Заміна коліс власноруч – що може піти не так?

Самостійно поміняти зимові колеса на зібрані літні – начебто, що може бути простіше? Але при цьому може статися купа дрібних і великих неприємностей, які можуть сильно затримати ваш літній автомобільний сезон.

Нема що ставити

Насамперед огляньте колеса, які ви плануєте встановлювати. Тиск у них за зиму може знизитись, але не набагато. По-хорошому має залишитися не менше 1,5 бару. Огляньте протектор та боковини – чи немає сильних пошкоджень, наприклад, порізів. Чи не залишилися в протекторі шурупи? Оцініть залишок висоти протектора, щоб було не менше 1,6 мм. Перевірте, чи не потріскалася гума на вентилі. Якщо все добре – колеса готові. Залишилося лише накачати їх.

Не вдається підняти

За зиму місця під установку домкрата у всіх машин потихеньку іржавіють, але в деяких «стареньких» машинах можуть втратити міцність настільки, що домкрат пошкодить поріг. Загляньте під автомобіль і, якщо є сумніви, підкладіть під домкрат дошку, яка розподілить тиск на більшу ділянку порога. Ще можна використовувати альтернативні місця для упору домкрата, такі як підрамник, наприклад.

Може впасти

Якщо ви не підкладете упори з двох сторін під колесо, розташоване по діагоналі від того, яке знімаєте, не поставите машину на ручник і передачу, то є ризик, що вона, покотившись, впаде з домкрата.

Хоча, звичайно, впасти автомобіль може і внаслідок виходу з ладу домкрата. Ламаються різні види домкратів по-різному, але ефект один – пошкоджений поріг та падіння на диск чи барабан, що також може пошкодити їх. Намагайтеся використовувати перевірені домкрати з запасом по вантажності.

Важко опустити

Ще домкрат може відмовитися опускати автомобіль через поломку механізму. Врятувати ситуацію може перехоплення іншим домкратом, який потрібно обов’язково впирати в міцну дошку, оскільки штатне місце вже зайняте домкратом, що заклинив. У крайньому разі, встановивши колесо, можна спробувати скотити машину з домкрата, але можливе пошкодження порога.

Травматична небезпека

Найголовніше при невеликих підіймальних роботах – дотримуватися власної безпеки. Не підсовуйте руки або ноги під будь-які частини машини, які при раптовому падінні можуть притиснути їх.

Не відвертається кріплення

Кріплення колеса необхідно трохи послабити, поки автомобіль ще не піднятий на домкрат і стоїть на всіх колесах. Проблему можуть викликати секретки, які треба відвертати першими. Якщо виникли проблеми з секреткою, то потрібно рухатися в бік добре обладнаної майстерні або ж спробувати зняти кріплення самостійно. Секретку має сенс добре простукати невеликою кувалдою, а потім намагатися зачепитися ключем. Не виходить? Значить, настала черга екстракторів або зварювання.

Проблеми з ходовою

Після зняття колеса потрібно оглянути, чи немає проривів пильовиків ШРКШ, кульових опор та наконечників рульових тяг. Слід оцінити стан пружин та амортизаторів. Перевірити стан гальмівних шлангів та залишкову товщину гальмівних колодок. Непогано похитати гальмівний супорт – він повинен ледь помітно ворушитися, що говорить про те, що поршні та напрямні пальці не втратили рухливість.

Зрив кріплення

Найбільша неприємність може статися, коли ми, зробивши всі перелічені процедури, починаємо затягувати болти коліс. Можливий зрив різьблення, болтів або шпильок. Навіть якщо ви затягуєте кріплення відповідним моментом, але воно старе та було неодноразово перетягнуте, то у вас можуть обірватися шпильки або болти. Порада проста: обірвався один елемент кріплення – потихеньку підтягніть інші та рухайтеся на машині, а краще на автобусі, в магазин запчастин за новими деталями.

Ну а щоб такого не трапилося, завжди затягуйте колісне кріплення динамометричним ключем. У більшості автомобілів момент затяжки не перевищує 100-110 Нм.

Дисбаланс

Останнє, що може затьмарити весняну процедуру заміни коліс, – це дисбаланс. Насправді ми не вважаємо, що треба балансувати колеса перед монтажем кожен сезон, особливо якщо восени, перед зміною шин на зимові, жодних проблем з балансуванням не було. Але, можливо, на передню вісь ви встановили заднє колесо, дисбаланс якого через те, що воно стояло ззаду, не був помітний. Якщо ніякого дисбалансу при їзді у всьому діапазоні швидкостей немає, то й добре, а якщо є, доведеться-таки їхати на шиномонтаж.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.