На який пробіг розраховані свічки запалювання, за якими ознаками можна зрозуміти, що з автомобілем щось не так, чи потрібно весною міняти моторну оливу? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.
Коли потрібно міняти свічки запалювання? На який пробіг вони розраховані?
Ресурс традиційних свічок запалювання розрахований на 50-60 тис. км, а при справному моторі вони можуть без проблем працювати навіть 100 тис. км. Іридієві свічки мають збільшений ресурс, але й вартість у них вища.
Несвоєчасна заміна свічок може призвести до дорогого ремонту. Тривала експлуатація часто призводить до закисання свічок, що ускладнює їх демонтаж. У гіршому випадку свічка може зламатися при відкручуванні, і тоді буде потрібно вилучення її залишків з ризиком пошкодження різьблення. Якщо різьблення в головці блоку циліндрів пошкоджено в кількох місцях, це може призвести до необхідності його заміни.
Змінювати свічки краще на прогрітому двигуні, перед їх зняттям мотор потрібно очистити від бруду, щоб уникнути потрапляння сміття в камеру згоряння.
Для демонтажу потрібен спеціальний ключ, а для встановлення знадобиться динамометричний ключ з заданим зусиллям. Варто пам’ятати, що перетяжка свічок може пошкодити різьблення, а недостатня затяжка – перебої у роботі двигуна.
За якими ознаками можна зрозуміти, що з автомобілем щось не так?
Звуки – один з найінформативніших індикаторів несправностей. Ось найпоширеніші варіанти:
- Скрегіт при гальмуванні – явна ознака проблем з гальмівними дисками. Можливо, вони зношені, деформовані чи пошкоджені.
- Свист з-під капота часто свідчить про проблеми з приводним ременем. Він може бути зношений, ослаблений чи пошкоджений.
- Стук у двигуні може вказувати на безліч проблем, від зносу поршнів до пошкодження шатунів або підшипників. Стук – серйозний привід для звернення до автосервісу для проведення діагностики. Затягування з ремонтом може призвести до капітального ремонту двигуна.
Якщо двигун працює з перебоями – це сигнал про проблеми в системі запалювання, паливній системі або свідчить про низьку компресію в циліндрах. Необхідно перевірити свічки запалювання, форсунки, дроти високовольтної напруги та виміряти компресію.
Крім звуків, на несправності вказують зміни в поведінці автомобіля. Несподіване збільшення витрати бензину може бути викликано різними факторами: несправністю системи упорскування, датчиків кисню, зношеними свічками запалювання або проблемами з повітряним фільтром. Діагностика допоможе виявити причину та усунути її.
Колір вихлопу – теж важливий показник стану двигуна. Нормальний колір – світло-сірий. Якщо дим став чорним, це свідчить про перезбагачену паливну суміш – двигун отримує занадто багато пального. Синій дим з запахом гару вказує на згоряння моторної оливи в циліндрах – причина може бути у зносі оливознімних ковпачків, поршневих кілець або інших елементів двигуна. Білий дим зазвичай сигналізує про потрапляння антифризу в циліндри двигуна – ремонт в такому випадку потрібен негайно.
Не варто ігнорувати навіть незначні зміни у роботі вашого автомобіля. Своєчасна діагностика та ремонт допоможуть уникнути серйозних проблем та дорогого ремонту, а також забезпечать вашу безпеку на дорозі.
Чи є сенс підлаштовувати дату заміни моторної оливи до приходу теплої пори року?
Якщо коротко – так, оливу після зими бажано замінити.
Як відомо, перепади температур моторної оливи взимку можуть досягати приблизно 120 градусів, а то й більше. Очевидно, що при цьому кожен холодний пуск мотора взимку є «холоднішим», ніж влітку. Число коротких поїздок узимку зазвичай також зростає. Біда в тому, що при кожному такому пуску олива інтенсивно розбавляється бензином, який мало не ллється в камеру згоряння, прискорюючи прогрів каталітичного нейтралізатора. В результаті олива постійно змішується з різними сторонніми елементами – від продуктів розпаду бензину, що не згорів, до частинок нагару та металу з робочих поверхонь. При холодних пусках падає лужне число, а кислоти, що утворюються, активніше розчиняють оливу та прискорюють корозію деталей. У результаті, до весни псується не тільки олива, а й оливний фільтр, який забивається швидше, ніж хотілося б. Міняти треба і те, й інше.
Ще відомо, що взимку в моторній оливі поступово накопичується вода. При охолодженні двигуна елементи проходять через точки роси, внаслідок чого вода конденсується з атмосфери. Найлегше помітити присутність води на кришці оливозаливної горловини. Поступово вода накопичується в картері та розноситься оливними каналами, різко погіршуючи роботу оливи і його стан.
Знову ж, чим більше число циклів нагрівання та подальшого охолодження, тим більше води може накопичитися в моторній оливі. Іноді це призводить до випадання з оливи присадок та утворення осаду. Крім того, відомі ситуації, коли подача оливи взагалі припинялася, оскільки вода замерзала в оливоприймачі. Таку оливу точно не варто залишати на весну та літо.
Що стосується автомобілів-пролісків, які взимку майже не експлуатуються, а «сплять» десь у кучугурі, то і в цьому випадку захисні властивості моторної оливи погіршуються. Про шкідливий вплив конденсату було сказано вище. Іноді активуються небажані хімічні реакції оливи з металом та гумою. Іноді олива втрачає свої легкі фракції, що змінює його структуру в небажаний бік.
Фари пітніють зсередини – чому так відбувається і як цього уникнути?
Запотівання фар зсередини може свідчити про серйозні проблеми. Цей ефект говорить про порушення герметичності деталі, що в результаті впливає на її довговічність та безпеку експлуатації.
Наявність конденсату у фарах загрожує погіршенням якості освітлення, зниженням видимості, а також підвищує ризик корозії відбивача, веде до окиснення контактів електричних з’єднань.
Порушення герметичності фари може бути однією з основних причин появи конденсату. Також впливають і перепади температур зовні та всередині освітлювального приладу. Так, тепле повітря всередині фари конденсується при її охолодженні, через що утворюється запотівання.
Також причиною може бути проблема з роз’ємами та проводами, які можуть бути недостатньо герметичні, тому всередину фари може потрапити вода. Поряд з цим на появу вологи впливає і недотримання технології при ремонті фари, а також засмічення вентиляційних каналів.
Чим багатоелектродна свічка запалювання краща за звичайну?
Основна перевага багатоелектродних свічок – їхня підвищена надійність. Крім того, є й інша перевага: якщо у звичайних свічок бічний електрод перешкоджає поширенню фронту полум’я, то такі електроди розташовуються з боків і нічому не заважають. Зрештою, є і третя перевага: подібні свічки практично не підробляють.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.