Тест-драйв BMW iX. Спроба врятувати світ

Якщо електромобіль – це спроба врятувати світ від шкідливих викидів, то BMW iX потужністю 523 к.с. – це інструмент, який дозволяє рятувати світ яскраво та із задоволенням. Але не все в цій історії безхмарно та райдужно. Ми це зрозуміли під час тест-драйву нової «електрички» з Баварії

Піонерство не завжди окупається: BMW випередив своїх конкурентів у 2013 році, коли почав виробництво i3, але маленький електричний хетчбек не зміг завоювати ринок. А коли суперники зробили ставку на електричні кросовери та седани, BMW відповіла наспіх зробленим iX3 (електрифікований Х3). Але iX – це зовсім інша історія.

BMW підкреслює, що виробництво iX здійснюється максимально екологічним способом, з безпрецедентним використанням переробленої сировини та відновлюваної енергії. Електродвигуни кросовера працюють без рідкоземельних металів, кобальт і алюміній для батареї надходять з «прозорих і контрольованих джерел», шкіра штучна, з використанням екстракту оливкового листя, а килимове покриття та деякі тканини – це перероблені старі рибальські сітки та ПЕТ-пляшки.

Версія xDrive 50 є найпотужнішою з двох запропонованих. Два синхронних електродвигуни забезпечують загальну потужність 523 к.с. та максимальний крутний момент у 765 Нм. iX розганяється до 100 км/год за 4,6 секунди – потужно, але плавно. Для тих, хто хоче ще більше азарту, у 2022 році з’явиться 619-сильна версія з літерою «М».

За розмірами BMW iX близький до X5 та X6, тому має право важити 2,5 тонни. Багато? Можливо, але у своє виправдання він відповідає величезною батареєю ємністю 105,2 кВт-год. За циклом WLTP це дозволить проїхати 599 км без підзарядки. Чи реально досягти такого результату?

Індикатор запасу ходу iX розраховує декілька варіантів: оптимістичний, реалістичний (опираючись на останні поїздки) та песимістичний. Після повної зарядки акумулятора наш тестовий iX прогнозував 620, 428 та 290 км відповідно. У підсумку середнє споживання енергії склало 26 кВт-год/100 км, тобто iX проїхав би на одному заряді приблизно 404 км. Як так вийшло?

У місті кросоверу потрібно було 21,8 кВт-год, при спокійній їзді за містом на швидкості до 100 км/год – 23,5 кВт-год. У таких умовах можна розраховувати на запас ходу 448-482 км. Однак під час тесту ми їхали й по автомагістралі, де розганялися до 130 км/год, іноді це було проти сильного вітру. Тоді комп’ютер показував 34,4 кВт-год/100 км, що теоретично дозволяло проїхати лише 306 км. У будь-якому випадку, досягти заявлених 599 км в реальному житті неможливо, це треба добре усвідомлювати.

Відчуття зсередини

Під час подорожі в BMW iX підкуповує преміальна тиша, хоча її можна порушити, якщо увімкнути синтетично згенерований звук «драйву», створений Гансом Циммером, автором музики до багатьох голлівудських блокбастерів. Футуристичний кайф, який називається Iconic Sounds, посилюється ще більше, коли обрано спортивний режим. Але слухати музику в iX завдяки аудіосистемі Bowers & Wilkins – окреме задоволення. Деякі з 30 динаміків розміщені в кріслах для посилення об’ємного звуку. Навіть не додаючи басів ви відчуваєте вібрації на спині, звук не тільки кришталево чистий – він буквально пронизує, тож ви сприймаєте його не лише вухами.

Сидіння в iX дуже зручні, але вони не дозволяють настільки ж з’єднатися з автомобілем, як це відбувається в інших моделях BMW. Те саме стосується й керма, яке не дає відчуття бездоганної впевненості, навіть в режимі Sport. Зате версія xDrive 50 стандартно оснащена поворотними задніми колесами, які покращують маневровість, що робить iX вправним для своєї великої ваги у поворотах. Не потрібно доплачувати й за пневматичну підвіску, яка сумлінно пригнічує поштовхи та ефективно протистоїть будь-якому розгойдуванню.

Системи допомоги водію також працюють злагоджено та ефективно, хоча функція адаптивної рекуперації не вразила, оскільки не завжди її логіку можна зрозуміти. Треба звикати. Якщо такого бажання нема, краще встановити постійний рівень гальмування електромоторами, тоді й сюрпризів не буде.

Висновок

Кожного разу, виходячи з iX, відчуваєш себе, ніби тільки-но здійснив подорож у майбутнє. Так, дивитися на цей кросовер краще зсередини, ніж зовні, оскільки його дизайн дещо суперечливий, проте це справа смаку. Головне, що треба знати: BMW iX – гідний продукт преміумкласу, проте до заяв виробника стосовно запасу ходу треба ставитися обережно.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.