Як запобігти перегріву двигуна влітку

Попри складні та ефективні системи охолодження, ризик перегріти сучасний двигун все одно є. Розповідаємо, як уберегтися від неприємностей.

Сучасний двигун «гарячіший» за своїх предків. Це зрозуміло – збільшення робочої температури збільшує ККД агрегату. І якщо попередники мали температуру приблизно 80°C, то у нинішнього покоління двигунів вона перевищує 100°C. А при поганому обдуві радіаторів охолодження (наприклад, у заторах та їзді бездоріжжям) температура може підійматися навіть до 125°C.

Надтермостійкі матеріали для виробництва автомобіля недоступні, тому очевидно, що всі елементи двигуна (а також олива) працюють на межі можливостей. І навіть невеликий перегрів може призвести до великого ремонту. А проґавити небезпечний момент простіше простого, адже прилади на більшості автомобілів або показують приблизну температуру, або взагалі відсутні.

Перегріву сприяють  і розташовані поблизу мотора каталітичні нейтралізатори та радіатор кондиціонера, який виділяє тепло та погіршує охолодження основного радіатора. Турбонаддув та інтеркулери також роблять свій внесок.

Чому двигун перегрівається?

Основна експлуатаційна причина – перевантаження автомобіля. Крім того, перегрів можуть спричинити й важкі режими руху. Наприклад, їзда по піску чи бруду. Під час руху гірськими дорогами виникає небезпечне поєднання: підвищене навантаження на двигун при поганому обдуві радіатора системи охолодження.

До перегріву також може призвести їзда на несправному автомобілі. Типові приклади – нестача охолоджувальної рідини, відмова електровентилятора системи охолодження, використання низькооктанового палива, низький тиск у шинах. Тому перед тривалою поїздкою обов’язково перевірте працездатність всіх систем. А несправності (навіть дрібні) обов’язково усуньте.

Що ще необхідно перевірити?

Напередодні спекотного сезону обов’язково оцініть стан моторної оливи. Її краще навіть замінити. Приводів цього досить багато:

  • олива всю зиму інтенсивно розбавлялася вологою з конденсату, що утворюється при перепаді температур.
  • в оливу потрапляло пальне, оскільки при зимових пусках та прогріваннях двигун працює на збагаченій суміші.Частина бензину просто не встигає згоряти.
  • з настанням спеки краще переходити на більш в’язкі оливи (якщо це дозволено інструкцією).

Разом з оливою міняємо й фільтри. Бажано – всі. Салонний фільтр, наприклад, за зиму ввібрав багато гидоти, включно з фракціями дорожніх реагентів. Це стосується й елемента, який фільтрує повітря для двигуна.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.