Наші колеги з німецького видання Auto Bild провели ресурсне випробування хетчбека Ford Fiesta з 1,0-літровим турбодвигуном EcoBoost (100 к.с.) та автоматичною коробкою передач. Після 100 тисяч кілометрів пробігу сталося найгірше – двигун не витримав. Були й інші проблеми.
Протверезіння від яскравої зовнішності, гарної комплектації та чудової керованості Ford Fiesta настало швидко – після 9608 км, коли в одного з водіїв-випробувачів фактично відламалося сидіння. М’яко кажучи, досить незвичайна помилка. Ніколи, а журналісти Auto Bild провели вже понад 250 ресурсних випробувань – подібного ще не було. Втім, несправність швидко усунули в дилерському центрі Ford за гарантією.
Приблизно через 50 тисяч км з’явилися стуки з рульової системи. Спочатку тихо, потім все голосніше та голосніше. У сервісному центрі зізналися, що це дуже добре відома проблема, яку легко виправити. Але прискіпливий механік виявив ще несправність в системі охолодження, що зрештою призвело до… заміни прокладки головки. Крім того, було виявлено витік термостата, а весь ремонт зайняв у механіків Ford 13 людино-годин.
Під час третього періодичного огляду механіки знову виявили витік охолоджувальної рідини з зони термостата. Звичайно, вся робота була виконана по гарантії, але для такого молодого автомобіля це потроху ставало обтяжливим. Ба більше, вже на той момент ставало зрозуміло, що гарного кінця в цього ресурсного випробування не буде.
Коли раптово загорілася червона лампочка тиску оливи, трициліндровий двигун почав скиглити та працювати як… 1.9 TDI. Виявилося, що це кінець, і маленький Ford Fiesta далі поїде лише на евакуаторі.
Дізнавшись, що двигун заклинило не повністю – вал можна прокрутити, – в очах механіків Ford на мить з’явилася надія, але вона швидко згасла. Двигун можна було завести, але звук його роботи був настільки нездоровим, що описати його неможливо. Підіймачі клапанів стукали як божевільні…
А потім знайшлися перші ознаки лиха: в оливному піддоні опинилися залишки гумового ременя, що приводить в рух оливний насос. Подальше дослідження показало, що кріпильний штифт натягувача ослаб у модулі оливного насоса. Потім ця шпилька потрапила в ремінь, зруйнувала його та позбавила насос приводу. Кінцевий результат відомий.
Якщо подивитися на циліндри, то перші два мають непоганий вигляд, але стан третього, м’яко кажучи, жахливий. Двома словами – капітальний ремонт двигуна. Вимикайте світло!
Після цього випадку Ford вирішив провести розслідування, щоб все прояснити. Ось що було сказано компанією: «Тестова Fiesta була виготовлена в жовтні 2017 року, тому це одна з перших одиниць, які залишили завод. Внутрішнє розслідування показало, що несправність оливного насоса була проблемою з боку постачальника деталей. Це стосується лише автомобілів початкового періоду виробництва з двигуном 1.0 та «автоматом» (з маркуванням 6F15), а всі інші версії, включно з двигуном 1.0 з механічною коробкою передач, проблеми позбавлені. Дефект було усунено на початку 2018 року, а це означає, що агрегати, вироблені після цієї дати, від нього вільні. Постачальник переробив монтажний елемент оливного модуля».