Що робити, якщо фари автомобіля запітніли, чи треба переучуватися на електромобіль, як уникнути появи плісняви в салоні? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Підійшов до машини й виявив, що фари запітніли. Що робити?
Запотівання фар небезпечне, бо спотворює світлорозподіл, а це заважає як водієві (знижується освітленість дороги), так й іншим учасникам руху – сліпить.
Коли фара в принципі справна, побоюватися нема чого. Запотівання зникне так само швидко, як і з’явилося, тому що автомобільна оптика має систему вентиляції: трубочка або сапуни з маленькими фільтрами. Щоб оптика не пітніла, стежте за справністю та чистотою сапунів. Зазвичай вони заклеєні кольоровим нетканим матеріалом для запобігання попаданню пилу всередину корпусу. До запотівання можуть призвести засмічення фільтрів або неправильне розбирання/збирання фари. Якщо самостійно з’єднати стики герметично не виходить, доведеться звертатися до сервісу.
Також запотіванню може сприяти миття моторного відсіку під тиском, якщо струмінь води зірве «дихальні ковпачки». Тоді з фарою доведеться капітально повозитися або замінити її зовсім.
Морозного ранку прийшов до машини, а вона не заводиться. Очевидно, замерзла паливна магістраль. Що можна зробити?
Така напасть може статися вже за мінус 15 °C: літнє дизельне пальне, якщо воно раптом опинилося в баку вашого автомобіля, помутніє й навіть втратить плинність. За мінус 25 °C літнє пальне гарантовано перейде з рідкого стану у твердий. Якщо паливна магістраль вашого автомобіля змерзла, жодна автохімія не допоможе. Автомобіль потрібно відігріти. У міських умовах допоможе евакуатор, який доставить машину в тепле приміщення. На заміських магістралях доведеться викликати бригаду з тепловими гарматами та щільним чохлом-тентом. Дорого і не дуже швидко, але подітися нема куди.
На вулиці то плюс з дощем, то мінус, через що машина покривається льодом. Чи можна цьому якось запобігти?
Щоб припинити утворення криги на вікнах, можна нанести «антидощ» — хімічну водовідштовхувальну речовину, яка створює захисну плівку. Завдяки цій плівці на склі накопичуватиметься менше вологи й машину легше очистити. Коли автомобіль на стоянці, двірники краще підняти, щоби вода з них стікала. Що стосується примерзлих дверей та зледеніння замків, можна порадити використати силіконове мастило: обробити ним гумові поверхні дверей та замки.
Хочу купити електромобіль, але один знайомий сказав мені, що для цього треба переучуватися, бо водити «електричку» треба якось інакше. Чи це правда?
Звісно, що переучуватися для того, щоб їздити на електромобілі, не потрібно. На ходу він майже нічим не відрізняється від звичайного автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння та «автоматом». Але є деякі нюанси, до яких слід звикнути.
Насамперед це стосується тиші, особливо на малих швидкостях. Крім того, специфічним є керування уповільненням – як за допомогою рекуперації при відпусканні акселератора, так і натискання педалі гальма. Ефективність уповільнення електромобіля така ж, але є відмінності в інформативності педалі. І, звичайно, під час їзди на електромобілі потрібно подвійно уважно стежити за запасом ходу та розраховувати маршрут з урахуванням можливої зарядки.
Взимку в автомобілі можуть з’явитися затхлий запах, грибок та пліснява. Як цього уникнути?
Головне – не збирати в салоні вологу. Вона загрожує не тільки запахами, а й зледенінням замків та ущільнювачів дверей. У сильний снігопад слід обстукати взуття від снігу, перш ніж поставити ноги в машину. Пасажирів теж краще попросити обстукати засніжені черевики. Допомагає й налаштування кліматичної системи: функція сушіння повітря. Якщо ж такої у вас немає, корисно вночі залишити автомобіль у гаражі, відкривши двері для вентиляції. А якщо залишаєте машину на вулиці, опустіть скло на деякий час, щоб салон остигнув і провітрився, а вже після цього закривайте вікна та машину на ніч.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.