Найчастіші помилки автовласників під час самостійного обслуговування машини

Економити на обслуговуванні автомобіля – бажання зрозуміле. Деякі автовласники вважають, що прості, на перший погляд, процедури зможуть виконати самостійно, не відвідуючи автосервіс. І роблять помилки, усунення яких потім обходиться куди дорожче. Розглянемо найбільш поширені з таких «промахів».

Заміна оливи

Перше і найважливіше – це заміна моторної оливи. Теоретично у цій процедурі немає нічого складного. Практично складність є: вона вимагає акуратності. Оливу часто переливають. Мабуть, не вистачає терпіння дочекатися, коли свіжа олива стече у картер. Тому нагадаємо: при заміні оливи доводити її до рівня треба не відразу при заливці, а почекавши хоча б пару хвилин, поки свіжа олива не стече вниз. І щуп при контролі рівня треба вставляти повністю та контролювати рівень після першого пуску двигуна. Рівень може трохи опуститися після наповнення маслом фільтра, тому запускаємо мотор, чекаємо, коли на панелі згасне «масляка», глушимо мотор і знову чекаємо пару хвилин. І вже після цього доливаємо оливу до рівня.

При заміні оливи не треба використовувати ключі для затягування фільтра. Його потрібно затягувати сильно, але від руки. А гумове колечко потрібно змастити. Також часто зустрічаються зіпсовані зливні пробки, з понівеченими гранями. Та й перетягують їх також часто, а дарма: великого тиску там немає, тож тягнути ці пробки величезними ключами з трубками-подовжувачами не треба.

Сміття замість повітря

Досвідчений автомеханік завжди може визначити, чи правильно змінювали повітряний фільтр. Начебто це навіть простіше, ніж заміна оливи: витягнув старий – встановив новий. Якщо кришка корпусу фіксується засувками, а не болтами, навіть ніякого інструменту не потрібно. Однак і тут є тонкощі.

Наприклад, буває, що старий фільтр виглядає ще цілком пристойно, але всередині його корпусу багато піску та бруду. Це неправильно і говорить про те, що хтось при заміні повітряного фільтра полінувався очистити його корпус. Весь цей майбутній абразив для циліндро-поршневої групи потихеньку з повітрям потраплятиме в циліндри, що дуже погано. Тому при заміні фільтра в нормальних СТО не просто змінюють фільтрувальний елемент, але й прибирають бруд. Можна зробити це пилотягом, можна звичайною ганчіркою. І при цьому потрібно не забути прикрити чимось повітропровід, щоб бруд не полетів у нього прямо під час збирання.

Змащування

Безконтрольне застосування змащувальних засобів «криворукими» власниками часто шкодить автомобілю. Найчастіше доводиться стикатися з наслідками дій тих, хто любить при заміні гальмівних колодок змащувати все підряд тим, що попадеться під руку – солідол, літол, графітові мастила. Так, ними можна обробляти тильну сторону колодок для запобігання скрипу, але для напрямних пальців супортів, наприклад, вони не годяться. Для цього можна використовувати тільки високотемпературні пластичні мастила на основі синтетичних олив і загусника, які не тільки важкотопні, але й нейтральні до гумових виробів.

Інша часта помилка з мастилами – це покриті аби чим клеми АКБ. Якщо вже хочеться їх змастити, краще зробити це призначеним саме для цього засобом і тільки після того, як клеми одягнені на виводи батареї. І не треба боротися мастилом з окисами, що швидко утворюються на клемах. Якщо вони з’являються регулярно, краще почати з перевірки електрики: окислення плюсової клеми говорить про хронічний перезаряд акумулятора, мінусової – про недозаряд. Тому насамперед треба не змащувати що попало, а перевіряти напругу, реле-регулятор, генератор, кріплення «маси» і навіть стан газовідвідної трубки АКБ.

Заміна ламп

Як не дивно, в електриці проблем від помилок при самостійному проведенні ТО трапляється найменше. Якщо вся проводка штатна, туди самостійно ніхто і не лізе, тому тут можна згадати тільки скарги на галогенні лампочки, що швидко перегорають. При заміні їх іноді хапають пальцями за колби, залишаючи на останніх зовсім непомітні жирові відбитки. Оскільки гріється лампа дуже сильно, ці відбитки можуть знизити термін служби галогенки катастрофічно. Тому при заміні ламп торкатися їх колб руками не можна.

Сам собі діагност

Зі зростанням доступності різноманітних сервісних сканерів виникла трохи специфічна проблема – бажання автовласника спочатку стерти всі помилки, а потім приїхати на діагностику. Це ускладнює пошук проблеми, тому терти помилки просто так – це не дуже добре. Краще приїхати в сервіс та показати їх фахівцеві, ніж знищувати симптоматику.

І ще трохи прикрих помилок

Серед інших дрібних помилок можна згадати не за різьбленням вкручені свічки. Машини з такою помилкою в обслуговуванні привозять найчастіше на евакуаторі й розв’язання цієї проблеми коштує чимало.

Інша помилка – це завітрювання паливної магістралі при заміні паливного фільтра на дизельному двигуні. Буває, що машину привозять на СТО лише через те, що автовласник не може прокачати магістраль чи просто забуває це зробити. Добре, якщо власник машини одразу чесно скаже, мовляв, замінив фільтр – і все, приїхали. Часто саме чесна розповідь про те, що воно не саме зламалося, а було зламано під час не надто грамотної роботи, сильно спрощує пошук несправності та подальший ремонт.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.