Що робити тим, хто не встиг безплатно розмитнити автомобіль?

З 1 липня так зване «нульове» розмитнення транспортних засобів, яке було введено під час дії воєнного стану, скасовано. Що робити тим, хто встиг купити автомобіль, наприклад, у Польщі, але не встиг його безплатно розмитнити?

Існує кілька варіантів розв’язання цієї проблеми, пояснює Юлія Риковська, керівниця компанії WEST AUTO HUB, яка є учасником Інституту досліджень авторинку:

  1. Залишити авто у Польщі. Тут можна або продати його, або залишити на стоянці (вартість – 20 злотих за добу).
  2. Оформити реекспорт, тобто вивезти авто назад за кордон без розмитнення.
  3. Передати на склад митниці або СТЗ для тимчасового зберігання. Це допоможе виграти час та зібрати кошти на розмитнення.
  4. Віддати на користь державі. Автомобілі зараз дуже потрібні нашій армії.
  5. Розмитнити за звичайною процедурою, сплативши у повному розмірі всі митні платежі.

Експерти Інституту досліджень авторинку впевнені, що скасування безплатного розмитнення «заморозить» імпорт вживаних авто з-за кордону та призведе до підвищення цін на автомобілі в Україні. Більшість автомобілів вартістю до $5000 (а саме в таких машинах є найбільша потреба) розмитнювати за «новими-старими» ставками не буде жодного сенсу. Акцизний збір на ввезення таких авто може складати 200-300% від їх вартості, що економічно невигідно. Тому замість десятків тисяч ввезених вживаних легковиків у місяць, імпортуватимуть лише кілька тисяч, а замість додаткових надходжень бюджет отримає лише втрати.

У разі, якщо в системі нарахування митних платежів не буде змін, надалі імпортуватимуть в незначній кількості лише такі категорії вживаних авто:

  • Авто з Америки. Нижча ціна машини «там» у порівнянні з європейським ринком робить такий крок все ще більш-менш вигідним. Окрім того, є значна частина транспортних засобів, які вимушено «застрягли» в Європі через тимчасову зупинку українських портів.
  • Дорогі автомобілі. Йдеться в основному про автомобілі віком до 5 років та преміумсегмент. Оскільки податки на такі авто складають лише 35-40% від їх вартості, їх ввозитимуть і надалі.
  • Електромобілі. На авто з електричним двигуном залишився єдиний платіж: акциз, що становить 1 євро за кіловат батареї. Збір до пенсійного фонду на електроавто з 1 липня скасували одночасно зі скасуванням «нульового» розмитнення.
  • Вантажівки, автобуси та спецтехніка. Кількість імпорту цих категорій транспорту завжди була значно меншою у порівнянні з іншими, проте потреба в них залишається високою.

Ситуацію могло б виправити «розмитнення в смартфоні» за допомогою «Дії», впевнений голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький. Основна перевага цього механізму – прогнозованість вартості розмитнення авто, а також швидкість та зручність. Попри те, що формула в «Дії», це не «нульове» розмитнення, а в середньому від 5% до 70% від вартості авто в залежності від його характеристик, така система могла б влаштувати усі три частини суспільства – громадськість, державу та бізнес.

Скільки може коштувати розмитнення авто за формулою, яку пропонує прийняти Кабмін, можна порахувати за допомогою онлайн-калькулятора.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.