Чи правда, що бензин з підвищеним октановим числом чистить паливну систему, наскільки літня спека шкодить лакофарбовому покриттю автомобіля, як зрозуміти, що гальмівні колодки вже зношені? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Всім відомо, що влітку сонце дуже агресивне, а його промені можуть сильно нашкодити лакофарбовому покриттю автомобіля. Чи це правда?
Часте паркування під палючим сонцем може негативно вплинути на термін служби лакофарбового покриття – це правда. Але ступінь потенційної шкоди залежить від низки чинників. Наприклад, від інтенсивності та тривалості впливу променів та стану самого ЛФП.
В цілому, якщо середній термін служби покриття становить десять років при правильному догляді, то часте паркування під пекучим промінням може зменшити його до 5-8 років.
Щоб продовжити термін служби лакофарбового покриття та мінімізувати пошкодження, викликані сонцем, рекомендується залишати машину в тіні або в гаражі, коли це можливо. Також важливо регулярно мити автомобіль, щоб видаляти бруд та захистити ЛФП. На додачу можна нанести на кузов спецзасоби, наприклад спрей або віск, призначені для захисту від ультрафіолету.
Кажуть, що паливну систему можна прочистити за допомогою бензину з підвищеним октановим числом, наприклад А-100. Чи це правда?
Бензин А-95 від А-100 відрізняється октановим числом, яке визначає стійкість пального до детонації. Чим вище це значення, тим більша антидетонаційна стійкість.
Паливоповітряна суміш, що згорає в камерах двигуна, схильна до детонації. Цей процес негативно впливає на циліндро-поршньову групу, що може призвести до виходу мотора з ладу. Бензин з більшим октановим числом знижує цей негативний вплив. Але октанове число бензину А-100 ніяк не відображає його мийні якості. Бензин – це не засіб для чищення, він не в змозі прибрати відкладення в паливній системі або нагар в камері згоряння. Для цього є спеціальні засоби та присадки.
В автомобіль виробник рекомендує заливати оливу в’язкістю 5W-30. Чи не буде помилкою заливати оливу в’язкістю 5W-40, якщо машина проїхала вже майже 200 тисяч кілометрів?
Багатьом автовласникам здається, що якщо мотор проїхав під 200 тисяч кілометрів, то всі його деталі зношені, зазори збільшені, тому можна залити густішу оливу, щоб вона там краще трималася. Насправді ж тут є декілька негативних моментів.
По-перше, зросте температура двигуна, адже більш в’язка олива дає дещо більшу силу внутрішнього тертя в моторі. Другий ефект – це гірше видалення оливної плівки зі стінок циліндрів. Річ у тім, що оливознімні кільця при великих пробігах зношуються, частково втрачають рухливість і гірше видаляють оливу. Її надлишок збільшує ймовірність закоксування компресійних кілець і дає велику кількість нагару в камері згоряння. Нагар у камері згоряння збільшує ризик детонації, особливо у спеку, а незгоріла олива, потрапляючи у випускний тракт, виводить з ладу каталітичний нейтралізатор.
Навіть немолодим двигунам потрібна олива, рекомендованої заводом в’язкості, а ось вимоги до зольності краще б посилити та застосовувати замість повнозольних олив А3 або А5 малозольні – С3 та ILSAC. Але такі оливи помітно дорожчі.
Також для старих агрегатів у жодному разі не можна затягувати з заміною моторної оливи. Рекомендую від заміни до заміни не перевищувати пробіг у 7,5 тисяч км або 250 мотогодин роботи двигуна.
Згідно з дослідженнями, перегрітий у спеку водій так само небезпечний, як і п’яний. Збільшується час реакції, падає гострота зору та сконцентрованість. Як правильно охолоджувати салон автомобіля влітку?
Основних правил використання кондиціонера в автомобілі два. Перший – охолоджувати найкраще груди, спину та руки. Отже, потік повітря має бути направлений у центральні дефлектори, які мають бути повністю відчинені.
Другий – повітря не повинно бути занадто холодним, щоб не захворіти. Оптимальна температура в салоні на рівні грудей – від 18 до 22 °C. Тільки не плутайте її з тими значеннями, які виставляєте на блоці управління клімат-контролем! Там – «умовні одиниці», такий собі індекс комфорту, який у різних країнах різний. Просто виставте свої улюблені умовні одиниці на дисплеї та натисніть Auto, щоб кондиціонер самостійно підтримував задані значення.
Відкривати вікна доцільно, тільки якщо ви сіли в розпечений автомобіль, і потрібно терміново випустити нагріте до 60-70 °C повітря. Загалом за наявності кондиціонера доступ повітря через вікна лише знижуватиме його ефективність.
Більшість автомобілістів не знає, як визначити, що гальмівні колодки вже зношені та настав час їх міняти. Підкажіть, будь ласка.
За регламентом автовиробників шар накладки колодок у 2-3 мм вважається критичним. На такій товщині вже починається клейовий шар, який не забезпечує фрикційного зчеплення, а лише ушкоджує гальмівний диск. Характерні ознаки зношених гальм: м’яка педаль, низький рівень гальмівної рідини, биття при гальмуванні та відведення машини в бік.
На сучасних автомобілях з датчиками зносу зрозуміти, що гальма настав час міняти, дуже легко, оскільки система сама сповістить водія про необхідність заміни.
Продовжити термін роботи гальм можна, уникаючи екстреного гальмування, а також бруду, пилу та інших абразивних матеріалів. Після встановлення нових колодок перші 200-300 км потрібно проїхати без екстреного гальмування, щоб вони притерлися без перегріву системи.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.