Як збільшити запас ходу електромобіля в холодну погоду

Розповідаємо, як збільшити пробіг електромобіля взимку та які «фішки» виробники пропонують власникам електромобілів для збільшення запасу ходу в холодну погоду.

За низьких температур запас ходу електромобіля може зменшитися на 20–30%. У крайніх випадках, особливо на коротких відстанях, втрати можуть сягати навіть 50%. Щоб звести до мінімуму вплив холоду на електромобіль, в першу чергу можна відключити непотрібні в конкретний момент споживачі електроенергії, такі як підігрів скла чи дзеркал, або обійтися використанням обігріву сидінь та керма замість кліматичної системи.

Швидкість протікання хімічної реакції в елементах акумулятора сповільнюється в холодну погоду, що знижує ефективність батареї. Це призводить до зменшення доступної ємності та зменшення дальності пробігу. Відповідно, треба планувати триваліші поїздки, щоб довести акумулятор до робочої температури, оскільки короткі поїздки за низьких температур будуть для акумулятора «контрпродуктивними».

Втім, багато сучасних електромобілів зараз мають вбудовані системи терморегулювання, які активно контролюють (підтримують) температуру акумулятора, що тою чи іншою мірою рятує ситуацію.

Взимку на прогрівання автомобіля та акумулятора потрібно набагато більше енергії. Це збільшує загальне споживання і додатково зменшує доступний запас ходу. При будь-якій можливості рекомендується паркувати електромобіль у гаражі або в підземному паркінгу. Це допомагає зберегти робочу температуру акумулятора та комфортний мікроклімат салону.

Потужність заряджання акумулятора за низьких температур теж знижується, щоб захистити батарею. У той самий час на холоді внутрішній електричний опір акумулятора зростає, що знижує ефективність заряджання. Деякі електромобілі пропонують можливість регулювати швидкість (потужність) заряджання. Повільніша швидкість може бути ефективнішою за низьких температур і дозволяє захистити акумулятор.

Зниження продуктивності акумулятора в холодну погоду також означає менший пробіг. Деякі виробники обмежують доступну в таких умовах потужність своїх електромобілів, поки батарея не прогріється до своєї робочої температури. А багато електромобілів мають функцію попереднього прогріву акумулятора, коли автомобіль ще підключений до зарядної станції, що також покращує ситуацію з продуктивністю та запасом ходу.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.