годину, але жоден не зміг уникнути його на швидкості 55 миль на годину (88 км/год).

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.