Що треба знати, купуючи автомобіль з Європи

Частина покупців переконані, що вживаний автомобіль варто купувати без пробігу по Україні. І підбирають машини лише з категорії так званих «свіжопригнаних», тобто таких, які нещодавно прибули до нас з країн Західної Європи, були розмитнені й щойно поставлені на облік, або ж навіть без цього – ще їздять з червоними «транзитними» номерними табличками.

Що значить «свіжопригнаний»?

Які переваги вбачають покупці у «свіжопригнаних» автомобілів? Насамперед те, що потенційно такі машини їздили по якісних рівних дорогах, тобто їхня підвіска менше зношена. Також є думка, що якість пального в Європі вища, тож, відповідно, двигун працював на якісних сортах бензину чи дизпального. Ще поціновувачі таких легковиків сподіваються на те, що машину «там» обслуговували на фірмових СТО, з використанням оригінальних запчастин та витратних матеріалів, крім того, машина регулярно проходила техогляд, тож загалом її технічний стан мав би бути кращий, ніж в подібних авто з внутрішнього ринку.

Не будемо заглиблюватися в кожен зі щойно згаданих пунктів – адже дійсність така, що для окремо взятого автомобіля всі вони можуть виявитися правдою, або ж навпаки – машина могла експлуатуватися в сільській гірській місцевості з гравійними дорогами, ніколи не обслуговуватись на «гарантійній» СТО, а її власник-фермер заливав в бак біопальне власного виробництва.

За таких обставин не варто покладатися на слова продавця-іноземця чи «гонщика», найкращий спосіб переконатися у тому, що машина дійсно варта уваги та грошей, які за неї просять – отримати всю можливу інформацію з незалежних та перевірених джерел, й додатково перевірити машину за допомогою фахівців.

Пробіг

Його можуть «скрутити» і до перетину кордону автомобілем, і після. А щоб переконатися, що у машини заявлених 100 чи 200 тисяч, а не всі 600, а то й більше, слід отримати інформацію з незалежних реєстрів. До таких відносяться державні бази даних в яких фіксуються показники одометра при техогляді чи реєстраційних діях, дані страхових компаній, або інформація від дилерських СТО.

Участь в ДТП

Зрозуміло, що слово «свіжо» ніяк не поєднується з таким явищем, як дорожньо-транспортна пригода. Адже «свіжі» автомобілі повинні бути без кузовних пошкоджень, навіть виправлених. Як дізнатися про те, чи бував автомобіль в ДТП?

Перший етап – інформаційний. Якщо є дані про ДТП, повідомлення про це мало б з’явитися на сторінці оголошення. Однак часом бувають затримки з його отриманням, тож варто скористатися згаданими у попередньому розділі перевірками, які крім факту ДТП в історії машини ще й можуть містити інформацію про певні його деталі.

Другий етап – практичний. Не всі ДТП можуть бути зафіксовані поліцією та страховиками, часом водії розходяться «полюбовно», або ж просто продовжують рух самостійно, скажімо тоді, коли машину занесло на слизькій дорозі й вона вдарилася об дерево. Для таких випадків потрібно перевірити спеціальним приладом товщину фарби на автомобілі, після чого стане ясно, чи є фарбовані в не заводських умовах елементи, чи таких немає.

Пошкодження та несправності

Окрім потенційної участі в ДТП, також бувають автівки які отримали інші пошкодження, наприклад внаслідок дії стихійних лих, викрадення, або ж мали певні технічні несправності, усунення яких за європейськими мірками надто дороге. Такі автомобілі можуть продаватися через аукціони, подібно до того, як відбувається торгівля пошкодженими авто в США. Звіти VIN+ та VIN MAX допоможуть дізнатися, чи був автомобіль предметом торгів на аукціоні, а якщо був – з якої причини. Знаючи всю правду простіше приймати зважене рішення.

