Чи потрібно підвищувати тиск у шинах при повному завантаженні, як часто перевіряти тиск, чи потрібні датчики тиску та наскільки вони точні? Відповідаємо на ці та інші питання.
Внутрішній тиск у шинах – це ключовий параметр, який дозволяє шині виконувати свої функції (зчеплення з дорожнім покриттям, забезпечення комфорту тощо) та безпосередньо впливає на тривалість життєвого циклу шини.
Недолік чи надлишок навіть кількох десятих атмосфер викликає різні негативні наслідки, і ось лише деякі з них:
- зменшення зчеплення з полотном у різних умовах руху;
- погіршення керованості;
- збільшення витрати пального;
- нерівномірний знос шин.
Що буде, якщо в шинах низький тиск
При недостатньому тиску в шині навантаження на її каркас збільшується, що проявляється у вигляді нерівномірного зносу протектора по краях бігової доріжки. Внутрішня структура шини при цьому страждає не менше: збільшується теплоутворення при русі, і міцність зв’язків між складовими її конструкції знижується, що може викликати розшарування в каркасі, і при подальшій експлуатації такої шини її внутрішня структура неминуче руйнується.
Саме тому усувати причину пропуску повітря необхідно відразу після її виявлення, інакше при тривалому русі навіть з незначними втратами в пару десятих бар шина може отримати незворотні пошкодження внутрішніх частин і виконувати ремонт буде вже недоцільно – шину потрібно замінити, оскільки під час руху вона може розірватися.
Також під час руху автомобіля розбитими дорогами з твердим покриттям на шинах зі зниженим щодо норми тиском, при проїзді глибоких вибоїн ймовірність пошкодження шин значно зростає.
Що буде, якщо у шинах високий тиск
При надмірному тиску в шинах зменшується опір коченню, внаслідок чого покращується накат автомобіля і зовсім незначно знижується витрата пального, проте перекачані колеса негативно впливають на експлуатаційні характеристики:
- з’являється дискомфорт під час руху при проїзді нерівностей;
- знижується рівень зчеплення з дорогою, внаслідок чого погіршується керованість;
- збільшується навантаження на складові ходової частини автомобіля;
- зростає навантаження на каркас шини (може призвести до розриву при наїзді на дорожню перешкоду на високій швидкості);
- знос протектора локалізується у його центральній частині.
Чому колеса спускають
Втрата тиску в шині може статися в ряді випадків:
- природний витік повітря з порожнини шини через герметизуючий шар, вентильний отвір обода, а також через золотник вентиля – процес природного витоку дуже тривалий і є нормою для всіх шин;
- наскрізне пошкодження шини внаслідок експлуатації;
- недостатня герметичність золотника вентиля, обода диска (механічні пошкодження обода та його корозія, тріщини в тілі обода та ін.).

Як перевіряти тиск у шинах
Перевіряти тиск у шинах (за відсутності датчиків контролю) рекомендується щонайменше раз на два тижні або перед кожною тривалою поїздкою, або при різкій зміні температури повітря, оскільки при похолоданні знижується тиск у шинах.
Рекомендовані значення для кожного автомобіля, залежно від типорозміру шин та завантаження, вказані на інформаційній табличці на кузові автомобіля (найчастіше вона розташовується у водійському дверному отворі або на зворотному боці кришки люка бензобака) або в посібнику з експлуатації.
Варто звернути увагу, що при завантаженні автомобіля внутрішній тиск у шинах необхідно збільшити, точні значення також вказані на табличці. Якщо планується поїздка з багажем та кількома пасажирами на легковому автомобілі, необхідно збільшити тиск у шинах у середньому на 0,2-0,3 бара. Шини на великих позашляховиках можуть вимагати й більшого коригування – до 1 бара.

