Які гальма краще – барабанні чи дискові

На сучасних автомобілях поширені два типи гальмівних механізмів – барабанні та дискові. Які з них краще?

Барабани – це гальмівні механізми закритого типу, всі деталі (циліндри, пружини, колодки) захищені від бруду та пилу. Досягши межі досконалості з погляду конструкції, барабанні гальма все ще не здають позицій.

Їх переваги:

  • дешева відпрацьована конструкція;
  • гарний захист від бруду;
  • великий ресурс колодок через значну за площею робочу поверхню;
  • просте та зручне суміщення з механізмом стоянкового гальма.

Їх недоліки:

  • значні габарити та вага;
  • схильність до перегріву за умов надмірно високих навантажень;
  • нерівномірний знос колодок;
  • при низькій якості матеріалу фрикційних накладок можливе їх примерзання до барабанів;
  • при потраплянні великих піщинок можливий скрегіт під час роботи.

Серед переваг дискових гальм можна назвати їхню легкість і компактність, простоту конструкції, краще охолодження. Їх знос легше діагностувати.

Недоліки:

  • захист від бруду вважається недостатнім;
  • менший ресурс;
  • якщо рідко їздити, з’являється корозія частини поверхні диска;
  • складна організація приводу стоянкового гальма та утруднена заміна колодок на задній осі.

Звичайно, за дисковими гальмами сьогодення та майбутнє, адже важко уявити собі безшумні та обтічні електромобілі, що гальмують при цьому скрипучими барабанними гальмами. Але поки що на недорогих автомобілях барабанні гальма на задній осі вимагають менше турбот, ніж дискові. А можливу нерівномірність спрацьовування компенсує ABS.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.