Що означають червоні індикатори на панелі приладів?

З якими неполадками категорично не можна їздити на автомобілі, що означають червоні індикатори на панелі приладів, на що потрібно звернути увагу під час експлуатації автомобіля з ГБО? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.

З якими неполадками категорично не можна їздити на автомобілі?

По-перше, будь-яка проблема з гальмами небезпечна для життя водія та пасажирів. Навіть мінімальний витік гальмівної рідини призводить до повного виходу системи з ладу. Якщо є підозри на некоректну роботу гальм – це привід припинити рух та вирушити на СТО на евакуаторі.

Ще автовласники часто стикаються зі зносом і виходом з ладу рульових тяг або наконечників. Якщо ці елементи підвіски повністю зруйнуються, водій може втратити контроль над транспортним засобом. Що, своєю чергою, загрожує ризиком ДТП з усіма наслідками.

Експлуатація автомобіля з несправною трансмісією призведе до серйозних пошкоджень вузлів та агрегатів. І через деякий час автовласник буде змушений оплатити процедуру по повній заміні зламаних механізмів.

Крім того, не можна ігнорувати неполадки генератора, акумуляторної батареї та дротів, інакше це загрожує серйозними проблемами, та збільшенням ризику займання автомобіля.

Чи потрібно міняти оливу в автомобілі, який багато місяців стояв без руху?

Якщо не поміняти оливу в моторі автомобіля, який довго стоїть без діла, катастрофи не станеться. Однак фізика процесу дуже проста: якщо у каністрі повітря зовсім мало (не більше 5% від загального об’єму), то двигун постійно пов’язаний з атмосферою через вентиляцію картера. Відповідно, олива окислюється та псується набагато активніше, ніж у закритій тарі. У моторі олива контактує з різними сплавами металів, вступаючи в хімічні реакції, що негативно впливає на її характеристики. Тому потрібно міняти оливу не тільки за пробігом, але й за віком.

Що означають червоні індикатори на панелі приладів?

Індикатори червоного кольору мають критичне значення і сповіщають автовласника про наявність серйозної проблеми. Якщо загорівся такий індикатор, у жодному разі не можна його ігнорувати – необхідно негайно зайнятися усуненням проблеми. Ось найпоширеніші приклади таких індикаторів та їх значення:

  1. Червоний знак оклику в колі або напис Brake – неполадки з системою або стоянковим гальмом.
  2. Червоний кружок з хвилями та червоними дужками навколо – низький рівень гальмівної рідини.
  3. Червоний кружок з літерою P з дужками – увімкнено стоянкове гальмо.
  4. Червоне кермо зі знаком оклику – проблеми з підсилювачем керма.
  5. Червона оливниця та/або напис Oil – низький рівень моторної оливи, низький тиск моторної оливи або проблеми з датчиком оливи.
  6. Червоний акумулятор – низький заряд батареї або проблеми з її заряджанням, проблеми з генератором.
  7. Червона блискавка в батарейці – рівень заряду батареї електромобіля або гібрида критичний.
  8. Червоний термометр – перегрівання двигуна або проблеми з датчиком температури.
  9. Червона подушка безпеки, напис SRS та/або Airbag – проблеми з подушками безпеки.
  10. Червона шестерня зі знаком оклику – проблеми з АКП.
  11. Червоні написи AT або A/T Oil Temp – перегрів АКП.
  12. Червоний трикутник з машиною – небезпечне зближення з авто, що їде попереду.
  13. Червона машина зі стрілками над нею – відкриття/закриття даху у кабріолеті.
  14. Червона машина з відчиненими дверима – не зачинені двері або кришка багажника.
  15. Червона машина з відкритим капотом – не закритий капот.
  16. Червона людина з ременем безпеки – не пристебнуті водій або пасажири.
  17. Червона машина з ключем – проблеми з іммобілайзером або сигналізацією.
  18. Червоний ключ зі знаком оклику – проблема з системою безключового доступу.
  19. Червоний трикутник зі знаком оклику + звуковий сигнал – інші неполадки або незакриті двері автомобіля.

На що потрібно звернути увагу під час експлуатації автомобіля з ГБО?

Після встановлення газобалонного обладнання перше, про що не варто забувати, – це своєчасне проходження технічного обслуговування газової установки кожні 10 000 км. Як показує практика, перепробіг – це проблема багатьох власників авто зі встановленим ГБО. Друге – якщо двигун вашого автомобіля не має гідрокомпенсаторних клапанів, тобто зазори клапанів регулюються в умовах СТО після закінчення певного пробігу (відповідно до «Сервісної книжки»), то контроль за зазорами клапанів необхідно здійснювати вдвічі частіше, оскільки клапанний вузол на газі працює у вищому температурному режимі, ніж на бензині. Третє – періодично здійснюйте невеликі (15–20 км) поїздки на бензині для промивання бензинових форсунок. Інакше можуть виникнути проблеми з холодним запуском.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.