Автомобільні бренди
Автомобільні бренди
ГоловнаЖиття в дорозіАктуальні темиЧим небезпечна їзда з порожнім баком

Чим небезпечна їзда з порожнім баком

Заправляєтеся тоді, коли на панелі приладів протягом тривалого часу горить індикатор низького рівня палива? Тоді ви ризикуєте не тільки не доїхати до місця призначення, але й вивести з ладу двигун.

У сучасних автомобілях, в яких комп’ютер показує залишок кілометрів до заправки, після появи на дисплеї повідомлення «Запас ходу 0 км» ви можете проїхати щонайменше десяток, а іноді й кілька десятків кілометрів. Навіть якщо це ризиковано. Краще не допускати ситуації, коли бак заповнений менш ніж на чверть, особливо в зимовий період.

Перша причина: в тій частині резервуара, який не заповнений паливом, повітря містить водяну пару. В результаті змін температури пара на стінках бака конденсується, перетворюючись у воду. Якщо води стане багато, вона може замерзнути й шматочки льоду заблокують паливну систему. Але навіть невелика кількість води викликає корозію бака.

Друга причина: всі сучасні автомобілі оснащені електричним паливним насосом, який змащується та охолоджуються тим самим паливом. При малій кількості палива в баку в поворотах або під час гальмування насос всмоктує повітря і моментально втрачає мастило. Це не виведе його з ладу відразу, але явно скоротить йому життя. Така ситуація є типовою для автомобілів з ГБО, власники яких заправляють рівно стільки бензину, скільки потрібно для запуску двигуна. Якщо насос вийде з ладу влітку, в критичній ситуації ви не опинитеся, оскільки теплий двигун без проблем працює на газу, але в холодну зимову пору без бензину автомобіль відправиться на СТО на евакуаторі

Дизельні мотори, на відміну від бензинових, менше страждають від попадання повітря, проте усунути наслідки паливного голодування в них складніше. Якщо для бензинового агрегату достатньо зробити заміну паливного насоса, то дизельний мотор зажадає прокачування всієї паливної системи.

Третя причина: чим менше палива знаходиться в баку, тим більше воно нагрівається. Річ у тім, що в насос потрапляє більше палива, ніж в результаті спалюється. Усе інше, встигнувши по дорозі нагрітися, повертається в бак. А оскільки палива в ньому мало, воно, не охолонувши, знову потрапляє в насос, де нагрівається ще сильніше. І так по колу. На щастя, сучасні автомобілі оснащені датчиками температури палива. Якщо електроніка виявить проблему, вона змінить параметри впорскування.

Що може зламатися?

Їзда з низьким рівнем палива в баку призводить до того, що компоненти паливної системи роз’їдає зсередини. Паливні баки сучасних автомобілів зазвичай виготовляються з пластику, тому проблема з корозією резервуара для них не актуальна, але в старих моделях – це справжня чума. Зверніть увагу! Паливо, яке продається зараз, може відрізнятися за своїм хімічним складом від того, що продавалося раніше (коштом біодобавок та інших домішок), тому корозія прогресує ще сильніше. Якщо щось в паливній системі іржавіє, частинки іржі можуть засмітити паливний фільтр або паливні форсунки.

В автомобілях з газобалонним обладнанням, які, як ми вже говорили, часто експлуатуються з майже порожнім бензобаком, паливний насос відчуває нестачу мастила. Якщо палива мало, насос починає всмоктувати осад з дна бака, і це, звичайно, не дуже добре для форсунок. Первинне очищення від великих часток відбувається ще в баку – через паливоприймач і сітку. Вторинне (тонше) очищення відбувається в паливному фільтрі. При частій їзді з низьким рівнем палива ці елементи необхідно регулярно міняти, щоб уникнути засмічення паливної магістралі.

Основною ознакою того, що система забита сміттям, є підвищена витрата палива і слабка розгінна динаміка. Крім того, слід зазначити, що паливний фільтр потрібно міняти з певним інтервалом (відповідно до рекомендацій автовиробника). Однак, з огляду на якість нашого пального, краще робити це частіше. До того ж необхідно пам’ятати, що на сучасних насосах сітку, що фільтрує пальне, неможливо замінити окремо, тільки заміна насоса в зборі.

Найголовнішою небезпекою для бензинового силового агрегату виступає паливне голодування, яке може призвести до детонації двигуна. Пальне під тиском подається з форсунок, а якщо немає палива в баку – немає і тиску. Склад паливної суміші змінюється, автомобіль припиняє їхати, виникає детонація, яка може спричинити пошкодження силового агрегату, в результаті його може заклинити через прогорання поршня і клапанів. Результат – дорогий ремонт.

Є моделі, в яких електроніка запобігає «осушенню» бака, щоб захистити від зламання елементи системи упорскування. У момент, коли рівень палива наближається до нуля, двигун може перейти в так званий безпечний режим роботи (загориться лампочка Check Engine). Після дозаправлення електроніка поверне мотор у звичайний режим роботи.

Заправляйтеся частіше!

Їздити «на парах» – погана ідея. Малої кількості палива в баку вам може не вистачити для прибуття в пункт призначення, але набагато більш серйозні й дорогі наслідки чекають автовласника, якщо автомобіль зламається і зупиниться. Щоб цього не сталося, заправляйтеся частіше і бажано – «до повного».

Підтримайте "АвтоСвіт", підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.

spot_imgspot_img