Що краще мати з собою в машині – WD-40 чи силікон, що робити, якщо замерзло дизельне пальне в баку, скільки кілометрів можна проїхати на «докатці»? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Якщо у дорозі прихопило морозом дизель, чи є якийсь спосіб завести двигун?
Якщо з вашим автомобілем сталася така неприємна ситуація в дорозі, то єдине безпечне розв’язання проблеми – виклик евакуатора або буксирування автомобіля до гаража або іншого теплого приміщення для прогріву всієї паливної системи з наступним зливом пального з бака та заправкою гарним зимовим пальним.
Взимку на килимках в автомобілі накопичується багато вологи. Наскільки це шкідливо для кузова і чи є якісь способи, які допоможуть запобігти накопиченню вологи в салоні?
Якщо килимки в автомобілі гумові та не пропускають вологу, для кузова особливої шкоди не буде, за умови, що ви прибиратимете воду своєчасно. Однак не варто забувати, що вода з килимків випаровується та осідає на верхніх деталях, таких як лобове скло (у вигляді запотівання), і може заважати при експлуатації автомобіля. Як варіант для запобігання накопиченню вологи в салоні можна використовувати силікагель, поклавши пакетики з ним під сидіння. Силікагель дуже добре вбирає вологу і допоможе позбавити ваш салон від надлишків води.
Скільки кілометрів можна проїхати на «докатці»? Чи є якісь обмеження, окрім швидкості? Чи не шкодить «докатка» підвісці автомобіля, адже вона менша, ніж усі інші колеса?
«Докатка» є запасним колесом невеликого розміру з нанесеними на нього яскравими контрастними смугами, яке встановлюється замість проколотого колеса в тих випадках, коли відремонтувати шину немає можливості й потрібно доїхати до найближчого шиномонтажу.
«Докатку» не можна використовувати довго, а максимальна швидкість автомобіля не повинна бути вище за 80-90 км/год, а в деяких випадках ще нижче. Про це сигналізує спеціальне маркування на ободі. Глибина протектора такого колеса становить лише чотири міліметри. Зважаючи на те, що тиск у «докатці» 4,2 атмосфери, а також враховуючи навантаження, її ресурс не може перевищувати 2–5 тис. км.
Пам’ятайте, що «докатка» не є повноцінним колесом, адже її діаметр невеликий, а тиск набагато вищий.
Щоб зменшити негативні моменти, радимо встановлювати «докатку» на задню вісь, особливо якщо діаметри відрізняються дуже сильно. Таким чином, можна зменшити ймовірність зносу передньопривідного автомобіля. Що стосується задньопривідних машин, то тут важливіший гальмівний шлях. Взимку «докатку» краще встановлювати на передню вісь, зокрема якщо дорога зледеніла. Ще й надто, у зимовий період краще їхати з мінімальною швидкістю і, попри неадекватну роботу системи стабілізації, краще її не вимикати.
Взимку в автомобілі обов’язково має бути універсальне мастило. Що краще возити з собою – WD-40 чи силікон?
Силіконовим мастилам притаманні висока термостійкість, стійкість до окислення, хороші антикорозійні властивості. Вони погано змиваються водою та навіть розчинниками. У той самий час силікони, на відміну від WD-40, не мають гарної проникливої здатності, тому не підходять для обробки заіржавілих з’єднань.
Ущільнювачі дверей починає час від часу «прихоплювати» – особливо після дощу чи миття… Чим обробити? Силіконовим мастилом, звичайно. WD-40 в таких ситуаціях може тільки нашкодити: у ньому міститься мінеральна олива, від якої гумові ущільнювачі набухають.
У якісних силіконових мастилах ніяких мінералок немає, а полімери, що входять до їх складу, створюють на поверхні тонку плівку з молекул силікону, стійку до мийок і перепадів температур.
Коротко кажучи, у кожного препарату своя сфера застосування.
Чи шкідливі для автомобіля простої протягом місяця, а то й двох? Чи потрібні якісь профілактичні дії після тривалої стоянки?
Для автомобіля це не шкідливо, якщо виконати всі правила консервації автомобіля на зимовий період, а саме:
- вимитий, відполірований або покритий воском та оброблений антикорозійними складами кузов;
- доглянутий салон;
- розвантажена підвіска.
Після зимової стоянки рекомендовано виконати такі дії:
- перевірити акумулятор на працездатність, спробувавши завести автомобіль;
- залити в бак літрів двадцять нового пального (перед зимою залишаємо майже порожній бак);
- перевірити тиск у шинах;
- після відвідування мийки звернутися на СТО для перевірки автомобіля після зимової «сплячки» (підвіска, гальма, двигун, електроніка).
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.