Обрив ременя газорозподільного механізму (ГРМ) зазвичай тягне за собою серйозні наслідки для автомобіля. Щоб цього не допустити, треба знати, на що своєчасно звернути увагу.
- На проблеми з ременем ГРМ вкаже зниження потужності, утруднений запуск мотора, вібрації. Ці прояви свідчать, що, ймовірно, ремінь перескакує на один або декілька зубців, і паливна суміш утворюється некоректно.
- Підвищена димність, що виникає через неправильне сумішоутворення, також вкаже на знос ременя ГРМ.
- При несправності ременя ГРМ лунатиме характерний звук з моторного відсіку – він буде шелестючий, цокаючий, шоркаючий. Такий звук може виникати через те, що ремінь розшарувався та чіпляється за кожухи та інші вузли.
- Якщо з двигуна на ремінь потрапила олива, потрібна термінова заміна деталі.
- Тріщини та потертості ременя також вкажуть на його швидкий вихід з ладу.
Коли ремінь обривається, розподільчий вал перестає обертатися та завмирає у положенні, коли кілька клапанів відкриті. Колінвал продовжує за інерцією обертатися. Поршні, що рухаються колінвалом, б’ють по тарілках клапанів. У кращому випадку на власника чекає ремонт головки блоку циліндрів. У гіршому, якщо пошкоджено поршні або погнуті шатуни, — капремонт двигуна. Особливо руйнівними є наслідки для дизельних двигунів.