Якщо ваш автомобіль споживає зайву моторну оливу – не треба впадати у відчай. Можливо все не так страшно й проблему можна розв’язати без капітального ремонту двигуна.
Це звучить дивно, але сучасні норми витрати моторної оливи найчастіше перевищують ті, до яких звикли водії радянської доби. Сучасні виробники автомобілів в інструкціях до своїх машин часто вказують норму витрати оливи 600 мл на тисячу кілометрів, а часом і 1000 мл. Раніше такого точно не було. Як правило, подібним чином виробник оберігає себе від будь-яких скарг споживача в гарантійний період. Хоча здоровий глузд підказує, що від заміни до заміни оливи нормальний двигун ніякого доливання вимагати не повинен. Якщо, звичайно, не йдеться про машину, яка ганяє на позамежних швидкостях і працює в дуже важких умовах.
Куди може зникати моторна олива? Основних шляхів не так багато – або банальні протікання, або через вихлоп. З протікань найнеприємніші ті, у яких олива вибивається з магістралей під тиском. Це можливо, наприклад, при втраті герметичності оливного насоса або, скажімо, датчика тиску оливи. Часто підтікає стик головки та блоку циліндрів.
Меншими втратами оливи загрожують протікання з сальників розподільного валу та колінвала, прокладок клапанної кришки або піддону. З діагностикою тут складнощів немає. Треба відмити всі підозрілі місця та пошукати свіжі джерела забруднення.
Тепер звернемося до циліндрів. Олива може в них згоряти, якщо винні поршневі кільця, які погано знімають плівку зі стінок. Бувають пошкодженими перемички поршня, можуть бути забиті канали зливу оливи з порожнини оливних кілець. Якщо зі стінами все гаразд, то можна скористатися автохімією. Якщо винні задубілі оливовідбивні ковпачки, їх треба замінити.
Іноді причиною може тати система вентиляції картера. На шляху картерних газів знаходиться оливовідділювач, а на деяких моделях ще клапан. Якщо оливовідділювач засмітився, а клапан взагалі не працює, то в циліндри марно піде велика кількість оливи. Зазвичай на таку несправність вказують покритий мастилом впускний тракт і брудний дросельний вузол. Метод боротьби зрозумілий – промити та замінити.
За наявності турбокомпресора винними можуть бути зношені ущільнення ротора. Якщо люфт занадто великий – доведеться лагодити або міняти.
Найпростішою причиною підвищеної витрати оливи буває сама олива, якщо вона неякісна. В такому випадку вона може виробити свій ресурс після 3-4 тисяч кілометрів, а потім поводитися непередбачувано. Якщо є підозри – міняйте без роздумів.
Що стосується експлуатації, то всіляко уникайте їзди на надто високих швидкостях, чим грішать майже всі, хто часто їздить заміськими трасами. При цьому швидше витрачається не лише пальне, а й мастило.