Чи правда, що витрата моторної оливи залежить від швидкості автомобіля, для чого потрібно навчитися «слухати» двигун, чи можна взимку їздити без салонного фільтра? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Досвідчені водії кажуть, що треба навчитися «слухати» двигун. Що це означає?
При виникненні деяких видів шумів у двигуні автомобіля автовласник повинен вжити негайних заходів щодо їх усунення. Якщо двигун видає постійні та гучні стуки, вони можуть вказувати на проблеми з поршневою групою або колінвалом, а також бути ознакою зношування деталей двигуна. Дзижчання та свист можуть бути наслідком несправності в насосах, компресорах і турбінах. Гучний звук з вихлопної системи, швидше за все, спричинений її пошкодженням. Вереск можна віднести до проблем з приводним ременем. Такі шуми можуть з’явитися при запуску холодного двигуна. Ну а скрип може свідчити про зношування ременя газорозподільного механізму або про неполадки його компонентів.
Раніше вважалося, що взимку повітря чистіше і не потребує фільтрації. Тому досвідчені водії з міркувань економії їздили взимку без фільтра. А дехто вважає, що взимку у фільтрі накопичується вогкість, а це благодатне середовище для будь-яких шкідливих бактерій, якими доводиться потім дихати водію та пасажирам. Чи це так насправді?
Що стосується чистоти повітря, то в наші дні це твердження є безпідставним, адже взимку на дорозі шкідливих речовин ще більше, ніж улітку. Весь цей бруд проникає в салон автомобіля через повітроводи опалювальної системи. Без салонного фільтра на стінках деталей системи будуть накопичуватися реагенти упереміш з асфальтовим пилом і відкладеннями від незгорілих вуглеводнів. Цей бруд осяде на випарнику кондиціонера та радіаторі обігрівача, почне роз’їдати деталі, що в результаті призведе до ремонту.
У жодного автовиробника в регламенті підготовки автомобіля до зими ви не побачите рекомендацій знімати салонний фільтр. Штатна система вентиляції та опалення салону запобігає запотіванню вікон за будь-яких погодних умов. Вона на це розрахована.
В Інтернеті також можна зустріти поширений міф про те, що фільтр створює опір потоку повітря, що призводить до додаткового навантаження на генератор і швидкого зношування вентилятора обігрівача. Подібні побоювання є безпідставними. Отже, не знімайте салонний фільтр на зиму!
Чи правда, що витрата моторної оливи залежить від швидкості автомобіля?
Так, в цілому це правда. Для швидкої їзди потрібна підвищена витрата енергії. Інакше кажучи, потрібен високий тиск у циліндрах. А з його зростанням збільшується прорив газів через поршневі кільця. При цьому частина моторної оливи з картерними газами виноситься у тракт, після чого згоряє в циліндрах. Мало того, зростає частота робочих циклів, під час яких відбувається зазначене згоряння оливи.
На моєму автомобілі виникло невелике масляне «запотівання» на стику блоку та головки блоку циліндрів. Чи безпечно в цьому випадку застосовувати герметик? Чи краще замінити прокладку?
Масляне «запотівання» за відсутності краплевипадіння не є серйозним дефектом двигуна. Застосовувати в такий ситуації якісь присадки, на мій погляд, не варто. Практика показує, що їх ефективність невелика.
Кардинальне рішення – заміна прокладки. Але спочатку рекомендую видалити забруднення, що утворилося, а потім поспостерігати за розвитком процесу. Якщо «запотівання» не переросте у протікання, не варто витрачати сили та кошти на трудомістку операцію.
Сучасні салони автомобілів перетворилися на набір екранів. Але чи завжди це зручно та безпечно?
Подітися нікуди: до сенсорних екранів треба звикати, а кількість фізичних кнопок скорочується. У випадках, коли екран відрізняється гарною швидкодією, а всі функції легко знайти, складнощів немає. Але іноді логіка побудови меню страждає, а швидкість реакції дисплея на торкання залишає бажати кращого особливо на холоді. Доводиться відвертатися від дороги, що погано впливає на безпеку.
На жаль, другий варіант трапляється частіше. І я вважаю, що основні функції управління медіасистемою та клімат-контролем мають бути продубльовані фізичними кнопками.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.