Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиТест-драйви нових автоТест-драйв офіційного Nissan Leaf в Україні

Тест-драйв офіційного Nissan Leaf в Україні

Один з найпопулярніших у світі електромобілів, Nissan Leaf, нарешті офіційно продається в Україні. Ми вже писали про ключові характеристики цього автомобіля, особливості єдиної доступної комплектації та її вартості, тепер хочемо поділитися враженнями від тест-драйву Nissan Leaf на околицях Києва і деяких нюансах, які вдалося дізнатися у представників компанії.

Але почнемо все ж з техніки. Leaf другої генерації використовує те саме шасі, що було у машини першого покоління, хоча тепер у нього не тільки кузов інший, але й батарея. Попри те що розміри блоку акумуляторів, розташованого під підлогою, залишилися незмінними, ємність батареї зросла до 40 кВт/год, завдяки чому запас ходу за циклом WLTP збільшився до 389 км в міському циклі та до 270 км – в комбінованому. У реальному житті ми б рекомендували орієнтуватися на 350 і 250 км відповідно, тоді ви точно не залишитеся з розрядженим акумулятором посеред дороги і неминучою необхідністю викликати евакуатор.

Аеродинаміку машини прораховували дуже ретельно. Форма маленького антикрила на п’ятій двері дозволяє скоротити втрати від бокового вітру і забезпечує прибавку до запасу ходу в 2,5 км.

Важливо розуміти, що саме місто – рідна стихія всіх електромобілів, оскільки під час кожної з численних зупинок і кожного гальмування система рекуперації поповнює запаси енергії. Втім, на сьогоднішній день і марш-кидок по країні вже не представляється безглуздим і нещадним. Зарядних станцій в Україні вже понад 11 тисяч. Головне – правильно побудувати і прорахувати маршрут. Незамінним помічником в цій справі стане карта зарядних станцій.

До речі, морозів Leaf не дуже боїться. Доказ тому – шалена популярність моделі в Швеції та Норвегії. Та й в Україні «Ліфи» першого покоління наїздили вже чимало. Якщо вірити представникам Nissan, запас ходу в холодний зимовий період зменшується лише на 10-15% у порівнянні зі спекотним літом.

У Nissan Leaf низький центр тяжіння, а вага батареї росподілена рівномірно по осях, завдяки чому машина виявилася дуже стійкою на дорозі – що на прямих, що у поворотах. Leaf спокійно їде по трасі зі швидкістю 144 км/год (це максимальна швидкість, обмежена електронікою), і хід його залишається таким саме плавним, як при 80 км/год. Азартно він проходить і круті повороти. А за рахунок нового інвертора Leaf став ще й динамічнішим, адже в порівнянні з першим поколінням він додав і в потужності, і в крутному моменті (150 к.с., 320 Нм). Тепер Leaf виїжджає з 8 секунд до «сотні» (7,9 якщо бути точним).

Одна педаль – нуль проблем

Найкрутіше рішення в Nissan Leaf – це його e-Pedal. Нею можна користуватися, можна не користуватися, але спробувавши, відмовитися навряд чи вийде – настільки це зручно.

e-Pedal дозволяє керувати прискоренням і гальмуванням автомобіля однією педаллю акселератора. Вам просто не треба натискати на гальмо! Рекуперація, варто тільки послабити тиск ноги на акселератор, уповільнює автомобіль в достатній для міського потоку мірі. І не тільки сповільнює, а й повністю зупиняє – з негативним прискоренням до 0,2G. При цьому автоматично включаються стоп-сигнали, щоб для тих, хто їде позаду, гальмування не стало сюрпризом. В екстреній ситуації, звичайно, треба користуватися педаллю гальма. Але такі ситуації трапляються не щодня. А так e-Pedal чудово вистачає і в місті, і на трасі.

У салоні Nissan Leaf немає нічого дивного або незвичайного. Селектор вибору режиму руху виконано у вигляді шайби, кнопка запуску автомобіля прикрашена значком, який зазвичай використовуэться на побутових електроприладах. І це навіть мило!

У Nissan часто говорять про енергоефективність e-Pedal, але ж це просто дуже зручно, та ще й безпечно – при уповільненні машина з такою системою не втратить зчеплення з дорогою. Особливо корисним це може бути на слизьких зимових покриттях.

Задній ряд встановлений трохи вище за передній, але місця над головою вистачає навіть високим пасажирам. А ще ззаду в Leaf краще видно дорогу – актуально для дітей.

Звикаєш до використання лише однієї педалі швидко. Якщо раптом виникають якісь сумніви – зрозуміти, що відбувається з машиною, можна по індикатору на панелі приладів. Покажчик «нижче 0» і рисочки сині – йде рекуперація. Піднімається вище і стає сірим – значить витрачається запас енергії. Власне, індикація ця стане у нагоді в будь-якому режимі їзди, яких у Leaf, як і раніше, два. Звичайний D – стандартний базовий режим, B – система ефективніше рекуперує енергію гальмування, трохи змінюючи поведінку машини під час прискорення та уповільнення.

Висновок

Nissan Leaf другої генерації – електромобіль з чудовими їздовими характеристиками, зручним салоном і хорошою комплектацією. До того ж, тепер для України він ще й офіційний з усіма благами гарантії та обслуговування. А ціна – це питання інше. Завжди знайдуться ті, для кого якість, безпека і сервіс важливіше низького прайсу за «сірий», вживаний та відновлений після ДТП електромобіль.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.