У власників машин з ГБО є проблеми суто зимового характеру. Вони добре відомі – наприклад, двигун раптово починає перемикатися на бензин, або взагалі глухне. Як впоратися з цими проблемами, а ще краще – як їх уникнути?
Уникнути проблем можна, якщо перед настанням холодів провести невелике технічне обслуговування машини. При пробігу понад 10 тис. км є сенс міняти газові фільтри. Можливо, потрібно відкалібрувати або замінити форсунки.
Як відомо, взимку при експлуатації ГБО на рідкому газі потрібна спеціальна суміш зі зниженим відсотковим вмістом бутану. Це забезпечує необхідні умови для випаровування та підвищує ефективність суміші. Бутан починає випаровуватись за високих плюсових температур, а пропан – навпаки, випаровується за низьких. Таким чином, щоб підвищити якість газу взимку чи влітку, треба скоригувати його склад.
Можливо, потрібно утеплити деякі вузли ГБО, підводячи тепло від системи охолодження двигуна або просто використовувати негорючі матеріали. Але основний момент при зимовій експлуатації – це запуск і прогрів двигуна із застосуванням бензину. За наявності автоматичного перемикання це відбувається саме собою, а ось при ручному керуванні треба спершу прогріти машину хоча б до 50°C, забезпечивши теплий стан антифризу, а вже потім переходити на газ. Зрозуміло, що для цього бензобак ніколи не має бути порожнім.
Якщо температура опускається нижче 30 градусів за Цельсієм, то ГБО може не вистачити необхідного тиску. І тоді на допомогу газу поспішає бензин. Двигун може навіть споживати бензин не тільки в процесі запуску, але і після прогріву. Перехід на бензин здійснюється системою автоматично. Нерідко система переходить на газ лише після прогрівання всього салону. Спостерігається таке явище частіше у тих автомобілях, де ГБО встановлено у багажнику. Крім того, якщо автомобіль вночі залишається просто неба, їздити деякий час доведеться тільки на бензині.
Пам’ятайте, що рівень охолоджувальної рідини також повинен бути нормальним, інакше редуктор, що випаровує, може вийти з ладу. Але відігрівати його окропом теж не варто. Конденсат, що утворюється, необхідно зливати приблизно раз на тисячу кілометрів пробігу, добре прогріваючи двигун. Зрозуміло, що не можна заповнювати ємність більш ніж на 80%, оскільки в теплі газ розширюється – може і вибухнути… У сучасних ГБО так званий «захист від дурня» добре продуманий – тут і автоматичний запуск двигуна на бензині, і заповнення балона на станції з обмеженням.
Обладнавши свій автомобіль ГБО, треба розуміти, що діагностикою доведеться займатися ретельніше. З одного боку, їзда на газі дасть можливість дещо заощадити на пальному, але не секрет, що термін експлуатації автомобіля на газі в ряді випадків може бути нижчим, ніж на бензині. При цьому двигун трохи втрачає потужність, що позначається при русі на підйом або, скажімо, при обгонах. Пам’ятайте про це.