Яка мийка краще – контактна чи безконтактна

Яка мийка менше шкодить лакофарбовому покриттю, чому в одній фарі лампочка перегорає частіше, ніж в іншій, який салонний фільтр краще? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Кажуть, що контактне миття автомобіля згубне для лакофарбового покриття. Але ж і при звичайному митті машину потім витирають ганчірками, часом сумнівної чистоти. То яке миття все-таки безпечніше?

У процесі контактного миття лакофарбове покриття автомобіля дійсно схильне до механічних пошкоджень. Вони пов’язані з механічним контактом абразивних частин бруду (піску) з лакофарбовим покриттям. Під час миття мочалкою або ганчіркою шар бруду, що містить такий абразив, в буквальному сенсі розтирається по поверхні кузова, після чого змивається водою або залишається на тій самій ганчірці. У результаті ваша мочалка або ганчірка працює як наждачний папір. Відбувається пошкодження поверхні, що не помітно з першого разу. Проте вже через 5-10 мийок на чистому новому автомобілі, а тим більше на неновій машині, явно помітні розводи. Наче хтось справді потер автомобіль наждачкою.

У випадку ж з безконтактним миттям бруд та інший абразив спочатку розмочується активною піною, після чого вона разом з брудом з бортів автомобіля змивається напором води. І вже потім чистий автомобіль, на якому немає сторонніх абразивних частинок, витирається чистою ганчіркою, щоб прибрати залишки води. Ось і весь секрет. Мийте машину безконтактно, і з лакофарбовим покриттям все буде гаразд.

З настанням літньої спеки почалися проблеми з двигуном. Через 20-30 хвилин після запуску загоряється Check Engine. Зупиняюся, даю двигуну охолонути – і «чек» гасне. Згодом історія повторюється. В чому може бути проблема?

Виходячи з описаної ситуації, можна припустити, що проблема криється в системі охолодження, а саме в блоці вентиляторів охолодження радіатора ДВЗ. Проблема може бути пов’язана з несправністю електродвигуна вентилятора, резистора вентилятора, термостата (якщо він має електронне керування). Тому раджу в найкоротший термін провести комп’ютерну діагностику вашого автомобіля для визначення точної несправності.

Почав активно користуватися кондиціонером в автомобілі й за кілька днів став почуватися некомфортно. Розумію, що потрібно міняти салонний фільтр, але під час вибору нового зіткнувся з низкою особливостей, у яких не можу розібратися. Скажіть, чи варто переплачувати за антиалергенні та інші функції фільтра?

Є 2 види салонних фільтрів – протипилові та вугільні. Перші фільтрують повітря від пилу та механічних забруднень. Коштують вони дешево, але не здатні захистити від різних хімічних елементів, які можуть потрапити до салону через повітроводи. Вугільні фільтри не пускають в салон не тільки пил, а й неприємні запахи. Крім того, вугільний фільтр дозволяє не пустити в салон бактерії, які можуть накопичуватися на випарнику кондиціонера.

Річ у тім, що при роботі кондиціонера на випарнику утворюється конденсат, а будь-яка вологість спричиняє появу бактерій. Звичайно, періодично потрібно проводити чистку повітроводів спеціальними засобами, але краще встановити вугільний фільтр, який врятує водія від негативних наслідків, першим з яких може стати алергія. Рекомендується змінювати повітряний фільтр салону в середньому раз на пів року незалежно від того, який він – вугільний чи просто паперовий.

В одній фарі лампочка перегорає частіше, ніж в іншій. Проста діагностика не показала, у чому проблема. Порадили вибрати якісніші лампи, але й тут справа закінчилася так само. Як знайти несправність?

Несправність потрібно шукати поетапно, починаючи з обстеження цоколя кріплення лампи на предмет цілісності та відсутності корозії на клемах і закінчуючи перевіркою електропроводки на цілісність та відсутність замикання з іншими ланцюгами. Якщо у вас немає спеціальних знань та обладнання, зверніться до фахівця. Нерідко дрібні, на перший погляд, несправності в електропроводці закінчувалися погано. А перед відвідинами електрика звірте параметри ламп з рекомендаціями виробника автомобіля.

Коли купував машину, дилер видав мені сумку з інструментом. Вожу її в багажнику, але, на щастя, поки що жодного разу вона не знадобилася. У сумці кілька ключів, домкрат. Чи потрібно возити з собою ще якісь інструменти, які можуть стати у пригоді для дрібного ремонту в дорозі?

Мінімальний перелік необхідного інструменту, який рекомендовано мати кожному автовласнику у своєму автомобілі, на нашу думку, має такий вигляд:

  • найнеобхідніші розміри ріжкових ключів – на 8, 10, 12, 13, 14, 17 та 19;
  • два види викруток – хрестова та шліцева (плоска);
  • плоскогубці або інший затискний інструмент такого типу;
  • балонний ключ (використовується для зняття/встановлення коліс);
  • насос, молоток і так званий універсальний інструмент «Мульти-тул»;
  • невеликий балон універсальної рідини WD-40 або його аналоги.

Такий набір інструменту можна помістити у спеціальну сумку. Якщо все возити з собою, в більшості випадків у вас буде можливість самостійно провести дрібний ремонт у дорозі.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.