Гідромеханічний 8-ступеневий «автомат» Aisin AWF8G30, який з’явився на початку 2017 року, встановлюється на безліч автомобілів – під індексом TG80 на моделі Volvo, під індексом ATN8 – на моделі Peugeot, Citroen та Opel, а також під ім’ям AQ300 – на автомобілі концерну Volkswagen Group.
Але найчастіше під псевдонімом Direct Shift 8AT цей агрегат зустрічається на автомобілях Toyota та Lexus, де він змінив 6-ступеневу U660/U760. Наприклад, седан Toyota Camry восьмого покоління (2017–2024 роки) та кросовер RAV4 п’ятого покоління (з 2018 року) з «четвіркою» 2.5 мають версію цієї коробки під індексом UB80, розраховану на крутний момент до 280 Нм. А з потужнішими моторами V6 агрегатується модифікація UA80, яка перетравлює до 430 Нм.
«Автомат» сконструйований за доволі розповсюдженою дворедукторною схемою, тобто складається з послідовно розташованих звичайного планетарного механізму та планетарного механізму з двома сонячними шестернями. Редукторна частина коробки невибаглива і майже вічна. Та й загалом ресурс цього «автомата» становить понад 300 тисяч кілометрів. Хоча з моторами V6 коробка може потрапити в ремонт і раніше – при агресивній їзді фрикціони у пакетах просто згоряють.
Гідротрансформатор доповнений багатодисковою муфтою для блокування всіх передач. Механічний масляний насос приводиться в дію від корпусу гідротрансформатора за допомогою ланцюга – на відміну від коробок Aisin попереднього покоління з прямим приводом.
Якщо не обслуговувати коробку хоча б раз на 50-60 тисяч кілометрів, першим постраждає дорогий гідроблок, який забивається продуктами зносу фрикціонів. При надто активній їзді зношується навіть багатодискове блокування гідротрансформатора, фрикційна завись від якої потрапляє в гідроблок і в першу чергу забруднює соленоїди. Іноді для розв’язання проблеми достатньо заміни оливи та промивання гідроблока.
Оновлення мастила здійснюється шляхом подвійної часткової заміни або повної заміни, яку самостійно, без досвіду та знання нюансів, краще не робити. Фільтр тонкого очищення з фетровою «гармошкою» мембрани кріпиться прямо до оливного насоса всередині «автомата», тому змінюється він тільки при повному розбиранні агрегату.
Особливість коробки – приховані для компактності в один барабан два пакети фрикціонів. Вузол з внутрішніми кільцями для непарних передач та зовнішніми для парних нагадує пакет подвійних зчеплень «мокрого» преселективного «робота». Важливо стежити за системою охолодження з зовнішнім теплообмінником – перегрів сильно скорочує ресурс фрикційних кілець. У коробок, розрахованих на більший крутний момент, барабан спирається на роликовий підшипник, у «молодших» серій в цьому місці просто втулка – обидва рішення цілком довговічні.
Ахіллесова п’ята, яка здатна призвести до дострокового розбирання коробки – центральний кульковий підшипник, на який спирається весь внутрішній планетарний механізм. Він є однією з основних проблем й у 6-ступеневих U660/U760. Там сталева обойма підшипника фіксується в корпусі з алюмінієвого сплаву, і з часом це місце посадки розхитується (зазвичай після 200 тисяч км і знову ж таки в першу чергу з мотором V6). У 8-ступеневої коробки вузол виконаний інакше, менш проблемно. Сталева обойма не запресована в алюмінієвий корпус, а напресована на супорт. І наслідки менш драматичні, і змінюється підшипник легко.
Попри наявне вузьке місце в конструкції, загалом 8-ступеневий Aisin – один з найнадійніших і найдовговічніших сучасних класичних «автоматів».