Як правильно налаштувати дзеркало заднього виду, чи можна вчитися водити автомобіль в темний час доби, як мінімізувати наслідки потрапляння в яму на дорозі? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає керівник школи контраварійного водіння «Енергія руху» Сергій Лукьянчук.
Часто переналаштовую ліве дзеркало, мені весь час здається, що воно незручно виставлено, погано видно, оглядовість страждає, а мені це заважає. Чи є якісь інструкції, як це зробити оптимально, що має бути видно в цьому лівому дзеркалі?
Все дуже просто – ділимо дзеркало умовно на три зони, в найпершій потрібно побачити частину борту свого автомобіля. Дві інші третини повинні бути зайняті видом на дорогу паралельно борту вашого автомобіля. Згодом більш досвідчені водії залишають собі все менше машини в дзеркалі і все більше дороги. Однак я не раджу багаторазово переналаштовувати дзеркало, оскільки потрібно шукати правильні налаштування, визначити оптимальну видимість і дотримуватися цього в подальшому. Не шукайте добра від добра.
Мій чоловік категорично проти того, щоб я займалася у приватного інструктора після роботи, – він каже, що у темну пору доби таким новачкам, як я (а я отримала права три місяці тому), на дорозі не місце. Але не можу ж я кинути роботу заради уроків!
Дійсно, займатися новачкові в темний час доби – це важко. Я глибоко переконаний, що спочатку водії повинні набути стійкі навички, які їм допоможуть відчувати себе впевнено, а навчання в темряві може принести вам більше стресу, ніж користі. Є школи, які працюють по вихідних, можна домовитися з інструктором і знайти годину часу рано вранці – це буде навіть корисніше і зручніше. Якщо у вас дійсно є необхідність навчитися водити машину, треба шукати можливості, домовлятися на роботі і, можливо, навіть жертвувати вихідними днями.
Що можна зробити, якщо на дорозі раптово опинилася вибоїна і об’їхати її вже немає можливості? Як мінімізувати пошкодження і чи можна їх взагалі уникнути?
По-перше, кожна яма небезпечна по своєму, і якщо ваша вибоїна неглибока, то є надія, що все обійдеться. Звичайно, потрібно максимально знизити швидкість і зробити це правильно. Принцип гальмування такий – коли водій натискає на гальмо, вся маса машини під силою інерції зміщується вперед і пружини передніх амортизаторів стискаються. І тоді удар по ним буде набагато жорсткіше. Тому потрібно встигнути добре погасити швидкість, а потім відпустити педаль гальма. По-друге, якщо яма велика, то треба бути готовим не тільки гальмувати, але й «ловити» машину. Вона може втратити стійкість, вистрибнути з ями, піти в занос – тобто наслідки можуть бути не тільки для підвіски, якщо не зреагувати вчасно.
У темний час доби іноді треба розминутися із зустрічною машиною, і в цей момент мене сліпить світло її фар. Як можна полегшити собі життя в такій ситуації?
Загальна рекомендація для будь-якої складної ситуації на дорозі: якщо під час руху різко впала видимість – потрібно зупинятися. Світло зустрічних фар, різкий потік бруду на лобове скло, дуже сильний дощ – з чим би не довелося зіткнутися, діяти потрібно однаково. Поступово, не змінюючи смуги руху і не здійснюючи різких маневрів, знизити швидкість до мінімальної. Робити це потрібно обережно, щоб в вас не «приїхали» ззаду інші водії, які не здатні передбачити раптові перешкоди у себе на шляху.