Однією з гарячих тем дискусій автомобілістів є оптимальні оберти двигуна. Деякі автовласники бачать небезпеку в низьких обертах, інші застерігають від високих навантажень. Які ж значення справді можуть негативно позначитися на довговічності двигуна?
Сучасні автомобілі обладнані спеціальним захистом, що запобігає перевищенню дозволених обертів двигуна, навіть якщо стрілка тахометра досягне червоної зони. Але слід пам’ятати, що такий режим роботи ДВЗ має бути короткочасним, наприклад, під час обгону.
Високі оберти створюють навантаження на двигун і коробку передач, як наслідок – збільшується витрата оливи та виникає перегрів. Це станеться у тому випадку, якщо система охолодження неефективна, наприклад, у випадку з засміченим радіатором або старим антифризом. Але тривалий рух на низьких обертах теж не є оптимальним з погляду довговічності ДВЗ.
При «екологічній» їзді, коли вибираються вищі передачі та колінвал обертається в межах 1200-1500 об/хв, двигун може постраждати через зниження тиску в системі змащування. При цьому режимі може постраждати й механічна коробка передач, оскільки змащування шестерень відбувається за допомогою упорскування. У результаті відбудеться «змащувальне голодування» та пошкодяться підшипники валів.
Крім того, при регулярній експлуатації автомобіля на низьких обертах в ДВЗ можуть накопичуватися відкладення, які, зрештою, знизять його продуктивність. Щоб забезпечити максимальну довговічність силовому агрегату, необхідно підтримувати діапазон у межах 1800-3000 об/хв.