Що робити, якщо в бак потрапив дизель замість бензину або навпаки

Іноді достатньо миттєвої неуважності, щоб у бак автомобіля потрапило не те пальне – дизель замість бензину або навпаки. Який ризик такої помилки? Як поводитися, коли вона виникає і що робити, щоб мінімізувати отриману шкоду?

При значній домішці дизельного пального, бензиновий двигун майже відразу зупиниться або не запуститься. При невеликому – втратить потужність почне витрачати більше пального. Сам двигун навряд чи від цього постраждає, а ось каталітичний нейтралізатор з незгорілим пальним може вийти з ладу. У більшості випадків проблему вирішить ретельна промивка паливної системи та видалення залишків дизельного пального.

А що станеться, якщо бензин помилково залити в бак автомобіля з дизельним двигуном? Це залежить від об’єму домішки та конструкції конкретного двигуна. Старі дизелі з непрямим уприскуванням, як правило, витримують навіть сильні домішки бензину з дизельним пальним. Наприклад, у дизельного Mercedes W115 1970-х років інструкція з експлуатації дозволяла заправляти взимку до 30% бензину. Деякі водії старшого віку пам’ятають це й намагаються «покращити» паливні властивості навіть у сучасних дизелях – зазвичай з катастрофічними наслідками. У двигунах з безпосереднім уприскуванням та інжекторами високого тиску домішка лише кількох відсотків бензину може бути небезпечною для системи впорскування.

Якщо у випадку з бензиновим двигуном значна домішка дизельного пального призведе до того, що двигун майже відразу зупиниться і не запуститься, то у випадку з дизельним двигуном все інакше. Навіть якщо в його баці буде тільки бензин, його не тільки можна завести, але двигун ще й попрацює деякий час, поки повністю не зруйнується. Після заправки бензином замість солярки перші симптоми несправності можуть з’явитися лише після кількох кілометрів, а при менших домішках двигун може вийти з ладу через кілька сотень кілометрів.

Чому бензин такий шкідливий для дизеля? По-перше, він має набагато гірші змащувальні властивості. Пальне у дизельних двигунах використовується для змащування дуже щільно прилеглих елементів силової системи, тобто помпа високого тиску та форсунок. Треба розуміти, що в сучасних дизельних двигунах отвори в наконечниках форсунок часто мають діаметр всього 0,15 мм, а проріз голки розпилювача у форсунці становить 0,002 мм – відсутність змащування або найдрібніші металеві напилки відразу руйнують інжекторне обладнання. Заміна коштує дуже дорого й ніяка гарантія це покриває.

Що робити, якщо помилка вже трапилася?

Якщо ви помітили помилку на заправці, ніколи не заводьте двигун! Зверніться по допомогу до працівників станції – у них часто є обладнання, необхідне для відкачування невідповідного пального з бака, або вони можуть порекомендувати найближчий сервіс, де допоможуть розв’язати проблему на місці. Зазвичай це дешевше рішення, ніж, наприклад, транспортування автомобіля на авторизовану станцію технічного обслуговування, де зазвичай дотримуються процедур, рекомендованих виробниками, які включають профілактичну заміну багатьох елементів.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.