Автомобільні бренди в Україні
Автомобільні бренди в Україні
ГоловнаТест-драйви та оглядиВживані автоЩо найчастіше ламається у Skoda Octavia А5

Що найчастіше ламається у Skoda Octavia А5

Skoda Octavia А5 простояла на конвеєрі майже десять років – за сучасними мірками це величезний термін. Аж до кінця кар’єри модель непогано продавалася (завдяки оптимальному балансу ціни, надійності та якості). Але як вона тепер почувається на вторинному ринку?

Друге покоління Skoda Octavia ще до народження було приречене на успіх, адже початок його просування на ринку поклав попередник. Перша Octavia швидко вибилася у фаворити, чому сприяли помірна вартість, хороші споживчі та ходові якості, добротні матеріали та висока надійність. Технічна начинка тодішньої Octavia була ідентичною Volkswagen Golf IV. А хто відмовиться від німецького автомобіля, тільки в іншому одязі та за привабливою ціною?

Друга Skoda Octavia значно підросла в розмірах, вона базувалася на вузлах і агрегатах вже Golf V. А це означає, що чеський автомобіль отримав незалежну задню підвіску, повноприводну трансмісію з муфтою Haldex четвертого покоління і новітні бензинові мотори з безпосереднім упорскуванням та турбонаддувом.

Переросток

Якщо поставити поряд Skoda Octavia та Golf V, нізащо не скажеш, що це найближчі родичі, які побудовані на загальній платформі та мають однакову колісну базу. Чеський автомобіль сприймається набагато більшим, втім, він на 370 мм довший за «німця». Тому і багажник в Octavia величезний: 560 л – це найкращий показник у класі. А якщо скласти задні сидіння, то вийде місце об’ємом 1350 л. Причому в оснащенні «чешка» не відстає від німецького родича. Базовий хетчбек із 102-сильним мотором (1,6 л) комплектувався чотирма подушками та кондиціонером. За доплату пропонувалося все, що душа забажає: дизельні двигуни, повний привод, кузов універсал, коробка DSG. Версія Ambiente передбачала протитуманні фари та аудіосистему з CD-програвачем, а варіант Elegance – шкіряний салон та ксенонові фари.

Спочатку на автомобіль встановлювалися бензинові двигуни об’ємом 1,6 (102 к.с.) та 2,0 л (150 і 200 к.с.), а також турбодизелі 1,9 (105 к.с.) та 2,0 л (140 к.с.). Механічна 5-ступенева коробка поєднувалася з бензиновим двигуном 1,6 л, а також з 1,9-літровим турбодизелем. У парі з іншими двигунами працювала 6-ступенева «механіка». Автоматична 6-ступенева коробка йшла з усіма бензиновими «четвірками», крім найпотужнішого 2,0 л (200 к.с.). «Робот» DSG встановлювали тільки на Octavia RS і версії зі 140-сильним турбодизелем 2,0 л. Після рестайлінгу 2008 року гама моторів та трансмісій суттєво змінилася.

Німецьке коріння

Атмосферна «четвірка» 1,6 л (102 к.с.) зарекомендувала себе лише з кращого боку та стала однією з найпопулярніших на українському ринку модифікацій Octavia. Цей мотор простий за конструкцією, довговічний та невибагливий. Дрібні проблеми можливі переважно через низьку якість пального та протиожеледних реагентів, які проникають в електричні роз’єми, колодки та блоки, що призводить до збоїв у роботі. Наприклад, від бруду та солі починає некоректно працювати лямбда-зонд. Згодом він виходить з ладу. Не витримує впливу реагентів датчик температури охолоджувальної рідини. Неякісний бензин рано чи пізно загубить й датчик масової витрати повітря. Ось і всі неприємності, на які можна чекати від двигуна.

Якщо ви придбали Skoda Octavia А5, перевірте стан ременя 8-клапанної системи газорозподілу. Регламент його заміни – 120 000 км, хоча насправді він витримує в півтора раза більше. При обриві ременя клапани зустрічаються з поршнями.

У турбомотора 1.8 TFSI через 100 000 км починає гуркотіти ланцюг приводу ГРМ. Із заміною краще не зволікати, бо доведеться ремонтувати головку блоку циліндрів. Дизельні двигуни 1,9 та 2,0 л відрізняються виходом з ладу насос-форсунок. Набагато надійніше мотори з системою живлення Common Rail.

Механічна коробка довговічна. Згодом може знадобитися регулювання тяг або тросиків (з турбомоторами), коли відчуєте, що передачі включаються із зусиллям. Зчеплення з 1,6-літровим двигуном витримує 200 000 км, а на машинах з турбомоторами – у півтора раза менше. На потужних версіях встановлений двомасовий маховик. 6-ступеневий автомат виявився вкрай надійним, а ось із «роботами» DSG проблеми є, і чималі. На Octavia з такою коробкою можна «влетіти» на великий ремонт.

У підвісці слабких місць немає. Навіть стійки та втулки стабілізаторів витримують щонайменше 50 000 км. Опори амортизаторних стійок та передні ступичні підшипники витримують приблизно 100 000 км. Ресурс амортизаторів складає в середньому 120 000 км.

До речі, ви також можете ознайомитися з відгуками реальних власників Skoda Octavia та залишити відгук про свій автомобіль.

Підпишіться на наш Telegram-канал або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.