Що робити, якщо в автомобіля відмовили гальма

Страшний сон будь-якого водія – гальма автомобіля, що відмовили. Розповідаємо, як вийти з небезпечної ситуації з найменшими втратами, а в ідеалі взагалі без них.

Якщо педаль раптом почала «провалюватися» – не панікуйте. Більшість автомобілів оснащено двоконтурною гальмівною системою: помре одна – врятує інша. Тому треба сміливо вичавлювати гальмівну педаль повністю: якщо другий контур не постраждав, то у самої підлоги педаль набуде деякої жорсткості, і автомобіль почне знижувати швидкість, хоча й далеко не так ефективно, як ви звикли.

Гальмування двигуном

Інша порада – гальмування двигуном. На автомобілях з механічною коробкою цим способом користувалися всі покоління водіїв: поступово переходимо з 4-ї передачі на третю, а потім на другу. Кінетична енергія автомобіля, що рухається, при цьому частково йде на обертання двигуна, а машина гальмується. Певною мірою цей спосіб можна застосовувати й на машинах з автоматом, в яких передбачено ручний режим керування: переходимо на нього і перемикаємося «вниз». Якщо такий режим не передбачено, то можна перевести селектор до позначок знижених діапазонів (положення 3,2,1 або L).

Ручник!

Тепер про стоянкове гальмо, яке в народі називають ручником. Якщо він механічного типу, з важелем, який затягують рукою, то ним сміливо можна скористатися й на ходу. Головне – діяти плавно, поступово збільшуючи зусилля. Ніжне стоянкове гальмо небезпечніше, тому що легко перегальмувати, а вимикати його складніше.

Якщо ж стоянкове гальмо електромеханічного типу, то при відмові гальм їм однозначно треба спробувати скористатися. Що з цього вийде, залежить від конкретної моделі автомобіля. Почитайте інструкцію до машини та перевірте працездатність цієї функції у спокійних обставинах.

Маневруємо

У ряді випадків зупинити машину допоможе маневрування. На жвавій трасі чи у місті це не спрацює, а от за містом може допомогти. Невипадково на багатьох гірських дорогах, що йдуть під ухил, організовані аварійні з’їзди або гальмівні кишені з підйомом. На звичайних дорогах знадобиться широке узбіччя. Якщо дорога абсолютно порожня, можна виляти туди-сюди.

Контактне гальмування

У крайньому разі, коли йдеться про життя або смерть, доведеться використовувати – на жаль! – контактне гальмування. У найпростішому випадку це можуть бути кучугури за наявності таких, на крайній випадок згодяться й чагарники або огорожі. Граничний випадок – удар у чужу машину. Багато хто радить у подібних ситуаціях «бити те, що дешевше». Логіка зрозуміла, проте пам’ятайте, що якийсь Mercedes-Benz захищає своїх пасажирів набагато краще, ніж умовний «Ланос»: люди можуть загинути.

Чого не можна робити в жодному разі

Однозначно – не варто намагатися включити на ходу задню передачу або перейти в режим «Паркінг». Втратите час, зламаєте коробку – тільки й усього.

Основний ворог водія – паніка. Що б не сталося, завжди тримайте себе в руках. Ви та тільки ви повинні зробити все, щоб вийти з небезпечної ситуації з найменшими втратами. Рахунок у більшості випадків йде на частки секунди, часу на роздуми та психоз просто немає. Тому прокручуйте в голові, що може піти не так і як ви діятимете.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.