Porsche. Ювілей швидкості

Перший прототип автомобіля Porsche виїхав на дороги 70 років тому – в 1948 році. У ювілейний для марки рік доречно згадати віхи її еволюції.

Фірма Porsche знана прихильністю традиціям – задньомоторна схема та оппозитнi двигуни застосовуються в спорткарах німецької марки з самого початку – з тих самих пір, коли під керівництвом Феррі Порше (сина легендарного конструктора Фердинанда Порше) був побудований прототип автомобіля з індексом 356. Допуск на дороги загального користування перший екземпляр 356-го отримав влітку 1948 року – майже 70 років тому.

Еволюційний шлях

Технічно перший Porsche був багато в чому уніфікований з «Жуком» Volkswagen – оппозитний 4-циліндровий мотор повітряного охолодження, елементи шасі. А ось кузова перших 356-х вручну виготовляли з алюмінію. Потужність 1,1-літрового мотора Porsche 356 на початковому етапі становила всього 40 к.с. А до кінця виробництва моделі в середині 1960-х на 356-i встановлювали ще й 130-сильні 2,0-літрові «оппозитники». В цілому конструкція 356-го також піддавалася змінам: найбільш помітні зовні доопрацювання він отримав в 1955, 1957 та 1959 роках.

Перший прототип автомобіля Porsche 356 отримав перепустку на дороги загального користування влітку 1948 року. 356-й виробляли з відкритим та закритим кузовом, регулярно вдосконалюючи конструкцію. Йому на зміну в 1964-му прийшов Porsche 911

Спадкоємець 356-ї моделі, Porsche 911, відзначив 50-річчя 4 роки тому – перше покоління легендарного спорткару почали випускати у 1964 році. Але й в нинішньому, 2018-му в нього кругла дата. У 1988 році Porsche 911 «приміряв» повний привід. Автомобіль серії 964, який дебютував 30 років тому, на 85% складався з нових в порівнянні з попередньою версією машини деталей. Норми безпеки та екологічні вимоги неухильно посилювалися, і тоді, як наслідок, для радикально переробленого 911-го інженери застосували високоміцні сталі та сплави, а в проектуванні автомобіля – комп’ютерне моделювання. Причому на конвеєр в 1988-му спочатку встала саме версія Carrera 4 – класичну задньопривiдну версію нової серії почали випускати пізніше.

Porsche 911 серії 964 з’явився 30 років тому. Цей автомобіль, оснащений 3,6-літровим оппозитним двигуном, також вперше отримав повний привід

На витривалість

Неможливо уявити історію німецької марки без спортивних перемог – в активі німецької команди майже два десятка триумфів у легендарнiй гонці на витривалість “24 години Ле-Ману», причому сім з них відбулися поспіль, в 1981-1987 роках. Характеристики болідів вражаючі – наприклад, Porsche 961, який вийшов на старт знаменитої гонки в 1986 році, був оснащений 2,8-літровим двигуном з подвійним турбонаддувом. Максимальна потужність цього агрегату – 680 к.с.

У Ле-Мані боліди Porsche приходили до фінішу серед перших 19 разiв. Причому сім перемог гонщикам команди вдалося здобути поспіль – «гегемонія» тривала з 1981 по 1987 рік

Триває гоночна історія й зараз – зокрема, Porsche підтвердила участь на 2019 рік у проекті Formula E для електромобілів.

Porsche 917 – переможець гонки в Ле-Мані 1971 року – і зараз перебуває в доброму здоров’ї в музеї автовиробника та періодично виїжджає на треки

3о років поколінню 964

Виробництво радикально переробленої версії Porsche 911 серії 964 стартувало в 1988 році. На відміну від попередніх версій культового спорткару, розвиток якого уявляв собою плавну еволюцію, новий автомобіль на 85% складався з оригінальних деталей. Відповідно до екологічних вимог вихлопна система цієї машини була оснащена каталітичним нейтралізатором. У конструкції широко застосовувалися високоміцні сталі та сплави, а при проектуванні – математичне моделювання на комп’ютері. Також у поколінні 964 на 911-му з’явився повний привід. Задньопривiдна версія повернулася трохи пізніше – що називається, «на прохання трудящих»…

Індекс 718 вперше присвоєно среднемоторному родстеру в кінці 50-х

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.