Чи потрібно балансувати колеса за кожної сезонної заміни, як правильно підібрати моторну оливу, чи справді фільтр сажі – шкідливий для екології? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Чув, що фільтри сажі – це насправді дуже шкідливий для екології винахід, тому що ніхто не знає, як їх безпечно утилізувати після того, як ці фільтри виходять з ладу. Чи це так насправді?
Насправді ваше питання має підстави, адже система утилізації різних відходів як така у нас майже відсутня. Проблема утилізації стосується й автомобільних запасних частин, експлуатаційних матеріалів. Але не все так сумно – останнім часом приватні структури самостійно організовують заводи та підприємства з перероблювання тих чи інших відходів, тому за певних зусиль знайти організацію, яка утилізує ваш фільтр, можна. А ось хто куди подіне відходи, отримані в результаті ремонту автомобіля, це питання! Але не до фільтрів, а до людей. Адже є куди небезпечніші та шкідливіші відходи: фреони старого покоління, лампи, що містять ртуть, масляні та паливні фільтри, саме мастило, кислоти та луги… І цей список можна продовжувати нескінченно. Однак без фільтра сажі всі шкідливі речовини, які він затримує, потрапляли б відразу в атмосферу! Отже, фільтр потрібен – без нього екології буде тільки гірше.
Як правильно підібрати моторну оливу, якщо виробник рекомендує одну марку (часто дуже дорогу), чим можна замінити її? І чи має значення вік автомобіля?
Зазвичай виробники автомобілів у своїй сервісній документації вказують клас в’язкості оливи (10W40, 5W30 тощо). Звичайно, можуть бути рекомендації щодо виробників оливи, але з технічної точки зору, а також з погляду експлуатації, це не принципово. Такі рекомендації мають стосунок більше до маркетингу або до репутації виробника оливи. Таким чином, вибирайте оливу відповідної в’язкості того виробника, який вам до душі, продукції якого ви більше довіряєте і за яку готові заплатити свої гроші.
Чи потрібно балансувати колеса за кожної сезонної заміни?
Якщо підходити до процесу формально, варто згадати інструкцію до автомобіля. Зазвичай рекомендується балансувати колеса після пробігу від 10 до 15 тисяч км. Якщо ви за один сезон проїжджаєте менше, то балансувати точно не треба, крім випадків, зазначених нижче. Але це теоретично, а на практиці раджу стежити за поведінкою автомобіля. Якщо відчутного биття керма не відчувається, то балансування не потрібне. Биття задніх коліс відчувається менше, але і страждають вони зазвичай рідше. У будь-якому випадку сильний дисбаланс ви повинні відчути.
Якщо ви самі змінюєте колеса двічі на рік, то вам буде корисною наступна рекомендація: поставте колеса та покатайтеся пару днів. Шини за цей час позбавляться деформацій, який виникли при зберіганні. Якщо на будь-яких швидкостях, з якими ви їздите, немає жодних вібрацій, балансування можна не проводити.
Балансування точно необхідне у таких випадках:
- ви проїжджаєте за сезон понад 15 тисяч кілометрів;
- після останнього балансування колесо потрапляло на високій швидкості у глибоку яму;
- минулого сезону ви почали відзначати вібрацію, але відклали балансування «на потім»;
- ви – водій-початківець, який не відчує дисбалансу на колесах.
Чи правда, що для обслуговування гібридних автомобілів та електромобілів потрібні спеціально навчені механіки? Адже кажуть, що ці вічні батареї, що в них такого особливого?
Почну з кінця. Вічного, на щастя чи на жаль, нічого не буває, як і батарей. Складність обслуговування гібридів та електромобілів не у вічності батарей, а скоріше у складності конструкції автомобіля загалом. Гібриди та електромобілі – це нове покоління машин зі складною електронікою, тому без спеціальних знань та обладнання не обійтися. Це все одно, що запрошувати «жеківського» електромонтера полагодити ваш планшет або ноутбук. Все високотехнологічне обладнання передбачає високий рівень підготовки персоналу.
Що таке активна антена і навіщо її встановлюють на автомобіль?
Активна антена, як й інші активні пристрої, відрізняється від звичайної тим, що має зовнішнє живлення. Вона призначена для посилення слабкого сигналу радіохвиль у випадках, коли інший спосіб посилення сигналу неефективний – наприклад, збільшення довжини антени не призводить до очікуваної якості. З власного досвіду скажу – якщо сигнал поганий і з численними перешкодами, то в більшості випадків краще використовувати хорошу зовнішню пасивну антену. Це значно ефективніше.
Що ви скажете про акумулятори збільшеної ємності? Чи вони мають більший робочий ресурс? І чи варто міняти штатний на «збільшений»?
Будь-яка акумуляторна батарея з ємністю, що перевищує стандартні показники, природно, буде довше розряджатися, і термін експлуатації у неї буде більшим. Але! Для заряджання такого акумулятора потрібно більше часу, і, що важливіше, зросте навантаження на генератор. Таким чином, АКБ міняти будете рідше, а ось генератор частіше. Я б не став експериментувати. Це все одно, що вранці замість звичної чашки чаю випивати п’ять поспіль, щоби зробити запас на день. Такий підхід може нашкодити.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.