Чому автомобіль глухне під час дощу?

Чому автомобіль глухне під час дощу, чи буває «довічною» олива в КПП, що брязкає в колесі при їзді по ямах? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.

Під час дощу машина іноді глухне. При проїзді калюж таке теж буває. Чому так?

Якщо несправність залежить від погоди – значить, у погоді й причина. Двигун глухне, коли на нього потрапляють бризки. Десь «підкорочує». Найрозумніше і цій ситуації – пів години відпочити. На гарячому двигуні вода швидко просохне, машина знову заведеться. Менш розумно намагатися протерти двигун сухою ганчірочкою – під дощем це буде дуже проблематично. Для радикального розв’язання питання варто:

  • у сутінках заглянути під капот у пошуках іскорок, які б’ють на масу;
  • промити мотор від бруду (по ньому, вологому, напруга пробиває з легкістю);
  • перевірити якість контактів (всі проводи руками похитати та вдавити для кращої посадки, перевірити та щільніше насадити ковпачки);
  • залити всі дроти осушувальною рідиною для автоелектрики (продаються балончики з таким аерозолем) або WD-40.

Багато виробників стверджують, що олива в КПП має довічний термін роботи. Чи це так? Чи, можливо, все ж варто її міняти?

Говорити про те, що виробники гарантують довічний термін експлуатації оливи в КПП не зовсім правильно. Іноді з боку виробника може бути не вказана інформація з рекомендаціями про терміни заміни оливи, але це не означає, що вона має довічний термін служби. Попри надійність вузлів та агрегатів автомобіля, для продовження терміну його роботи власникам необхідно проводити певні регламентні роботи у встановлені на те періоди. Це ж стосується й оливи в КПП. Змащувальна рідина з часом втрачає робочі якості, має властивості забруднюватись і, звичайно, має бути замінена у певні часові проміжки.

Варто розуміти, що термін служби оливи КПП залежить не тільки від рекомендацій виробника, але й від типу КПП, типу трансмісійної рідини, що використовується, та інтенсивності експлуатації автомобіля. Відштовхуючись від цього, заміна оливи може бути необхідна як через кожні 30-40 тисяч кілометрів пробігу, так і через 50-60 або навіть 120 тисяч кілометрів – для кожної моделі автомобіля цей показник буде індивідуальним.

При проїзді через ями або під час руху нерівною дорогою машина видає дзвінке металеве брязкання, схоже на звуки дитячого брязкальця. Що це означає?

Це означає, що вийшов з ладу один з амортизаторів і його внутрішні елементи б’ються зсередини об порожню склянку. Визначити, з яким саме амортизатором проблеми, можна проїздом колесом по ямках: яке колесо «брязкало» при проїзді ямки, у того амортизатор і «накрився». Ще один спосіб – натиснути на кут капота/багажника. При різкому натисканні машина йде спочатку вниз, потім нагору, просідає в середнє становище і завмирає. Якщо таких розхитувань два чи більше, амортизатор виробив ресурс.

Втім, амортизатори все одно заведено змінювати «комплектом», щоб поведінка всіх коліс була однаковою. Заміну амортизатора варто довірити автосервісу, безпечно доїхати до будинку таке пошкодження не завадить.

При включенні запалювання спалахують контрольні лампочки на щитку приладів, але індикатор ABS секунду-другу горить і після запуску двигуна. Про що це каже?

Така ситуація цілком нормальна, тому що за цей час відбувається тест цієї системи й після її закінчення, у разі відсутності помилок, контрольна лампа повинна згаснути. В іншому випадку контрольна лампа горітиме навіть після пуску двигуна. Варто зазначити, що експлуатація автомобіля при цьому допускається, але система ABS не працюватиме. Це означає, що при екстреному натисканні на педаль гальма колеса автомобіля заблокуються. Тому краще відразу звернутися на сервіс для проведення діагностики системи та насолоджуватися експлуатацією справного та безпечного автомобіля.

До гальмівних колодок у комплекті йдуть термоізоляційні пластини, але при їх встановленні збільшується хід гальмівної педалі. Яка їхня функція, чому так відбувається і чи можна їх не ставити?

Коректна назва цих пластин не «термоізоляційні», а «шумопоглинальні». Як можна зрозуміти з їхньої назви, основне завдання таких пластин – це поглинання шумів, тільки йдеться не про скрип у випадку з неякісними колодками, а про низькочастотний шум, який утворюється в момент тертя колодки та гальмівного диска. Не встановивши ці накладки, ви позбавляєте себе частини комфортного пересування на своєму автомобілі. Звичайно, деяку термоізоляційну функцію ці пластини теж виконують, але її частка у відведенні тепла невелика (5-7%). Хоча іноді й 10 градусів достатньо, щоб уникнути закипання гальмівної рідини від перегріву елементів гальмівної системи. Таким чином, маємо щонайменше два приводи встановлювати пластини, якщо це передбачає виробник.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.