Чи потрібно витримувати паузу перед пуском двигуна?

Чи потрібно витримувати паузу перед тим як запустити двигун, чому штатний акумулятор працює довше, ніж покупний, як очистити кузов від літніх забруднень? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Досвідчені водії радять, перш ніж запустити двигун, витримати передпускову паузу в декілька секунд і тільки після цього повноцінно крутити стартер. Чи це правда?

Почнемо з того, що жодна інструкція з експлуатації такої затримки не вимагає. Але власники деяких сучасних автомобілів, до складу електрообладнання яких входять блоки зі зв’язком по CAN-шинах, часом відзначають секундну затримку між натисканням кнопки «Старт» або поворотом ключа в положення «Стартер» та початком роботи самого стартера. Цей час дійсно йде на обмін даними між блоками по CAN-шині. Всім іншим автомобілям така затримка не потрібна, тому що система управління двигуном досить проста.

Така дія може допомогти тільки пуску автомобілів з системою живлення, що погано працює, коли бензонасос ледве забезпечує тиск пального, а негерметично закриті клапани спричиняють швидке падіння тиску пального в паливній рампі. Тоді цей час йде на підіймання тиску пального та допомагає полегшити пуск. Але за таких дефектів потрібно упорядковувати систему живлення, а не шукати хитрі алгоритми запуску.

Затримка пуску важлива лише для автомобілів з дизельними двигунами. Вона потрібна для того, щоб нагрілися до високої температури свічки розжарювання, які полегшують холодний пуск. Влітку вони гріються швидше, взимку – довше.

Зазвичай штатний акумулятор автомобіля служить набагато довше, ніж покупний. Чим це можна пояснити?

При постачанні на первинну (конвеєрну) комплектацію виробник акумуляторів зобов’язаний виконувати специфічні вимоги й часом робити батарею в чомусь кращою (і дорожчою) за рівень, який прописаний у технічних умовах. Це не афішується, але окремі виробники батарей для цього змінюють конструкцію, збільшують вміст активної маси, додають пластини тощо – все заради того, щоб не втратити вигідний контракт. А на вторинний ринок той самий виробник спрямовує «звичайні» АКБ з трохи гіршими характеристиками.

Помітив, що саме влітку двигун мого автомобіля починає «з’їдати» більше моторної оливи. З чим це пов’язано?

Розрахункова допустима витрата оливи становить 0,5% від витрати бензину. Зі зростанням швидкості закономірно збільшується споживання пального. І, відповідно, оливи. Для швидкого руху автомобіля потрібні високий крутний момент і великі оберти. Для цього потрібен високий тиск у циліндрах. Але що воно вище, то більше газів проривається через поршневі кільця. Разом з ними й частина оливи виноситься у впускний трубопровід, а потім згоряє в циліндрах.

Крім того, під час руху на високих швидкостях збільшується частота робочих циклів, під час яких відбувається згоряння оливи. Стінки циліндрів за таких умов руху нагріваються сильніше, внаслідок чого моторна олива розріджується і втрачає в’язкість. А це полегшує її проникнення у камеру згоряння.

Частіше влітку проблема з підвищеною витратою оливи виникає у двигунів з турбонаддувом. Коли водій після їзди трасою на високій швидкості зупиняється і відразу глушить мотор, турбокомпресор позбавляється охолодження. Температура всередині турбіни зростає, внаслідок чого газодинамічні ущільнення закоксовуються. Це неминуче призводить до збільшення витрати оливи.

Всі знають й часто говорять про те, як доглядати за кузовом автомобіля взимку, але влітку це теж треба робити, адже різноманітного бруду вистачає. Що порадите?

Влітку, попри відсутність снігу та бруду, машини зазнають інших напастей – комахи, дощ, пилок, дорожній пил. Зі всім цим треба боротися.

Сліди комах можна відмити спеціальним розчином. Але експерти радять бути акуратнішими з розчинниками – вони можуть не тільки очистити кузов, а й зіпсувати лакофарбове покриття.

Щоб не витрачати багато часу на миття автомобіля, до поїздок на далеку відстань треба готуватися заздалегідь. Найкращим варіантом буде обробити кузов перед дорогою гарячим воском. Нанести його на машину дуже просто: потрібно просто розплавити його у воді температурою від 40 до 90 °C, а потім розподілити по кузову та відполірувати. Робити це рекомендують раз на 6-12 місяців.

Пилок і дорожній пил найлегше видалити, повноцінно помивши автомобіль, після чого по поверхні треба пройтися губкою з великими порами – вона прибере статичну пилюку, яка залишилася після миття під сильним тиском.

Траву та пісок, які незмінно з’являються в салоні, потрібно прибрати спочатку пилотягом, а потім губкою та спеціальним мийним засобом проти жирних плям.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.