Випробування зимових шин розміром 225/40 R18, проведені швейцарською організацією Touring Club Suisse (TCS), показали, що моделі преміумкласу суттєво випереджають за характеристиками бюджетні шини. При цьому жодна з 31 перевіреної моделі не отримала найвищий бал.
Нові вимоги до зимових шин
За результатами тестів швейцарські експерти попереджають, що дешеві й менш якісні шини на мокрому асфальті забезпечують гальмівний шлях, в середньому на 15 м довший, ніж лідери рейтингу. Це робить вибір зимової гуми цього сезону особливо відповідальним заняттям, оскільки клімат змінюється – зима стає теплішою і, відповідно, на перший план виходить інші характеристики. Все менше взимку ми їздимо глибоким снігом і все більше – мокрим асфальтом.
Гальмування зимових шин на мокрому асфальті
Найвищі оцінки якості дісталися бренду Goodyear та його моделі UltraGrip Performance 3. На мокрій дорозі при швидкості 80 км/год гальмівний шлях у цих шин склав 31,7 м.
У той самий час бюджетні шини Syron Everest 2 через ті ж 31,7 м уповільнили автомобіль лише до швидкості 45,7 км/год, а їхній гальмівний шлях виявився на 15,4 м більшим. Тобто швидкість автомобіля не зменшилася навіть удвічі, тоді як «сусід за потоком» вже зупинився повністю. Будь-яка ДТП на такій швидкості (45,7 км/год) матиме серйозні наслідки для всіх учасників дорожнього руху.
На дорозі з сухим покриттям найкращий показник був у шин Michelin Pilot Alpin 5. Моделі Bridgestone Blizzak 6, Dunlop Winter Sport 5, Hankook Winter I*Cept Evo3 W330 та Continental Wintercontact TS 870 P отримали чотири зірки з п’яти можливих.
Результати тесту на аквапланування
Десять моделей шин середнього класу отримали три зірки з п’яти можливих. Серед них модель Giti GitiWinter W2, яка відзначилася чудовими результатами у тесті на аквапланування. При проїзді 8-міліметровим шаром води автомобіль на цих шинах втратив зчеплення з асфальтом на швидкості 79 км/год, що виявилося найкращим результатом у тестуванні. Це на 17 км/год швидше, ніж в автомобіля з шинами Syron Everest 2, які показали найгірший результат.
З іншого боку, саме Syron забезпечив автомобілю найменший гальмівний шлях на засніженій дорозі. Мабуть, ця гума створена саме для снігу та не розрахована на експлуатацію в інших умовах.
На снігу найгірший результат у тесті на гальмування показали шини Landail Winter Lander. З ними автомобіль зміг зупинитися зі швидкості 50 км/год лише через 34 м. Для порівняння, гальмівний шлях шин Syron у цих умовах становив 25,6 м.
Бюджетні зимові шини – відповідний результат
«Усі моделі з низькими оцінками належать до бюджетного сегменту, – зазначають експерти TCS. – Syron Everest 2, CST Medallion Winter WCP1 та Evergreen EW66 продемонстрували найгірші результати з погляду безпеки водіння».
Стирання зимових шин
Експерти помітили одну важливу закономірність: чим більший пробіг здатна витримати та чи інша модель зимових шин, поки не зітре протектор до мінімально допустимої глибини, тим гірша її поведінка на дорозі й тим нижче рівень безпеки. Усі аутсайдери рейтингу продемонстрували низький рівень стирання. Цей нюанс треба враховувати при виборі зимових шин.