Яку плівку для кузова авто вибрати та скільки вона прослужить

Якщо перед вами стоїть питання збереження кузова автомобіля в первозданному вигляді або є бажання змінити його колір, на допомогу прийдуть спеціальні плівки. Розповідаємо, яку вибрати саме вам та скільки вона прослужить.

Вініл чи поліуретан?

Все ще існує думка, що плівка втрачає нормальний вигляд роки за три, а знімається разом з лаком. Таке справді було раніше з дешевими вініловими матеріалами. Вони й зараз мають певну популярність. Але вініл також буває дорогим і якісним: такими є практично всі кольорові плівки – вони рівномірно зберігають відтінок і краще тягнуться.

Але мода на зміну кольору кузова майже пройшла. Зараз під обклеюванням зазвичай мають на увазі прозору «броню» для кузова. В цьому допомагають поліуретанові матеріали. Їх товщина у середньому складає 200 мікронів. Це майже вдвічі більше, ніж захисне покриття металу (а не тільки фарба та лак) у багатьох сучасних моделей! Такі плівки витримують як удари каміння, так і невеликі ДТП. Непоодинокі випадки, коли візуальне пошкодження насправді стосується лише плівки, тобто деталь кузова перефарбування не потребує.

Поліуретанові плівки, як правило, прозорі – глянсові чи матові. Кольорові з’являються, але вони ще товщі через додатковий шар. Обклеїти ними машину вкрай складно, вони не дуже гнучкі.

Якісна плівка прослужить 8-10 років. Зняти її після цього можна без наслідків для заводської фарби. З перефарбованими деталями – як пощастить, залежно від якості роботи малярів. У процесі експлуатації плівку можна полірувати, як і ЛКП автомобіля. За бажанням можна навіть захистити її керамікою.

Що робити з плівкою після ДТП?

Після серйозної ДТП алгоритм є наступним. Постраждалий елемент перефарбовується в тон решті кузова – його реального відтінку без плівки. Потім на нього наново клеїться захист. Решта, на якій плівка не змінювалася, доводиться поліруванням під той самий блиск, що у нового шматка.

Перед обклеюванням кузов обов’язково полірується. Для уживаних машин це, зрозуміло, абразивка. Причому з усуненням усіх вм’ятин, інакше в цих місцях матеріал просто не ляже.

А якщо з’явився скол?

Зі сколами від каменів можливі два варіанти. Простіше залишити все як є: площа дефекту занадто мала, щоб плівка не приклеїлася, але крапки на поверхні будуть видні. Перфекціоністи можуть заздалегідь перефарбувати деталь. Виглядати все стане ідеально, але під час продажу автомобіля доведеться пояснювати походження нерідної фарби.

Але й нову машину теж полірують перед роботою, нехай і за полегшеною програмою. До видачі першому власнику вона постояла на заводському майданчику, подорожувала кораблем, поїздом, автовозом, постояла у дилера. Кузов не просто брудний, він навіть з мікроушкодженнями.

Скільки коштує покриття плівкою?

Повне обклеювання легкового автомобіля або середнього кросовера якісною плівкою у гарних майстрів коштуватиме щонайменше 3000 доларів. Можна обмежитись зонами підвищеного ризику, заплативши близько 400-500 доларів. До мінімального набору зазвичай входить частина капота, частина крил, бампер, дзеркала, ручки, фари, протитуманки.

Дізнайтеся всі нюанси заздалегідь, щоб не отримати несподіваних рядків у підсумковому рахунку. Наприклад, майстерні часто заманюють клієнтів привабливою ціною, порахувавши тільки матеріал і роботу з обклеювання. А потім додають чималу суму за зняття та встановлення кузовних деталей, що заважають роботі.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.