Як короткі зимові поїздки вбивають автомобіль

Чим шкідливі для машини короткі та холодні поїздки? Розберемо всі можливі проблеми по черзі.

Конденсат в оливі

Як відомо, моторна олива прогрівається значно повільніше, ніж антифриз. Тому навіть якщо при короткій поїздці покажчик температури починає підповзати до прийнятних значень, олива при цьому не встигає нагрітися. Крім того, моторна олива активно розбавляється пальним, що не згоріло, оскільки холодний мотор працює на збагаченій суміші. А при кожному охолодженні двигуна на його стінках утворюється конденсат: у результаті олива розбавляється ще й водою.

Щоб уникнути подібних ефектів, бажано час від часу робити більш тривалі поїздки. А оливу за такого ритму життя треба міняти вдвічі частіше, ніж хотілося б.

Відкладення в камері згоряння

В умовах низьких температур і значної подачі пального двигун швидко заростає шаром вуглецевих відкладень. Це може призвести до закоксовування поршневих кілець, надмірного «апетиту» двигуна до оливи й навіть прогорання клапанів. Рецепт відомий: іноді повністю прогрітий мотор треба змушувати добре «покрутитися».

Розряджання акумулятора

Щодо електричних проблем, то за коротких зимових поїздок АКБ фактично лише розряджається, не отримуючи нічого натомість. По-перше, у неї на це немає часу, а по-друге, на морозі батарея практично не приймає заряд. Завдання власника – стежити за рівнем заряду та поповнювати його будь-якими способами – від застосування стаціонарного зарядного пристрою до тривалого пробігу заміським шосе.

Конденсат у глушнику та нагар на каталізаторі

В елементах випускної системи за коротких неспішних поїздок накопичується водяний конденсат, який може замерзнути на морозі, перекривши шлях вихлопним газам. Багато «досвідчених» водіїв навіть свердлять дірки для зливу води в глушнику та резонаторі. Але простіше іноді «пришпорювати коней».

Кілька слів про каталітичний нейтралізатор. За частих коротких поїздок його стільники також покриваються частинками сажі – тому згаданий вище рецепт буде корисним і йому.

Волога в салоні та корозія

З інших проблем відзначимо підвищену вологість у салоні машини: пасажири дихають, сніг на взутті тощо. Килимки на підлозі постійно перебувають у вологому стані, скло постійно пітніє, а в закритих порожнинах накопичується волога: привіт, корозія! А рецепт той самий: потрібні періодичні тривалі поїздки, під час яких салон може прогрітися і просохнути. До речі, перед паркуванням потрібен зворотний процес: двері краще відчинити, а салон вистудити.

Зі сказаного вище очевидно, що бездумна зимова експлуатація машини в режимі «міського лікаря» різко скорочує її ресурс. Тому дуже бажано хоча б іноді «вигулювати» свій автомобіль далеко від звичних маршрутів з їхніми заторами та малим кілометражем.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.