Міфи та реальні проблеми 1,6-літрових двигунів Kia та Hyundai

1,6-літровий корейський двигун серії Gamma набув величезного поширення, зокрема в Україні. Не дивно, що про цей мотор часто говорять – іноді хороше, іноді погане. Ми готові предметно розповісти про реальні недоліки цього агрегату й розвіяти нічим не підтверджені домисли.

Перше покоління двигунів Gamma встановлювали на автомобілі Kia Rio та Hyundai Accent з 2010 по 2016 рік. Друге покоління агрегату, окрім вже названих моделей, можна зустріти на Hyundai Elantra, i30, Creta, а також Kia Rio X-Line, Seed та Cerato.

Особливості конструкції

Це чотирициліндровий, чотиритактний рядний бензиновий двигун, що має два розподільні вали та 16 клапанів. Розподільні вали двигуна розташовані вгорі ГБЦ. Один розподільний вал контролює роботу впускних клапанів ГРМ, другий – випускних. Виготовлені розподільні вали шляхом напресування кулачків на трубу. Управління роботи кулачками відбувається через циліндричні штовхачі. Газорозподільний механізм двигунів Gamma має ланцюговий привід. Підтяжка ланцюга здійснюється за допомогою гідромеханічного натягувача.

На двигунах різних поколінь може відрізнятися момент відкриття та закриття клапанів. У Gamma першого покоління змінюється положення розподільного валу впускних клапанів, а у другого покоління змінюється положення обох валів. Двигуни Gamma мають розподілену систему упорскування пального. Кожна свічка обладнана окремою котушкою запалювання.

Міфи про двигуни Kia та Hyundai

Блоки циліндрів з алюмінію, тому не ремонтопридатні. Насправді блоки циліндрів легко піддаються встановленню нових тонкостінних гільз із чавуну. Це дозволяє зробити капремонт двигуна кілька разів. За вартістю ця процедура майже однакова з відновленням чавунного блоку. Причому в більшості випадків можна провести ремонт без заміни поршнів.

Ресурс двигуна становить 180 000 км, після чого його можна викидати. Насправді ж при дбайливій експлуатації та регулярному технічному обслуговуванні двигуни цих моделей можуть відкатати понад 400 000 км. Важливими умовами є заміна моторної оливи кожні 7,5-10 тис. км, недопущення перегріву мотора та заправка якісним пальним.

Ланцюг ГРМ не відрізняється надійністю. При регулярній заміні оливи у двигуні та спокійному стилі водіння ланцюговий привід може витримати 150-200 тис. км. У деяких випадках ланцюгові зірочки зношуються швидше, ніж сам багаторядний ланцюг.

Ненадійна конструкція фазообертачів. Нарікання на адресу фазообертачів – радше поодинокі випадки, ніж закономірність. Причина проблем тут криється у відсутності регулярної заміни моторної оливи та її низької якості.

Конструкція колінвалів має всього 4 противаги, що призводить до сильного їх вигину. Дійсно, колінчасті вали корейських моторів схильні до високих навантажень. Однак ремонтна практика показує, що корінні та шатунні шийки після великих пробігів мають мінімальне зношування. Достатньо замість старих встановити нові вкладки.

Реальні проблеми двигунів Kia та Hyundai

Оскільки поршні вкорочені та полегшені, швидко з’являється їх люфт у циліндрах. Дійсно, поршні двигунів Gamma не належать до класу моторів-мільйонників, що випускалися в останні десятиліття минулого століття. Однак недорогий ремонт з заміною поршнів з кільцями та ГБЦ через 200 тис. км дозволяє збільшити термін експлуатації двигуна.

Великий недолік двигуна – відсутність гідрокомпенсаторів. Відповідно до регламенту ТО регулювання клапанів має проводитися кожні 90 тис. км. Однак на практиці необхідність у цьому виникає пізніше за позначений пробіг. Більш пильна увага до зазорів клапанів потрібна на двигунах з ГБО. Потрібно визнати, що відсутність гідрокомпенсаторів справді може створити деякі проблеми.

На холостих обертах двигун відрізняється шумністю. Це правда, на холостому ходу може прослуховуватися «стрекотіння» паливних форсунок. Звук дійсно не з приємних, але за умови, що двигун повністю справний, це буде єдине помітне джерело шуму.

При руйнуванні каталізатора поршні стають непридатними. Враховуючи складні умови експлуатації в нашій країні, керамічний блок каталізатора будь-якого автомобіля довго не працює. Для каталітичного нейтралізатора найкраще, коли він розташований якнайдалі від двигуна. Це передбачено конструкцією вихлопної системи такої марки, як Renault, але не Hyundai. Керамічні уламки нейтралізатора справді можуть опинитися в циліндрах і пошкодити їх поверхні.

Останній пункт, мабуть, є головним недоліком моторів сімейства Gamma. А передумов для виходу з ладу каталітичного нейтралізатора може бути декілька:

  • перебої в роботі системи запалення, що призводять до накопичення в керамічному блоці залишків пального, що не згоріло;
  • Заправлення неякісним пальним та надмірне використання паливних присадок;
  • під час руху великими калюжами можуть виникати термоудари або механічні пошкодження деталей вихлопної системи.

Висновок

Можна сміливо сказати, що двигуни 1.6 концерну Hyundai-Kia з розподіленим упорскуванням – одні з найменш проблемних. За надійністю їх можна поставити в один ряд із французьким К4М від Renault.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.