Чи можна мити підкапотний простір, який термін служби гальмівних колодок, чи правда, що турбодвигун чутливий до якості пального? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.
Нещодавно міняла оливу в автомобілі на СТО, заглянула під капот, що роблю не часто, а там все таке брудне! Запитала у хлопців, чи варто мити двигун автомобіля? Їхні думки розділилися. Зрозуміло мені стало лише те, що це миття може вплинути на проводку або щось таке, і машина не заведеться. Допоможіть розібратися, будь ласка.
Це питання турбує багатьох автовласників, особливо після зими, коли більше звертаєш увагу на чистоту свого автомобіля. Справді, думки щодо необхідності мити двигун, частоти такої операції та ризиків, пов’язаних з нею, різняться. З погляду естетики та експлуатації двигун має бути чистим. Це однозначно. Єдине, його чистоту не треба порівнювати з чистотою поверхні автомобіля, салону та багажника, адже це різні речі. Двигун не захищений на 100% від дорожнього пилу, води та можливих течій технічних рідин, що і призводить до його забруднення. Але думаю, що раз на рік, а за великого бажання і два рази на рік двигун помити можна.
Питання тільки – як. Звісно, вода не найкращий друг проводки та електроніки з електрикою. Однак усі системи моторного відсіку так чи інакше захищені від води. Якщо у підкапотний простір нанести мийний засіб, наприклад активну піну для безконтактної мийки, і через деякий час акуратно змити проточною водою, то навряд чи щось станеться або вийде з ладу. А от якщо підійти до цього питання з фанатизмом і ретельно вимивати апаратом високого тиску кожну щілину, є високі шанси, що вода потрапить у місця, де їй бути не варто.
Почув підозрілий звук з-під автомобіля на початку руху. Що це може бути?
Будь-які сторонні звуки з-під автомобіля потребують уваги. Особливо тривожно, коли цей звук з’являється саме під час розгону, а набравши швидкість, зникає. Це перший сигнал неполадок у підвісці, і чим раніше знайти його джерело, тим більше шансів уникнути серйозних витрат.
Виникнення скрипу – це результат тертя. У справній підвісці всі рухи пом’якшені та безшумні, але як тільки деталі втрачають мастило, еластичність або правильне положення, вони починають «звучати».
Найчастіше винуватцем стає «втомлена» гума – сайлентблоки та втулки стабілізатора з часом втрачають пружність, тріскаються та починають видавати характерний сухий скрип при розгойдуванні кузова або проїзді нерівностей.
Не менш підступні зношені кульові опори, які, залишившись без мастила, сигналізують про це скрипом при повороті керма, попереджаючи про швидку появу небезпечного люфту. Іноді проблема криється в гальмівній системі, де супорт, що підклинює, може викликати легкий скрегіт і перегрів диска.
Головна помилка – сподіватись, що звук зникне сам собою. Спроби просто «заглушити» його мастилом, не розібравши вузол, лише прискорять зношування. Єдиний шлях – це професійна діагностика. На підіймачі фахівець легко знайде причину й розв’яже проблему.
Нещодавно влетів у яму і погнув диск. На СТО мені все вирівняли. Але помітив, що машину продовжує вести вліво. Що це може бути? Чи потрібно мені знову їхати на СТО?
Однозначно після удару, при якому гнеться диск, геометрія ходової частини не може залишатися неушкодженою. Кути установки коліс, у тому числі кути розвалу та сходження, встановлюються з точністю до хвилин (в одному градусі 60 хвилин). Серйозні пошкодження елементів підвіски суттєво змінюють необхідні параметри цих кутів. Як результат, колеса такого автомобіля котяться в «різні сторони», впливаючи на напрямок руху всього автомобіля. Іншими словами – автомобіль веде убік.
Природно, такий відхід є очевидним індикатором необхідності відвідування СТО задля пошуку можливих пошкоджень і несправностей ходової. Не виключено, що погнутий важіль підвіски, а в гіршому випадку – інші елементи. Найсумніший варіант – деформація підрамника, елементів кузова, рами. Простою заміною одного невеликого елемента протягом години-двох вже не обійтися. Найзручніший варіант – відсутність пошкоджень і необхідність регулювання кутів установки коліс. У цьому випадку 40 хвилин часу розв’язують проблему повністю.
Кілька місяців тому міняв гальмівні колодки. А за тиждень з’явився скрип при гальмуванні. Невже вони могли стертися? Який загалом термін служби гальмівних колодок у наших умовах?

Якщо гальма заскрипіли відразу після заміни гальмівних колодок або через деякий час після цього, то, можливо, причиною стали самі колодки, їх склад і структура. Особливо, якщо ви встановили неоригінальні колодки. Якщо скрип гальм з’явився відразу після заміни, спробуйте поїздити й подивіться, чи він не пропаде. Річ у тім, що всім колодкам потрібен час на притирання до гальмівного диска, що може супроводжуватися не тільки скрипом гальм, але і невпевненою ефективністю гальмування. В цьому немає нічого страшного. Крім того, причиною скрипу може бути заклинювання гальмівного супорта або його напрямних. При цьому є нерівномірний знос, перегрів гальмівних колодок і дисків, що може бути причиною скрипу при гальмуванні. Середній термін служби колодок – до 20 000 км.
Чи правда, що турбовані мотори вимогливі до якості пального більше за атмосферні? Які можна дати рекомендації з використання бензину для таких моторів?
Будь-яка турбіна чутлива до середовища, в якій вона працює. Автомобільна турбіна влаштована так, що одна її частина обертається за рахунок вихлопних газів, які виходять з випускного колектора, а друга частина (поєднана з першою) примусово закачує повітря в циліндри для створення необхідної кількості повітряно-паливної суміші. В результаті горіння неякісного пального у вихлопних газах буде велика концентрація різних домішок, які мають властивість відкладатися на деталях турбіни, збільшуючи її знос і змінюючи температурний режим роботи. Тому рекомендую заправлятися тільки на перевірених АЗС великих мережевих операторів, де належним чином контролюється якість пального.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

