Чи можна довіряти технічним характеристикам автомобіля, чому автомобіль мляво реагує на педаль «газу», як довго СТО має право тримати машину в ремонті? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Чи можна довіряти технічним характеристикам автомобіля, які заявляють виробники? Навіть витрата пального в місті на практиці виявляється суттєво вищою за табличні дані. Чи варто сумніватися й в інших показниках?
При інформуванні споживача про витрату пального виробник зазначає, що, наприклад, «ці показники визначені Європейським центром сертифікації на основі оригінальних стендових випробувань». В результаті при експлуатації автомобіля дорогами України виникають відмінності з заявленою витратою від виробника. Це закономірно й виникає з різних причин. Розглянемо їх.
- Температура довкілля. Використання кондиціонера влітку та прогрівання автомобіля взимку збільшують витрату пального.
- Якість дорожнього покриття. Систематичне зниження швидкості перед ямами та розгін викликають підвищення витрати пального.
- Якість пального. Заправка на підозрілих АЗС, де якість пального незрозуміла, а іноді й відверто погана, негативно позначується роботі двигуна.
- Дорожня ситуація. Умови роботи автомобіля в заторі відрізняються від стендових випробувань, отже витрата пального у міському циклі підвищується, особливо у великих містах-мільйонниках.
Також не варто забувати про такий суб’єктивний чинник, як мистецтво водіння. Різні водії при русі на одному автомобілі по одній дорозі витрачають різну кількість пального. Дані, засновані на стендових випробуваннях, можна розглядати як зразкові, але треба пам’ятати, що їх складно досягти у житті, навіть дотримуючись усіх необхідних умов.
Як правильно чистити кондиціонер? У магазинах є безліч аерозолів, але заливати щось незрозуміле в автомобіль не хочеться. Чи є якісь прості та доступні методи почистити кондиціонер своїми руками?
У сучасних автомобілях встановлені фільтри салону, які забезпечують зниження забруднень, що потрапляють до салону з навколишнього середовища. Якщо фільтр салону не замінюється своєчасно (при плановому ТО) або зовсім не змінюється, відбувається забруднення випарника кондиціонера та повітроводів. Також порушується процес їхньої вентиляції. Це призводить до появи неприємного запаху – він пов’язаний з розмноженням бактерій на поверхнях деталей системи кондиціювання, схильних до впливу конденсату після використання системи.
У магазинах дійсно є багато засобів для чищення автомобільних систем кондиціювання. Деякі застосовуються в парі зі спеціальним обладнанням (такий метод часто використовують майстри на сервісних станціях), інші можна купити недорого у вигляді балонів з аерозолями. При використанні таких аерозолів завжди потрібно дотримуватись інструкції щодо застосування та стежити за заходами безпеки, щоб уникнути заподіяння шкоди вашому автомобілю або навіть здоров’ю. По-друге, потрібно враховувати, що ці засоби добре дезінфікують повітроводи та випарник від бактерій, але не видаляють бруд, що накопичився – його можна відчистити тільки після зняття випарника. Попередженням цієї проблеми є своєчасна заміна повітряного фільтра салону. Оскільки випарник знаходиться у важкодоступному місці, то почистити його найпримітивнішими методами буде можливо лише після демонтажу, а демонтаж, своєю чергою, вимагатиме подальшої заправки системи холодоагентом.
Автомобіль став мляво реагувати на педаль «газу»: хоч як натискаю на акселератор, розгін неефективний. Мотор атмосферний, 1.6, бензиновий, рік випуску автомобіля – 2008-й. Заправляюсь традиційно на брендових заправках. Звідки могла виникнути ця проблема?
Оскільки автомобілю вже понад 10 років, причин може бути безліч: свічки запалювання, зношений диск зчеплення, зсув фаз газорозподілу, низька компресія двигуна, несправність датчиків систем впуску-випуску, несправність каталізатора… При такій роботі двигуна в умовах високих цін на пальне хороша діагностика на сервісі, швидше за все, обійдеться дешевше за щоденну перевитрату пального та може застерегти від дорогого ремонту в майбутньому.
Чи повинен у салоні автомобіля, що працює на газі, після заправки залишатися запах газу? Нещодавно помітив таке явище…
Якщо запах газу з’являється тільки після заправки, нічого страшного в цьому немає. Можливо, незначна частина газу після від’єднання штуцера заправного шланга потрапляє в повітря, а потім з повітрям – в салон (аналогічно випаровуванням бензину при його заправці). Якщо запах турбує постійно і не тільки після заправки, зверніться до тих, хто встановлював обладнання. Можливо, необхідно підтягнути з’єднання або навіть замінити ремкомплект.
Як довго СТО має право тримати мою машину в ремонті? Чи є якісь норми часу, довше за які сервіс не може затягувати ремонт?
Автомобіль – це складна система, ймовірність його відмови завжди існує. І щоб він приносив задоволення своєму господареві, час на ремонт має бути мінімальним. Якщо говорити про терміни проведення гарантійного ремонту, на його виконання відводиться термін 14 днів, якщо інше не вказано договірними відносинами. При цьому слід пам’ятати, що гарантійний термін автомобіля збільшується на час перебування автомобіля у ремонті на СТО, тому завжди корисно зберігати документи, що підтверджують початок та закінчення гарантійного ремонту. Інші норми часу ремонту на СТО законодавством не регламентовані.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.