Комерційні авто

Трапляються випадки, коли окремі «гонщики», намагаючись заробити більше, пропонують під виглядом приватних автомобілів такі, котрі відслужили певний строк (зазвичай «лізинговий» – 2…5 років) в корпоративному автопарку. Зрозуміло, що пробіги там «накручують» чималі, та й водії, вочевидь, до службових машин ставляться не зовсім так, як до власних.

Тож якщо ви не бажаєте стати власником авто з корпоративного парку, чи яке працювало у таксі, варто дізнатися про історію його експлуатації, попередніх власників (чи фігурують там юридичні особи), наявність записів у реєстрах машин таксопарків.

Сам автомобіль не мав би бути цілком перефарбований, тим паче в інший колір (наприклад – з помаранчевого або жовтого, який використовується для таксі, на білий, срібний чи інший). Не повинно було слідів кріплення плафонів «таксі» на даху, залишків від наклейок з рекламою чи назвою компанії на дверях та крилах.

Тож тут, аби не стати власником машини, яка вже могла вичерпати свій ресурс, слід спершу проявити пильність й уважно оглянути її, звернувши увагу на щойно згадані моменти, а також замовити розширені звіти про історію експлуатації та власників машини, про які ми вже неодноразово згадували.

Загальний стан

Є такий собі жарт, що не всі йогурти однаково корисні. Подібне можна сказати й про європейських водіїв автомобілів – одні дотримуються правил, регламентів з обслуговування, регулярно відвідують дилера й підтримують авто у відмінному стані. Інші можуть відступати від таких принципів, й часом достатньо далеко, аби запустити машину до стану «ледве їде».

Так чи інакше, після купівля машини всі її «болячки» перейдуть у вашу власність, й за ваш же кошт їх доведеться усувати. Тому, щоб не стикнутися з неприємними сюрпризами, навіть якщо машина має «чисту» історію й загалом має непоганий вигляд, все ж варто провести діагностику її технічного стану. Для цього можна скористатися послугами однієї з уповноважених для таких робіт СТО.

Транзитні номери

Частина «свіжопригнаних» автівок пропонується з так званими транзитними номерними знаками, червоного кольору. Що слід про них знати? Митне оформлення таких машин здійснювалося на юридичну особу, а отримання права власності на неї відбуватиметься укладанням договору купівлі-продажу з фірмою, яка цю автівку імпортувала. Разом з договором продавець вам також має дати «техпаспорт» з країни експорту, митну декларацію та сертифікат відповідності ТЗ.

При цьому слід врахувати, що ви, як новий власник, котрий здійснюватиме першу державну реєстрацію транспортного засобу «на себе», повинні сплатити збір до Пенсійного фонду, розмір якого становить від 3 до 5 відсотків від вартості машини. Не стягується цей збір лише за електромобілі, також від нього звільнені окремі категорії пільговиків.

Якщо ж на машині є українські звичайні номерні таблички – цей збір вже сплачено до вас, однак перевірте, як давно це авто було імпортоване, й чи справді його можна вважати «свіжопригнаним».

Юридичні питання

Перед першою державною реєстрацією у сервісному центрі МВС, авто обов’язково має оглянути експерт відповідної служби МВС, й надати висновок про те, чи немає підроблених номерних табличок, та чи не «висить» машина у міжнародному розшуку. Це про авто з транзитними номерами. Коли ж купуватимете машину, яка вже пройшла першу реєстрацію, звернутися до експертів теж варто, і хоч ця послуга добровільна (й платна), все ж краще пересвідчитися у тому, що з машиною все гаразд.

Отримавши право власності, свідоцтво про реєстрацію ТЗ, та нові номерні знаки, не забудьте оформити поліс обов’язкового страхування відповідальності автовласників («автоцивілку»), та перевірити комплектність авто – стан запасного колеса чи ремкомплекту, наявність домкрата та колісного ключа, аптечки, вогнегасника та «трикутника». Ніби й все – залишилось заправити повний бак і вирушати подорожувати на щойно придбаному «свіжопригнаному» автомобілі!

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

ДЖЕРЕЛОAUTO.RIA.com