Що варто знати власникам справжніх позашляховиків

Улюблена тема розмов власників позашляховиків – як поліпшити прохідність автомобіля. Але мало хто згадує про те, що машина вимагає уваги не тільки до, а й після «подвигів».

Якщо ви маєте намір виїжджати на бездоріжжя, обов’язково подбайте про захист картера двигуна та інших агрегатів, розташованих під днищем. Сьогодні на ринку представлена ​​продукція різних виробників. Її можна умовно розділити на класи. Найпопулярніша – сталева. Такий захист коштує недорого і при достатній товщині металу справно виконує свою основну функцію. Алюмінієві листи обійдуться у 2-3 рази дорожче сталевих, їх головні переваги – невелика вага і хороша корозійна стійкість. Шанувальники ексклюзиву можуть дозволити собі композитний захист (його зазвичай виготовляють на основі скловолокна). Зрозуміло, він найдорожчий і по міцності перевершує сталевий на 20-30%., та й іржавіти композитний матеріал не може в принципі.

Але механічні пошкодження – це ще не все, чим загрожують грязьові ванни. В першу чергу після них варто оглянути радіатори – по можливості швидше, поки бруд не встиг засохнути. Нагадаємо, радіаторів в сучасному автомобілі може бути декілька: основний (системи охолодження), кондиціонера, АКП…

З забитими стільниками радіатора далеко не виїхати – вони просто не зможуть виконувати свої функції, що загрожує перегрівом відповідних агрегатів. Для промивки в ідеалі потрібен струмінь води під тиском, але, ясна річ, в польових умовах його не так просто знайти – значить, треба хоч якось постаратися позбутися бруду, а після повернення до «цивілізації» не забути заїхати на мийку.

До речі, мити необхідно не тільки радіатори. Бруд і трава забиваються в найзатишніші місця під днищем. Якщо їх не видалити, вони залишаться там надовго і будуть вбирати вологу, що швидко призведе до появи корозії. Якщо для товстої рами це не критично, то кріплення через деякий час стануть майже нерозбірними.

Через сапуни та сальники вода може легко потрапити всередину агрегатів, тому в АКП, роздатці, редукторах після покатушок зазвичай міняють масло.

Вода для позашляховика – це не тільки благо, але й зло. Зокрема, якщо йдеться про подолання глибоких бродів. Потрапляючи через сапуни та сальники всередину агрегатів, вода перетворює масла в емульсію. При цьому помітно погіршуються мастильні здатності й, відповідно, збільшується знос деталей. Тому обов’язкова процедура – повна заміна масла (бажано з промиванням) в коробці передач, редукторах, роздавальній коробці. Заново доведеться шприцювати хрестовини, якщо, звичайно, це передбачено виробником. При наявності запорошених доріг на шляху проходження необхідно звернути увагу на стан повітряного і салонного фільтрів – швидше за все, їх доведеться замінити.

Однак на бездоріжжі пошкодження загрожують не тільки агрегатам під днищем. Зустріч з такими перешкодами як каміння, колоди, гілки, може завдати шкоди та кузовним елементам. Саме тому справжні позашляховики комплектують силовими (металевими) бамперами.

У багатьох автомобілях шприцювання як таке вже не використовують, але, якщо ця операція передбачена, виконувати її треба у позачерговому порядку після подолання глибокого броду або «грязьових ванн».

Звичайно, можна стверджувати, що шрами лише прикрашають позашляховик (як і справжнього чоловіка), але з цим погодиться далеко не кожен. З іншого боку, заміна бамперів і установка металевих решіток – це серйозне втручання в конструкцію, яка безпосередньо впливає на безпеку як водія і пасажирів, так і пішохода у разі зіткнення з ним.

Від чого ніяк не можна гарантовано захиститися, так це від пошкоджень підвіски та рульового управління при невмілій їзді по бездоріжжю. Та й при вмілій деталі ходової інтенсивно зношуються. Тому, перш ніж зважитися лізти в болото, слід передбачити нову статтю витрат у своєму бюджеті – «на сервіс після бруду».

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.